نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۳ خرداد ۲۳, جمعه

گزارش ها از حضور دست کم سه هزار نفر از شهروندان ترک در بین تروریست های داعش

گزارش ها از حضور دست کم سه هزار نفر از شهروندان ترک در بین تروریست های داعش حکایت دارد، افرادی که از کشورهای مختلف از جمله فنلاند، الجزایر، آلمان و حوزه بالکان بوده و از طریق مرز سوریه به داعش ملحق شده اند. در این میان یکی از این افراد بیش از دیگران مورد توجه رسانه های ترکیه قرار گرفته است.
"ییلماز" جوان 27 ساله ای است که به دلیل داشتن ویژگی هایی خاص، لقب سرشناس ترین فرد در بین اعضای ترک گروه تروریستی داعش را گرفته است. از جمله این که وی سابقه خدمت در ارتش های هلند و ترکیه را در پرونده خود دارد.
ییلماز به سه زبان مسلط است و فعالیت تروریستی خود را با پیوستن به اعضای گروه داعش که علیه نظام "بشار اسد" در سوریه می جنگند آغاز کرده است. ویژگی دیگری که به افزایش شهرت این فرد منجر شده حضور وی در شبکه های اجتماعی از جمله فیس بوک و اینستاگرام با نام مستعار "اسرافیل ییلماز" است، جایی که افکار و تصاویر خود را با کاربران این شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارد.
ییلماز فرزند خانواده ای ترک است که در دهه های گذشته از شهر آدانا به هلند کوچ کرده اند. وی جهاد در صف مقدم داعش در سوریه را زمانی آغاز کرد که به تازگی خدمت دو ساله خود در ارتش هلند را به پایان رسانده بود. این فرد که سنش در حدود 27 سال تخمین زده می شود قریب به دو سال است در جنگ سوریه حضور دارد.
با این حال این فرد که به مدت 460 روز در یازدهمین برنامه آموزش نظامی ارتش ترکیه در توغای و هاتای شرکت کرده معتقد است نیمی از مبارزه و جهاد "رسانه" است. به نوشته رسانه ها وظیفه وی در داعش آموزش کاربرد سلاح و روش های زنده ماندن در جنگ به تروریست های خارجی زبانی است که به سوریه می روند.
گفتنی است شهروندان ترک علاوه بر عبور از گذرگاه های مرزی قانونی، از راه های دیگر وارد سوریه می شوند و با گرفتن مقام نظامی از سوی گروه داعش به تروریست های این گروه می پیوندند. علاوه بر کسانی که از اروپا به سوریه می روند، کسانی نیز هستند که بیشتر از اهالی شهر های استانبول، بورسا، اسکی شهر، بینگول، آدانا، بیتلیس و گازیانتپ بوده و در اردوگاه های نظامی القاعده در پاکستان و افغانستان آموزش نظامی دیده اند.

هیچ نظری موجود نیست: