نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۳ تیر ۱۱, چهارشنبه

افطاری‌های دولتی چند میلیارد تومان از بیت‌المال را می‌بلعد؟



افطاری‌های دولتی چند میلیارد تومان از بیت‌المال را می‌بلعد؟

در سال‌های اخیر، روند رو به رشد افطاری دستگاه‌های دولتی، آنچنان شتاب گرفته که تقریباً بیشتر سازمان‌های زیرمجموعه وزارتخانه‌ها متناسب با بودجه فرهنگی‌شان، چنین برنامه‌ای ‌برگزار‌ کرده و بودجه در نظر گرفته شده که منطقاً برای امور مهم‌تری در نظر گرفته شده بود، بدین شکل بر سر یک سفره می‌چینند که گاه میزبانش هتل‌ها و رستوران‌های مطرح بوده‌اند؛ افطاری رنگینی که نه فقرا و نیازمندان از آن بهره‌ای می‌برند و نه محل تأمین اعتبارش، مشخص است. 

متأسفانه این افطاری‌ها عملاً به یک سنتِ ـ به زعم برگزارکنندگان از محل بیت المال ـ حسنه تبدیل شده و ‌همین‌ زمینه ساز بدبینی مردمی می‌شود که بخش قابل توجهی از ایشان، توان چیدن سفره‌های رنگین‌ در ماه رمضان را ندارند و انصاف این است که شیوه عمل مسئولان به مردم دست‌کم در چنین اموری نزدیک باشد. 

با این حال امسال مدیر یک دستگاه دولتی تصمیم متفاوتی گرفت. علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد برای زیرمجموعه‌اش نوشت: «با توجه به ضرورت صرفه جویی در هزینه‌ها مقتضی است از برگزاری مراسم افطاری از محل اعتبارات دولتی در ماه مبارک رمضان خودداری نموده و در صورت ضرورت بسیار محدود با حضور تعداد اندک نخبگان هر حوزه برگزار شود.» تا عملاً برنامه‌های افطار متعددی که توسط نهادهای زیرمجموعه وزارت ارشاد در سال‌های اخیر برگزار می‌شد، برای رمضان ۱۴۳۵ منتفی باشد و هزینه‌ای قابل توجه صرفه جویی شود. 

اگر این رویکرد قابل تقدیر که ظاهراً توسط برخی مدیران استانی نیز اعمال شده، در همه نهاد‌ها به ویژه دستگاه‌های دولتی که گستردگی بیشتری دارند، عملیاتی شود و دیگر کارگزاران همین خط مشی جنتی را در پیش بگیرند، بی‌شک امکان استفاده بهتری از اعتبارات میلیاردی که هر ساله با افطارهای رسمی و مناسبتی از بیت المال بلعیده می‌شود، فراهم خواهد بود؛ اعتباراتی که طبیعتاً مردم به عنوان صاحبان حقیقی‌اش، راضی به صرفش در قالب افطاری دادن به دوستان نبوده و نیستند!

هیچ نظری موجود نیست: