نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۳ آذر ۱, شنبه

نیرو های امنیتی رژیم مراسم بزرگداشت فروهر ها را بر هم زدند

نیرو های امنیتی رژیم مراسم بزرگداشت فروهر ها را بر هم زدند

نیرو های انتظامی و لباس شخصی از ساعت ها پیش از آغاز مراسم خیابان ها و کوچه های اطراف خانه ی فروهر ها را زیر کنترل گرفته، از ورود مردم به مکان مراسم جلوگیری نمودند. گوهر عشقی، مادر ستار بهشتی و نرگس محمدی از کسانی بودند که گماردگان رژیم از ورود آنها به مکان مراسم جلوگیری کردند. گروهی دیگر از کنشگران سیاسی و مدنی، از جمله نسرین ستوده، پیمان عارف و حسین مجتهدی از پیش در خانه ی فروهر ها حاضر بودند.

بنا به گزارش های رسیده از تهران، نیروهای امنیتی رژیم  جمهوری اسلامی امروز (یکم آذر 1393) از برگزاری مراسم بزرگداشت یاد پروانه و داریوش فروهر در خانه ی این جانباختگان در خیابان هدایت تهران جلوگیری کردند.
این مراسم قرار بود ساعت 16 امروز آغاز گردد. اما نیرو های  انتظامی و لباس شخصی از ساعت ها پیش از آغاز مراسم خیابان ها و کوچه های اطراف خانه ی فروهر ها را زیر کنترل گرفته،  از ورود مردم به مکان مراسم جلوگیری نمودند.
پرستو فروهر، فرزند داریوش و پروانه فروهر، به  رادیو بین المللی فرانسه  گفت: " امروز قرار بود که مراسم شانزدهمین سالگرد قتل داریوش و پروانه فروهر در خانه و قتلگاه آنها در تهران برگزار شود که متأسفانه از چند ساعت پیش از شروع مراسم نیروهای انتظامی امنیتی دو طرف کوچه را بستند و از ورود مهمانان، حتی اقوام نزدیک به خانه جلوگیری کردند".
به گفته ی پرستو فروهر  مأموران امنیتی  برخوردهای تند و خشونت‌آمیزی را نسبت به این مهمانان داشتند. پرستو فروهر  افزود: " در گذشته خیلی صریح گفته می شد که این مراسم ممنوع است و ممنوعیت را نیز رسما اعلام می کردند، اما حالا ممنوعیت را دقیقا اعلام نمی کنند بلکه شرایط تحمیلی به وجود می آورند که نتیجه اش عین ممنوعیت است و آدمها را در نوعی از بلاتکلیفی می گذارند".
در این حال گزارش های دیگری حاکی است که نيروهاى انتظامى و لباس شخصی  از حدود  ساعت ١٣ امروز وارد كوچه ی مراد زاده، کوچه ی خانه ی فروهرها، شدند و مهمانان مراسم را  مورد ضرب و شتم قرار داده،  يك تن را نيز بازداشت كردند.
گوهر عشقی، مادر ستار بهشتی و نرگس محمدی از کسانی بودند که گماردگان رژیم از ورود آنها به مکان مراسم جلوگیری کردند. گروهی دیگر از کنشگران سیاسی و مدنی، از جمله نسرین ستوده،  پیمان عارف و حسین مجتهدی از پیش در خانه ی فروهر ها حاضر بودند.
پرستو فروهر چند روز پیش، در آستانه ی  شانزدهمین سالگرد قتل فروهرها،  با انتشار بیانیه‌ای از مردم ایران خواسته بود تا «خواهان دادخواهی جنایت‌های سیاسی» در این کشور باشند.
داریوش فروهر و همسر وی، پروانه اسکندری  دو کنشگر شناخته شده ی سیاسی و ملی گرا بودند که  در 1 آذر 1377 در خانه ی خود به دست مأموران وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی کشته شدند.

هیچ نظری موجود نیست: