نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۳ شهریور ۱۹, چهارشنبه

۳۰۰۰ میلیارد دلار سهم ایران از قاچاق مواد مخدر

۳۰۰۰ میلیارد دلار سهم ایران از قاچاق مواد مخدر

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: 435 هزار میلیارد دلار حاصل تجارت موادمخدر در جهان است که 3000 میلیارد دلار آن سهم ایران است.
به گزارش خبرگزاری ایسنا، علیرضا جزینی در هشتمین کنگره دانش اعتیاد که امروز در سالن همایش‌های رازی برگزار شد، افزود: براساس آمار سال 2014، 242 میلیون نفر در جهان یک بار مصرف موادمخدر را تجربه کردند. 10 هزار نفر در چرخه قاچاق موادمخدر نقش دارند. 210 هزار نفر براثر مصرف موادمخدر فوت کرده‌اند. 1600 تا 2 هزار میلیارد دلار گردش مالی حاصل از موادمخدر در کنار مواردی مانند تجارت اسلحه و توریست است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر موضوع اصلی روانگردان‌هاست، اظهار کرد: روانگردان‌ها بعد از تریاک بالاترین مصرف موادمخدر را با 26 درصد به خود اختصاص می‌دهند به گونه‌ای که از سه درصد در سال 86 به 26 درصد افزایش یافته است.
قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر با اشاره به دلایل افزایش مصرف روانگردان‌ها اظهار کرد: آسان بودن ساخت مواد روانگردان، شایعات بی‌مورد در زمینه مصرف مواد صنعتی جامعه را دچار بحران می‌کند.
جزینی افزود: مواد روانگردان به راحتی مصرف می‌شود و به افراد گفته می‌شود که با مصرف این مواد احساس بسیار خوبی پیدا می‌کنید بدون آنکه عوارضی در پی داشته باشد و موجب اعتیاد فرد شود. توجه به این تبلیغات فاجعه است، بنابراین افزایش دانش و آگاه‌سازی مردم در زمینه مواد روانگردان یکی از موضوعات مهم است که لازم است به آن توجه شود.
وی اظهار کرد: 20 درصد از معتادان می‌توانند بهبود یابند.
قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: از سال 87 تا 91 در حوزه علوم اجتماعی فقط 3.8 درصد از تحقیقات مربوط به حوزه علوم اجتماعی بوده اما سهم حوزه علوم بهداشتی 68 درصد بوده است بنابراین علوم اجتماعی مغفول واقع شده‌اند.
جزینی با اشاره به فعالیت‌های ستاد مبارزه با موادمخدر اظهار کرد: انجام 86 پژوهش، حمایت از 266 پایان‌نامه، انتشار 38 شماره فصل‌نامه علمی پژوهشی، اقدام برای انتشار نشریه سلامت اجتماعی از جمله تلاش‌های صورت گرفته است.
وی افزود: 202 عنوان تحقیقاتی ثبت کرده‌ایم. علاوه بر آن با 20 دانشگاه تفاهم‌نامه امضا کرده‌ایم و در حال حاضر 2200 نفر در مقطع کارشناسی و 20 نفر در مقطع کارشناسی ارشد در حوزه پیشگیری از اعتیاد در حال تحصیل هستند.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر ابراز امیدواری کرد: تعداد متخصصان طب اعتیاد افزایش یابد. علاوه بر آن بانک اطلاعاتی منسجمی تشکیل و اجتماعی کردن مبارزه با موادمخدر جدی گرفته شود.

هیچ نظری موجود نیست: