نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۳ مرداد ۲, پنجشنبه

حمله اسرائیل به مدرسه سازمان ملل دست‌کم ۱۵ کشته و ٢٠٠ زخمی بجا گذاشت

حمله اسرائیل به مدرسه سازمان ملل دست‌کم ۱۵ کشته و ٢٠٠ زخمی بجا گذاشت


منابع فلسطینی به بی‌بی‌سی گفته اند که در گلوله‌باران یک مدرسه سازمان ملل متحد در بیت حانون که پناهگاه مردم فراری بوده است، دست‌کم ۱۵ نفر کشته شده و ٢٠٠ نفر هم زخمی شده‌اند.

این اولین حمله اسرائیل به یک مدرسه سازمان ملل متحد نیست، اما نخستین‌باری است که چنین حمله‌ای قربانی گرفته است.

خبرگزاری فرانسه می‌گوید دست کم یک کودک از جمله قربانیان است.

در پی این حمله، ارتش اسرائیل اعلام کرد که در منطقه بیت حانون در میانه نبرد با حماس است و اعضای حماس را متهم کرد که از ساختمان‌های نهادهای بین‌المللی و غیرنظامی به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند.

ارتش اسرائیل اعلام کرده است که روز پنجشنبه، ۲۴ ژوئیه (دوم مرداد) راکت‌های حماس از محدوده بیت حانون در نوار غزه پرتاب شده‌اند.

حمله اسرائیل به مدارس سازمان ملل متحد به ندرت اتفاق افتاده است و به همین خاطر ده‌ها هزار فلسطینی که از خانه‌های خود گریخته‌اند، به این مدارس پناه برده‌اند.

بنا به آخرین آمار، شمار کشته‌های فلسطینی در نوار غزه از ۷۵۰ نفر گذشته است. مطابق تازه‌ترین برآورد سازمان ملل متحد سه‌چهارم قربانیان فلسطینی غیرنظامی هستند.

در مقابل ٢٩ سرباز و ٣ شهروند غیرنظامی اسرائیلی نیز در درگیری با نیروهای حماس و یا با شلیک راکت کشته شده‌اند.

در ١٧ روزی که از آغاز حملات اسرائیل به نوار غزه می‌گذرد، افزون بر کشته‌ها و زخمی‌ها ۱۴۰ هزار فلسطینی نیز از خانه‌های خود آواره شده‌اند.

این در حالی است که سازمان ملل متحد نسبت به وضعیت در نوار غزه هشدار داده و گفته است این منطقه نیاز شدیدی به کمک‌های انسان‌دوستانه دارد.

اما تلاش‌ها برای میانجیگری و برقراری آتش‌بس تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

هیچ نظری موجود نیست: