نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۳ شهریور ۲۴, دوشنبه

دی بنواخت یار من بنده غم رسیده را داد ز خویش چاشنی جان ستم چشیده را

دی بنواخت یار من بنده غم رسیده را
                                  داد ز خویش چاشنی جان ستم چشیده را
هوش فزود هوش را حلقه نمود گوش را
                             جوش نمود نوش را نور فزود دیده را
گفت که ای نزار من خسته و ترسگار من
                             من نفروشم از کرم بنده خودخریده را
بین که چه داد می کند بین چه گشاد می کند
                      یوسف یاد می کند عاشق کف بریده را
داشت مرا چو جان خود رفت ز من گمان بد
                          بر کتفم نهاد او خلعت نورسیده را
عاجز و بی کسم مبین اشک چو اطلسم مبین
                    در تن من کشیده بین اطلس زرکشیده را
هر که بود در این طلب بس عجبست و بوالعجب
                  صد طربست در طرب جان ز خود رهیده را
چاشنی جنون او خوشتر یا فسون او 
                                 چونک نهفته لب گزد خسته غم گزیده را
وعده دهد به یار خود گل دهد از کنار خود
                             پر کند از خمار خود دیده خون چکیده را
کحل نظر در او نهد دست کرم بر او زند
                                سینه بسوزد از حسد این فلک خمیده را
جام می الست خود خویش دهد به سمت خود
                    طبل زند به دست خود باز دل پریده را
بهر خدای را خمش خوی سکوت را مکش
                          چون که عصیده می رسد کوته کن قصیده را
مفتعلن مفاعلن مفتعلن مفاعلن
                                        در مگشا و کم نما گلشن نورسیده را

هیچ نظری موجود نیست: