نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۳ مرداد ۲, پنجشنبه

اعضای "مؤسسه زنان نوبل": جنايت جنگی در غزه بايد متوقف شود

stop-arming-israel-1


اعضای "مؤسسه زنان نوبل": جنايت جنگی در غزه بايد متوقف شود

مرکز حاميان حقوق بشر –اعضای “مؤسسه زنان نوبل” در بيانيه‌ای با اعلام اينکه مجازات جمعی فلسطينی‌ها جنايت جنگی است، خواستار آتش‌بس فوری برای توقف خشونت در غزه شدند.
“موسسه زنان نوبل” که شش تن از زنان برنده جايزه صلح نوبل ( شيرين عبادی، مايرد مگواير، جودی ويليامز، ريگوبرتو مانچو، توکل کرمان و ليما گبويی) عضو آن هستند، با انتشار بيانيه‌ای اعلام کردند که تا زمانی‌ که اسرائيل حمايت‌های علنی و ضمنی‌ برای سياست‌های خود جهت سرکوب مردم فلسطين دريافت می‌‌کند، صلح واقعی‌ به وقوع نمی‌‌پيوندد.
متن اين بيانيه به شرح زير است:

ادامه چرخه خشونت که ناشی‌ از ۵۰ سال اشغال توسط اسرائيل است هرگز نمی تواند صلحی پايدار برای فلسطين و اسرائيل به ارمغان آورد. حمله نظامی به مناطق مسکونی و کشتار افراد غير نظامی توسط هر گروه‌ تخطی از قوانين بين المللی است. ادامه مجازات دسته جمعی‌ فلسطينی‌ها توسط رژيم اسرائيل به بهانه جنگ فرسايشی عليه حماس، يک جنايت جنگی است.
ارسال اسلحه و حمايت‌های ديگر که منجر به ادامه خشونت است بايد متوقف شود. جامعه بين المللی بايد تلاش‌های خود را برای پايان دادن به خشونت و ايجاد شرايط مناسب برای صلحی پايدار به کار بندد . اين شرايط بايد در برگيرنده اجرای قطع‌نامه‌های سازمان ملل متحد عليه اشغال زمين‌های متعلق به فلسطين و ادامه احداث ساختمان در آن زمين‌ها و تصاحب منازل فلسطينی‌ها در شرق اورشليم باشد. همانطور که نلسون ماندلا به درستی‌ در سال ۱۹۸۵ گفت: « تنها يک انسان آزاد می‌‌تواند مذاکره کند، يک زندانی نمی تواند قرار داد ببندد»
پايان دادن به درگيری‌های جاری ضروری است، اما «صلح» واقعی‌ نيست. تا زمانی‌ که اسرائيل حمايت‌های علنی و ضمنی‌ برای سياست‌های خود جهت سرکوب مردم فلسطين دريافت می‌‌کند، صلح واقعی‌ به وقوع نمی‌‌پيوندد.

حمايت از سياست‌های اشغال به معنای حمايت از نقض‌ اساسی‌ حقوق بشر، کرامت انسانی‌ و عدم آزادی مردم فلسطين است. در چنين شرايطی خشونت ويرانگر ادامه خواهد داشت و دستيابی به صلحی پايدار برای فلسطين و اسرائيل در حد يک آرمانگرايی رويايی باقی خواهد ماند.


هیچ نظری موجود نیست: