نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۰ اردیبهشت ۱۴, چهارشنبه

علی لاريجانی: «دولت رو به قبله است»

14ارديبهشت.


راديو آلمان

علی لاريجانی در نشست امروز مجلس گفت: «دولت مخالف است، رو به قبله‌هم هست و دستانش را به دعا برداشته.» در گزارش «خبرآنلاين» اين حرف‌ها شوخی تلقی شده است. اين «شوخی» در حاشيه حملات روزمره به محمود احمدي‌‌نژاد چقدر جدی است؟

محمود احمدي‌نژاد بالاخره پس از دو هفته «قهر، اخم، ناز و شروط» در جلسه امروز هيئت دولت با حضور وزير اطلاعات شرکت کرد. نشستی که به گفته مجتبی ثمره هاشمي، دستيار ارشد محمود احمدي‌نژاد «سرشار از شعف و شادی» بود. برخی سايت‌های خبری وابسته به حکومت نوشته‌اند که گويا رئيس‌جمهور در نخستين دقايق تشکيل جلسه هيئت دولت، حيدر مصلحی را وادار به ترک جلسه کرده است،

«شعف سرشار» جلسه هيئت دولت، هم‌زمان است با «شوخی» تازه رئيس مجلس و پس از سخنان مجتبی ذوالنور، جانشين ولی فقيه در سپاه که به احمدي‌نژاد تذکر داد دست از «ناز» و «قهر» و «شروط با ولايت مداری» بردارد. او تاکيد کرد که اگر «مقام معظم رهبری حمايت عام خود را از رئيس جمهور بردارد او طاغوت مي‌شود.» سخنانی که روز دوشنبه ۱۲ ارديبهشت زده شد، ولی بخش‌های مختلف آن در روزهای مختلف خرج شد تا هر بار به رئيس دولت محدوديت «قدرت» و «اختيارات»‌اش از نو يادآوری شود.

در همان روز «جامعه اسلامی دانشجويان» بيانيه‌ای صادر کرد که: «دست‌های خطرناکی در کار است که مي‌خواهد احمدي‌نژاد را از ملت و انقلاب بگيرد.» اين گروه تاکيد کرد «احمدي‌نژاد متعلق به انقلاب، رهبری و مردم» است و اجازه نميدهد «جريان‌های ناسالم وی را مصادره کنند.»


فردای آن روز (سه شنبه ۱۳ ارديبهشت) حسين فدايي، «دبيرکل جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامی» هشدار داد که بايد از «پنجه انداختن وانتقام جويی از دولت احمدي‌نژاد خودداری» کرد.

«همکاران صديق» احمدي‌نژاد
امروز (چهارشنبه ۱۴ اردي‌بهشت) روزنامه «ايران» در مقاله‌ای از علي‌اکبر جوانفکر، احمدي‌نژاد را مردی «مقتدر» خواند و اطمينان داد که «دولت آقای احمدي‌نژاد به حرکت پرشتاب خود در مسير تحقق منويات رهبر» ادامه مي‌دهد. او پيش از آن در وبلاگش نوشته بود که «جريان تماميت‌خواه در تلاش است تا با تشديد حملات مخرب خود، همکاران صديق و وفادار رئيس جمهور را از ادامه همراهی با او بازدارد تا او تنها بماند.»

بسياری معتقدند اين «همکار صديق‌ و وفادار» آقای احمدي‌نژاد ، کسی جز اسفنديار رحيم مشايی نيست که اين روزها هدف بيشترين حملات قرار گرفته است. به گفته برخی از ناظران مشايی که خود را برای مقام رياست جمهوری آينده آماده کرده بود، حالا بايد با اتهام‌های بسيار، از جمله فساد مالی دست و پنجه نرم کند. جانشين ولی فقيه به احمدي‌نژاد تذکر داده است: «مشايی حجت نيست که اگر از او عبور کرديم از دين خدا کنار برويم».

بعد از جلسه امروز هيئت دولت، مجتبی ثمره هاشمی گفت «مملکت صاحب دارد» و «انشاءالله کارها به خوبی پيش خواهد رفت».

يکی از کسانی که همواره طرفدار نزديکی دولت محمود احمدي‌نژاد با آمريکا بود و اخيرا هم به «گاردين» گفته بود اسفنديار رحيم مشايی «جايگزين اصلاح‌طلبان» و احتمالا رئيس جمهور بعدی ايران خواهد بود، هوشنگ اميراحمدي، رئيس «شورای ايرانيان و آمريکاييان» در نيويورک است. نظر او را درباره اختلافات درون حکومت و آينده آن پرسيديم.

به نظر امير احمدی اختلاف ميان اصولگرايان در حدی نيست که محمود احمدي‌نژاد نتواند دوره رياست جمهوری خود را به پايان ببرد. وی معتقد است علت دفاع محمود احمدي‌نژاد از اسفنديار رحيم مشايی نزديکي‌های فکری و عقيدتی با او و هم‌چنين پيوندهای خانوادگی است. آقای اميراحمدی معتقد است اگر دعوا بر سر «روحانی زدايی» در حکومت اسلامی است، اين روند مدت‌هاست شروع شده و روحانيون بايد فکر ديگری به حال خود کنند.

مريم انصاری

تحريريه: جواد طالعی

هیچ نظری موجود نیست: