نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۳ مرداد ۱, چهارشنبه

به دنبال آتش‌سوزی در پارک ملی کرخه، رئیس اداره محیط زیست شهرستان شوش خبر از دستگیری یک مظنون در ارتباط با این آتش سوزی داده است. در این آتش‌سوزی نیمی از مساحت ۲۰۰ هکتاری این پارک طعمه آتش شده است.

۷۰۰ هکتار از جنگل‌های ایران در سه هفته سوخت

به دنبال آتش‌سوزی در پارک ملی کرخه، رئیس اداره محیط زیست شهرستان شوش خبر از دستگیری یک مظنون در ارتباط با این آتش سوزی داده است. در این آتش‌سوزی نیمی از مساحت ۲۰۰ هکتاری این پارک طعمه آتش شده است.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شوش ضمن اعلام خبر دستگیری یک مظنون به ایرانا گفته است: «در رابطه با این آتش‌سوزی چند نفر دیگر از اهالی منطقه نیز در مظان اتهام قرار دارند که تحقیقات در مورد آن‌ها آغاز شده است.»
این آتش سوزی ساعت ۱۲ و سی دقیقه روز گذشته ۳۱ تیر / ۲۲ ژوئیه در پارک ملی کرخه به وقوع پیوست که به خاطر گستردگی آتش، نیروهای آتش نشانی شهرهای مختلف استان خوزستان برای مهار آن به این پارک رفتند.
خطر از بین رفتن زیستگاه گوزن زرد ایرانی
با آغاز آتش‌سوزی نگرانی دیگری علاوه بر از بین رفتن حجم بالایی از مساحت این پارک وجود داشت. پارک ملی کرخه محل زیست گوزن زرد ایرانی است و خطر از بین رفتن این گونه از گوزن‌ها نیز وجود داشت.
البته فیروز حاجی‌کلی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شوش پس از اعلام خبر مهار حجم بالایی از این آتش‌سوزی درباره این نگرانی گفت:« دراین آتش سوزی محل زیست گوزن زرد هم مورد تهدید قرار گرفت اما با اقدامات حفاظتی آسیبی به گوزن‌ها وارد نشد.»
افزایش "تعجب‌آور" آتش‌سوزی‌ها
نماینده مردم شوش در مجلس هم درباره این آتش‌سوزی و از بین رفتن حجم گسترده‌ای از جنگل‌های این منطقه به خبرگزاری مهر گفته است: «افزایش آتش‌سوزی های اخیر بسیار عجیب است. بارها به منابع طبیعی و محیط‌زیست شهرستان گوشزد کردم که جلوی این آتش سوزی‌ها را بگیرند. واقعا فاجعه بزرگی است که این چنین منابع طبیعی ما در حال سوختن هستند. طبق قانون باید با افرادی که موجب از بین رفتن درختان می شوند برخورد شدیدی شود و برای آن‌ها مجازات در نظر بگیریم. از مسئولان می‌خواهم که به صورت جدی پیگیر این موضوع باشند.»
سوختن ۷۰۰ هکتار از جنگل‌های ایران در سه هفته
با آتش سوزی پارک ملی کرخه در روز گذشته، این سومین آتش‌سوزی متوالی در سه هفته گذشته در جنگل‌ها و مراتع ایران بود.
خبرگزاری ایلنا هفته گذشته (۲۵ تیر / ۱۶ ژوئیه) خبر از آتش‌سوزی در کوه‌های گور داده بود که در پی آن ۲۰۰ هکتار از مراتع و انواع درخت از بین رفته بودند.
پیش‌تر آتش‌سوزی وسیع در پارک ملی گلستان هم سبب شده بود تا ۴۰۰ هکتار از جنگل‌های شمال ایران خاکستر شوند.
با در نظر گرفتن آتش‌سوزی روز گذشته در پارک ملی کرخه، تنها در سه هفته اخیر ۷۰۰ هکتار از جنگل‌ها و مراتع ایران طعمه حریق شده است.

هیچ نظری موجود نیست: