نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۳ خرداد ۲۶, دوشنبه

خانم اینجا زباله‌گردی نکن،خانه شهردار است برای ما دردسر می‌شود برو جای دیگر!



خانم اینجا زباله‌گردی نکن،خانه شهردار است برای ما دردسر می‌شود برو جای دیگر!

 
یکی از معضلاتی که حسن روحانی به شدت با آن دست به گریبان است معضل اقتصادی است که طی سالهای اخیر بخشی از جامعه ایرانی را به دلایل مختلف به زیر خط فقر و حتی خط فقر مطلق کشانده است.
هر از چند گاهی نیز عکسی و یا ویدئویی که به نوعی نشان دهنده اوضاع نامناسب اقتصادی در ایران است حسابی در شبکه های اجتماعی سر و صدا میکند.
چند ماه پیش عکس هایی از طرح توزیع سبد خانوار سر و صدای زیادی به راه انداخت و واکنش های منفی فراوانی به دنبال داشت، مسیله تا جایی بالا گرفت که حسن روحانی به خاطر «برخی کوتاهی ها» در زمینه توزیع سبد کالای خانوار در تلویزیون از مردم عذرخواهی کرد.
حالا نیز ویدئوی دیگری از مشهد منتشر شده که حسابی در شبکه های اجتماعی داغ شده است.
این ویدئو شاید نشان دهنده یک روند کلی نباشد اما بحث های فراوانی را پیش کشیده است.
در این ویدئو که توسط جمعیت امام علی منتشر شده ، زنی که 26 ساله معرفی شده است در حال زباله گردی دیده میشود، او که به همراه چرخ دستی به دنبال ضایعات و سپس فروش آنها میگردند بر اساس معرفی جمعیت امام علی سه فرزند دارد، شوهرش معتاد است و او از طریق زباله گردی مخارج خانواده چهارنفره خود را تامین میکند،اما ناگهان ماموران شهرداری سر میرسند و چرخ دستی او را توقیف میکنند. آنها به این زن میگویند اگر میخواهد به آشغالگردی بپردازد به منطقه دیگری از شهر برود. آنها در توجیح این خواسته خود عنوان میکنند که شهردار و برخی از اعضای شورای شهر در این منطقه شهر زندگی میکنند و اگر آنها این زن را ببینند، برای ماموران شهرداری دردسر درست میشود.
برخی در شبکه های مجازی عنوان کرده اند:« فکر میکنم به جای اینکه پول رو تو ضریح بندازند تو سطل زباله بندازند بهتره این جوری حتما به دست یک مستحق می رسه» و یا دیگری گفته « خیلی سادست هر جا دزد زیاد داره فقر هم زیاده دیگه»
طبق قوانین ایران، شهرداری موظف است شهر و محل عبور عابرین را «تنظیف و نگهداری» کند و همچنین از گدایی جلوگیری کرده و «گدایان را وادار به کار کند» همواره نیز با استفاده از این دو بند از تعریف وظایف خود، شهرداری با گدایان، کارتن خوابها و یا زباله گردها برخورد کرده است.
طی سالهای اخیر سازمان های دولتی و غیر دولتی سعی کرده اند به نوعی با پدیده خیابان خوابی و زباله گردی مقابله کنند.
از ایجاد گرمخانه و پخش کردن غذا تا حمایت های منجر به خودکفایی این افراد.
از دیگر سو گزارشهایی از افزایش زنان خیابان خواب و کاهش سن آنها در ایران طی سالهای اخیر منتشر شده است و مسوولین و کارشناسان مسایل اجتماعی در ایران نسبت به آن ابراز نگرانی کرده اند.
 
 

هیچ نظری موجود نیست: