نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۳ شهریور ۱۳, پنجشنبه

گزارش برگزاری مجمع عمومی
کانون نویسندگان ایران


Wed 3 09 2014 

kanoon.jpg
پنجمین مجمع عمومی دوره ی سوم کانون نویسندگان ایران روز هفتم شهریور ۱۳۹۳ در تهران برگزار شد. آخرین مجمع عمومی (به صورت حضوری) در سال ۱۳۸۰ برگزار شده بود و از آن پس نیروهای امنیتی و نیز وزارت ارشاد با برگزاری هرگونه مجمع عمومی از طرف کانون که هر سال یک بار باید برگزار شود مخالفت کردند. کانون نویسندگان ایران در پی این فشارها ناچار شد در سال ۱۳۸۷ با انتخابات مکاتبه ای هیئت دبیران خود را برگزیند.
این بار نیز به تشکیل مجمع امید نمی رفت اما وظیفه ی هیئت دبیران و نیز تعهد به اهداف و اساسنامه ی کانون حکم می کرد که با وجود فشارها برای برگزاری مجمع عمومی اقدام شود.

ساعت ۳ بعد از ظهر مجمع عمومی کار خود را با سخنان رییس سنی جلسه، آقای پرویز بابایی، آغاز کرد. پرویز بابایی ابتدا از محمد مختاری ، محمد جعفر پوینده و دیگر اعضای جان باخته و درگذشته ی کانون یاد کرد و پس از ابراز تاسف از درگذشت سیمین بهبهانی سخن خود را با امید به برقراری آزادی بیان ادامه داد. او در بخش پایانی صحبت هایش گفت: " امروز قرار بود ریاست سنی بر عهده ی بانوی غزل ایران، سیمین بهبهانی، باشد اما مرگ ستمکار مجال نداد تا ما شاهد حضور پُرعطوفت او باشیم".

سپس رییس سنی مجمع از حاضران درخواست کرد که به احترام جان باختگان و درگذشتگان کانون از جا برخیزند و یک دقیقه سکوت کنند.

به دلیل تنگی وقت و احتمال بروز مشکلاتی از بیرون ، نماینده ی "کمیته ی تدارک مجمع عمومی" پیشنهاد داد هیئت دبیران عهده دار وظایف هیئت رییسه شود. اعضای مجمع این پیشنهاد را تصویب کردند. طبق اساسنامه ی کانون کسانی که در انتخابات کاندیدا می شوند نمی توانند عضو هیئت رییسه مجمع عمومی شوند. اعضای هیئت دبیران جز دو تن (علی اشرف درویشیان و رضا خندان) هیچ یک قصد کاندیداتوری نداشتند. به این ترتیب سه تن از اعضای هیئت دبیران فرخنده حاجی زاده، اکبر معصوم بیگی و ناصر زرافشان به عنوان هیئت رییسه به اداره ی کارها پرداختند. ابتدا فرخنده حاجی زاده متن گزارش شش سال فعالیت هیئت دبیران را خواند. این گزارش به تایید مجمع عمومی رسید. حسن اصغری نیز گزارش مالی بازرسان کانون را خواند . بعد از آن مجمع وارد مرحله ی انتخابات شد. داوطلبان کاندیداتوری خود را اعلام کردند و از میان آنها در فرایندی کاملا شفاف ، دموکراتیک و پرشور ده عضو هیئت دبیران (پنج عضو اصلی و پنج عضو جانشین) دو بازرس، یک منشی و یک صندوقدار برگزیده شدند. پنج عضو منتخب هیئت ناظر: منیژه نجم عراقی، بنفشه حجازی، سیدعلی صالحی، ناصر وحدتی و حسین فاضلی با دقت و حوصله بر این فرایند نظارت می کردند. نتیجه ی انتخابات به این شرح اعلام شد:

پنج عضو اصلی هیئت دبیران به ترتیب آرا: رضا خندان(مهابادی)، حسن اصغری، علی اشرف درویشیان، مهدی غبرایی و بکتاش آبتین.
پنج عضو جانشین به ترتیب آرا: حافظ موسوی، علی عبداللهی، علی رضا جباری، فانوس بهادروند و حمید یزدان پناه . توضیح این که نفر چهارم و پنجم آراء مساوی کسب کردند

منشی: علی رضا عباسی.

بازرسان: رضا عابد و علی صداقتی خیاط

صندوقدار: حسن صانعی

پس از پایان رای گیری حاضران به تشویق برگزیدگان پرداختند . همچنیین برای تشکر از زحمات چند ماهه ی اعضای "کمیته ی تدارک مجمع عمومی" یکی از اعضای هیئت رییسه اسامی یکایک آنها را خواند و ایشان مورد تشویق قرار گرفتند. بکتاش آبتین، فانوس بهادروند، جواد خردمند، رضا خندان، محمد زندی و حسن صانعی اعضای این کمیته بودند.

از اعضای قدیمی کانون که با وجود مشکلات جسمی در این مجمع حضور یافتند می توان از دکتر محمدرضا باطنی، بزرگ پورجعفر و ایرج کابلی نام برد.

جلسه ی مجمع عمومی ساعت هفت بعدازظهر در میان شور و شعف اعضای کانون نویسندگان ایران پایان گرفت.

هیئت دبیران کانون نویسندگان ایران
۱۱ شهریور ۱۳۹۳

هیچ نظری موجود نیست: