نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۳ تیر ۱۵, یکشنبه

اطلاعیه کانون روزنامه نگاران و نویسندگان برای آزادی در حمایت از اشرف علیخانی


28 خرداد 1390 - - نسخه قابل چاپ

ستاره را تنها نگذاریم

تغییر برای برابری- در پی بازداشت و محکومیت 3 سال زندان برای اشرف علیخانی ،وبلاگ نویس 

با نام مستعار ستاره،



=13912&tx_ttnews[backPid]=23&cHash=665e913fed1b7d5e5f842ca04db5859e]
با انتشار اطلاعیه ای از نهادهای دمکراتیک بین المللی و مدافعان حقوق بشر و زندانیان سیاسی خواستار حمایت از او شده است.
در این اطلاعیه آمده است:«ستاره – اشرف علیخانی را بجرم اندیشیدن و نوشتن احضار کردند, محکوم کردند و حکم را به اجرا گذاشتند. سه سال برای اندیشه اش, سه سال برای ازادگی اش میبایستی در قفس بماند. صدایش را کسی نشنود و خاموشی در پیش بگیرد. شکنجه و محرومیت از حقوق انسانی در انتظار اوست. در سکوتی بی جان و گمنام, اما با افتخار و سربلندی به زندان رفت. رنج و محنت اسارت و محرومیت را بجان خرید تا از حق زیست و اندیشه خود و مردم ایران دفاع کرده باشد. ستاره در آخرین دردنامه اش نوشت که: فریاد میزنم که حتا اگر در زندان مثل پسر داییم بمیرم اما تن به خفّت و بی‌ شرافتی نخواهم داد.»
وبلاگ اشرف علیخانی را که با نام ستاره می نوشت در درس زیر ببنید



اشرف علیخانی در 3 خرداد برای اجرای به دایره اجرای احکام به زندان فراخوانده شد. او به اتهام “اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرایم علیه امنیت ملی کشور، از طریق شرکت عامدانه در اغتشاشات خیابانی”، “فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران از طریق ارتباط با شبکه ماهواره‌ای ضد انقلاب و ارسال ایمیل و انتشار مطالب موهن نسبت به نظام اسلامی در فضای مجازی، وبلاگ و تحریک دیگران به شرکت در تجمعات غیر قانونی و اغتشاشات و مقابله با نظام جمهوری اسلامی”، “نگهداری و استفاده از تجهیزات دریافت از ماهواره”به 3 سال حبس قطعی محکوم و این حکم در اسفند ماه گذشته تایید شده است.
این وبلاگ نویس که با نام مستعاره ستاره مطلب می نویسد در تاریخ 3 خرداد برای اجرای حکم به زندان فرا خوانده می شود. او همان روز در وبلاگ خود می نویسد : در شرایطی که یک هفته است به شدت مریض هستم و قلبم درد می‌کند، امروزدوشنبه ۲ خرداد از دایرهٔ اجرای احکام برای من نامه رسیده و نوشته که ظرف ۳ روز به دادسری اوین بروم و خود را تحویلِ زندان اوین دهم! من هم علیرغمِ بیماری و ۱۰۰۰ مشکل، اما با افتخار و سربلندی به زندان خواهم رفت...»

هیچ نظری موجود نیست: