نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۳ شهریور ۱۳, پنجشنبه

 مراسم تشییع دکتر امیرناصر کاتوزیان صبح امروز با حضور شخصیت های علمی و کشوری فرد نائب رئیس  جمعی از دانشجویان، اساتید و هیات رئیسه دانشگاه تهران از مقابل دانشکده حقوق و علوم سیاسی برگزار شد.
درابتدا دکتر خضری مدیرکل روابط عمومی دانشگاه تهران درباره شخصیت علمی، و سجایای اخلاقی مرحوم دکتر ناصر کاتوزیان پدر علم حقوق ایران صحبت کردند. سپس پیام دکتر محمد علی نجفی سرپرست وزارت علوم تحققات و فناوری قرائت شد  که در بخش هایی از این پیام سرپرت وزارت علوم ضمن عرض تسلیت به جامعه دانشگاهی و خانواده دکتر کاتوزیان عنوان کرد نظام علمی ایران خود را موظف به پاسداشت نام علمی استاد می داند تا علم حقوق  به جایگاه اصلی خود دست یابد.
وی مهمترین میراث به یادگار مانده دکتر کاتوزیان را خدمات علمی و پژوهشی وی عنوان کرد.

استاد درودی یکی از اساتید پیشکسوت دانشکده حقوق نیز مطالبی را در رابطه با استاد عنوان کرد.
سپس همسر استاد کاتوزیان ، سخنانی در رابطه با استاد عنوان کرد در بخش های از سخنرانی خود گفت: استاد عاشق دانشگاه و دانشجویانش بود زمانی هم که بازنشسته اش کردند گفت: دانشکده حقوق مال پدر کسی نیست برای دانشجویان است که باید بیاموزند و افتخار ایران شوند.
وی ادامه داد: من دختر عموی استاد بودم و سال 1333 ازدواج کردیم وزندگی عاشقانه ای داشتیم و طی این 60 سال استاد به بهترین دوست من تبدیل شد .
همسر استاد کاتوزیان در بخش دیگری عنوان کرد: استاد هیچ گاه دست کسی را نبوسید ودر مقابل کسی تعظیم نکرد دست تنها استادی را که بوسیده بود استاد سنگلجی بود.
وی افزود: استاد همیشه می گفت برای من مهم نیست که چه کسی می خواهد من باشم و چه کسی می خواهد من نباشم دانشگاه برای دانشجویان است .
بعد از سخنرانی همسر استاد کاتوزیانو اعلام شد مراسم ختم استاد روز یکشنبه 16 شهریور ماه ساعت 5 تا 7 در مسجد دانشگاه تهران برگزار می شود.
پیکر استاد کاتوزیان در جمع دانشگاهیان و دانشجویان حقوق و شخصیت های علمی و کشوری تشییع و در قطعه 255 بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

هیچ نظری موجود نیست: