نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۰ اردیبهشت ۱۴, چهارشنبه

اخراج مصلحی از جلسه هیات دولت گویای ادامه بحران در راس رژیم است



جعفر پویه

هفده روز پس از کشاکش بین احمدی نژاد و خامنه ای بر سر استعفا یا ابقای وزیر اطلاعات، روز گذشته خبرگزاریهای رسمی رژیم خبر دادند، مصلحی و احمدی نژاد در جلسه هیات دولت شرکت کردند. اما چند ساعت بعد خبرهای متناقضی از این اتفاق گزارش شد. سایت "فرارو" به نقل از منابع مطلع در دولت گزارش داد که پس از حضور حیدر مصلحی در نشست روز چهارشنبه هیات دولت، محمود احمدی نژاد از او خواسته است که جلسه را ترک کند. این در حالی است که روز یکشنبه احمدی نژاد پس از غیبت 10 روزه در جلسه هیات دولت حضور یافت اما حیدر مصلحی در این جلسه غایب بود. علت غیبت مصلحی در جلسه این روز را منابع رژیم، سفر او به قم و "دیدار با علما" عنوان کرده بودند.

در جلسه روز یکشنبه احمدی نژاد درباره علت خانه نشینی خود گفت: "البته دورکاری و خانه‌نشینی چند روزه دلایلی دارد که این دلایل را در دل خود نگه می‌دارم چون بسیاری از حرف‌ها باید در دل انسان باقی بماند."

پس از بازگشت و سکوت و مهر به لب گرفتن احمدی نژاد، فشار بر اطرافیان او به ویژه اسفندیار رحیم مشایی، رییس دفترش افزایش یافته و خبرها حاکی از بازداشت شماری از نزدیکان او است. پس از بازداشت عباس امیری فر، دبیر کمیسیون فرهنگی دولت و از حامیان سرسخت اسفندیار رحیم مشایی، آزاده اردکانی، رییس موزه ملی نیز از جمله بازداشت‌شدگان است. همچنین وب سایت "اعتدال" گزارش کرده است، "برخی از مدعیان "علوم غریبه" نیز در میان بازداشت‌شدگان بوده‌اند" و منابع خبری دیگر، روز سه‌شنبه تعداد افراد بازداشت شده را ۲۵ نفر عنوان کردند.

"رمالی و جن گیری"، "مدعیان علوم غریبه" و "مشارکت در تهیه سی دی ظهور بسیار نزدیک است"، از جمله اتهاماتی است که به افراد نزدیک به اسفندیار رحیم مشایی و اطرافیان احمدی نژاد وارد شده است.

دستگیری گسترده اطرافیان احمدی نژاد و تبلیغات وسیع طرفداران خامنه ای علیه این افراد و وارد آوردن اتهامات عجیب و غریب، نشان از ادامه درگیری و کشاکش در بالاترین سطوح رژیم دارد. طبیعی است که واکنش احمدی نژاد به این اعمال را می شود در اخراج مصلحی، وزیر اطلاعات منسوب رهبر مشاهده کرد.

اخراج مصلحی از جلسه هیات دولت از یک طرف و دستگیری گسترده اطرافیان احمدی نژاد از طرف دیگر، گویای ادامه درگیری بین باند هوادار احمدی نژاد و دار و دسته خامنه ای است. هرچند بازگشت احمدی نژاد به جلسات هیات دولت و سکوت او درباره علت غیبت‌اش نمی تواند توجیهی باور پذیر به عنوان فروکش کردن این بحران باشد.

ولی فقیه رژیم، علی خامنه ای به عنوان سردسته یکی از باندهای مافیایی رژیم با ابزار سرکوب و قتل و حذف درمانی، هنوز نتوانسته است احمدی نژاد، نوچه و دست نشانده عاصی خود را به اطاعت محض وادار کند. درگیریها و کشاکش دو طرف این معادله در راس رژیم گواه این مدعاست.

هیچ نظری موجود نیست: