نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۳ شهریور ۲۶, چهارشنبه

اقتصاد دولت، در دست «مفسدان اقتصادی»؟


اقتصاد دولت، در دست «مفسدان اقتصادی»؟
حمید پورمحمدی گل سفیدی یکی از متهمان پرونده ۳ هزار میلیاردی، در دولت فعلی به عنوان «معاون معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور»منصوب شده است.
 در اوایل آبان ماه سال ۱۳۹۰خبری مبنی بربازداشت ۳۱ نفر از متهمان پرونده اختلاس ۳ هزار میلیاردی منتشر شد، که نام حمید پورمحمدی قائم مقام وقت بانک مرکزی نیز در بین آن‌ها بود. اماحمید پور محمدی گل سفیدی با دارا بودن پرونده مفتوح و اتهام مشارکت در اختلاس در دادگاه بار دیگردر دولت فعلی به سمت «معاون معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور» انتخاب شده است.
پورمحمدی  با استفاده از موقعیت قائم مقام وقت بانک مرکزی، با وجود عدم دارا بودن تجربه و صلاحیت لازم در حوزه بانک‌داری  فرهاد همتی گل سفیدی خواهرزاده خود را که فارغ التحصیل از دانشگاه پیام نور شاهین شهر با معدل ۱۴ بوده است را ابتدا به عنوان مدیرعامل «صندوق مشترک ایران ونزوئلا» و بعد از آن به عنوان «مدیر عامل بانک توسعه صادرات » منصوب شد. با توجه به اینکه نام  فرهاد همتی در کنار نام دیگر متهمین پرونده ۳ هزار میلیاردی بوده است.
 صفدر حسینی، وزیر کار و امور اجتماعی و وزیر امور اقتصادی و دارایی خاتمی و رئیس صندوق توسعه ملی ایران هم در دایره مرتبطین حمید پورمحمدی محسوب می‌شود. «اعطای مجوز صرافی در سال ۱۳۸۹» در اوج افزایش نرخ ارز از سوی پورمحمدی به صفدر حسینی یکی از فواید این رابطه بوده است. همین نوع ارتباط کافی بود که خواهر زاده پورمحمدی توسط صفدر حسینی در دولت فعلی با ارتقا سمت به عنوان «مدیر حقوقی و امور مجلس صندوقه توسعه ملی» منصوب شود.
این تنها انتصاب «رابطه‌ای» توسط حمید پورمحمدی نبوده است. زمانی که او به عنوان معاون معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور در دولت فعلی منصوب می شود یکی از دوستان نزدیک خود با نام کامل تقوی‌نژاد را که در گذشته با یکدیگر در وزارت اقتصاد و دارایی بودند را به عنوان مدیرعامل بانک سپه منصوب می‌کند.
 طبق اصل ۱۴۱قانون اساسی  افراد صرفا می توانند در یک شغل دولتی سمت داشته باشند و اصلاحیه این قانون در سال ۹۱ تاکید می‌کند که هیچ‌کس نمی‌تواند هم‌زمان دو شغل داشته باشد. اما تقوی‌نژاد نه تنها مدیر عامل بانک سپه، که قائم مقام و عضو هیات مدیره شرکت معدنی و صنعتی «چادرملو» نیز هست. او با وجود فقدان تخصص و تحصیل در حوزه بانک‌داری، در پستی کلیدی مانند مدیرعاملی بانک منصوب شده است.
یک منبع مطلع به خودنویس می‌گوید: «دلیل عدم پیگیری پرونده حمید پور محمدی در دادگاه و از بین رفتن اطلاعات پرونده اوبه‌خاطرارتباط ویژه با بازجوی سابقش در پرونده "اختلاس ۳ هزار میلیاردی" است. شکربیگی که در حال حاضر رئیس حراست بانک سپه و مشاور مدیرعامل بانک سپه است.» این منبع تاکید می‌کند که شکربیگی جزو تسویه شدگان امنیتی در دولت فعلی بوده، اما با حمایت‌های پورمحمدی به چنین سمتی منصوب شده است
با اینکه محمد باقر نوبخت معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی دولت می گوید« هر سه قوه اعلام کردند که پورمحمدی بی گناه است» اما اثری از اعلامیه رسمی سه قوه در این باره موجود نیست.

هیچ نظری موجود نیست: