نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۳ تیر ۱۱, چهارشنبه

دریافتی: گزارشی از وضعیت چهار عضو زندانی خانواده حسین پناهی

دریافتی: گزارشی از وضعیت چهار عضو زندانی خانواده حسین پناهی


سیروان حسین پناهی در هنگام بازداشت از ناحیهٔ بازو شدیداً مورد آسیب قرار گرفته و به گفته یکی از شاهدان احتمالا شکسته است و نیروهای امنیتی اقدام به تفتیش منزل و ضبط وسایل موجود کرده‌اند

انورحسین پناهی ، صباح حسین پناهی  ، سیروان و شیرزاد چهار عضو خانواده حسین پناهی که هر کدام در یکی از زندانها  و یا شکنجه گاهای شهر سنندج و قروه بسر میبرند.
انور حسین پناهی، فعال سیاسی-مدنی کرد که در آبانماه سال ۱۳۸۶ دستگیر شد با صدور حکم اعدام برای وی در سال ۱۳۸۶  به ، فشار بر خانواده‌ این زندانی نیز آغاز شد.
 حکم انور حسین پناهی اگرچه در دادگاه تجدید نظر به ۶ سال زندان کاهش یافت، اما فشارها بر خانواده وی کماکان ادامه داشت تا جایی که اشرف حسین‌پناهی در حین پیگیری پرونده برادرش در سال ۱۳۸۷ خورشیدی به طرز مشکوکی کشته شد. از آن زمان تاکنون بیش از چهل تن از بستگان و اعضای این خانواده بازداشت و تبعید شده‌اند. در آخرین مورد از این بازداشت‌ها دو عضو دیگر خانواده حسین‌پناهی، بیش ازچهل  روز است توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده‌اند و هیچ اطلاعی از سرنوشت آنان در دست نیست.
خانواده حسین‌پناهی در روستایی به نام "قروچای" از توابع شهرستان دهگلان در استان کردستان زندگی می‌کنند. این روستا که   بیش ۱۲۰۰ خانوار و نزدیک و بیش ۶ هزار نفر ساکن این روستا هستند که اکثر آنها از بستگان حسین پناهی به شمار می آیند. 
همکنون چهار عضو این خانواده در زندان و اداره اطلاعات بسر میبرند. انور حسین پناهی در بند دو زندان مرکزی سنندج و صباح حسین پناهی در زندان شهر قروه و سیروان و شیرزاد حسین پناهی در بازداشتگاه اداره اطلاعات شهر سنندج بسر میبرند.
 صباح حسین پناهی که یکی دیگر از اعضای این خانواده و زندانی سیاسی کرد که در خردادماه سال 1391 توسط نیروهای امنیتی شهر قروه بازداشت شده، کماکان بلاتکلیف است. وی که مدت زیادی از ایام بازداشت خود را در سلول انفرادی گذرانده هم اکنون در زندان قروه و در کنار زندانیان عادی از جمله متهمین به قتل و سارقین مسلح نگهداری می شود.
  صباح حسین پناهی که در روز ۲۷ خرداد ماه توسط نیروهای امنیتی شهر قروه بازداشت ودر دادگاه انقلاب اسلامی شهر سنندج به 6 ماه زندان محکوم شد، چندی پیش با شکایت یکی از نهادهای امنیتی دوباره پرونده دیگر برای این شهروند تشکیل و نامبرده پس از تحمل چند ماه از حبس خود در زندان شهر قروه اکنون در بلاتکلیفی بسر میبرد و حکمی برای وی صادر نشده است.
  سیروان حسین پناهی که  خواهر زاده انور حسین پناهی زندانی سیاسی- مدنی کرد است که در روز چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۱ توسط نیروهای لباس شخصی وزارت اطلاعات در منزل پدرش در روستایی قروچای از توابع شهرستان دهگلان دستگیر شد. 
  با گذشت چهل روز از بازداشت وی مقامات امنیتی تا کنون هيچ خبری از شرايط بازداشت،اتهامات و به خصوص وضعيت سلامت وی به خانواده اش نداده اند و حتی به وی اجازه تماس تلفنی با خانواده نيز داده نشده است. علی رغم پیگیریهای مستمر خانواده حسین پناهی در طول روزهای گذشته به نهادهای امنیتی و قضایی، از سرنوشت نامبرده خبری بدست نیامده است.
 سیروان حسین پناهی در هنگام بازداشت از ناحیهٔ بازو شدیداً مورد آسیب قرار گرفته و به گفته یکی از شاهدان احتمالا شکسته است و نیروهای امنیتی اقدام به تفتیش منزل و ضبط وسایل موجود کرده‌اند.
  شیرزاد حسین پناهی دیگر عضو  بازداشتی اخیر این خانواده که از نزدیکان انور حسین پناهی و اوهم   اهل روستای "قوروچای" از توابع دهگلان در استان کردستان روز ـ چهارشنبه 11 بهمن ۱۳۹۱ ـ توسط نیروهای امنیتی رژیم بازداشت و به اداره اطلاعات شهر قروه انتقال یافت . بنا به آخرین خبر موثقی نامبرده مدتی پیش  به اداره اطلاعات شهر سنندج منتقل شده و هم کنون هم تحت فشار و شکنجه قرار دارد. و خانواده وی هم کماکان از وضعیت سلامتی وی بیخبرند.
  انور حسین پناهی که  پسر بزرگ این خانواده و از فعالان مدنی و سیاسی و  از معتمدین منطقه دهگلان بشمار می‌رود، گفتنی است که  در تاریخ ۱۳۸۶/۸/۱۵ از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و مدت ۶ ماه را در بی‌خبری مطلق در اداره اطلاعات قروه بسر برد. و در اواخر بهار سال 1387 به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و محاربه و همکاری با یکی از احزاب کرد به اعدام محکوم شد که پس از اعتراض‌ سازمان‌های بین المللی مدافع حقوق بشر، حکم اعدام وی به 6سال زندان تقلیل پیدا کرد. و همکنون هم دوران محکومیت خود را در زندان مرکزی سنندج بسر میبرد.
گفتنی است که  طی سالهای اخیر، و بعد از دستگیری آقای انور حسین پناهی، تعداد زیادی از افراد خانواده حسین پناهی بطور جداگانه و به بهانه های مختلف، احضار و بازداشت و مورد تهدید قرار گرفته اند.

هیچ نظری موجود نیست: