نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۳ اردیبهشت ۱۱, پنجشنبه

آمار تامل برانگیز از بودجه نگهداری زندانیان

آمار تامل برانگیز از بودجه نگهداری زندانیان


عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تعداد بالای زندانیان در کشور گفت: هزینه نگهداری سالانه از زندانیان کشور معادل دو برابر بودجه عمرانی کشور است که در سال قبل محقق شد.
به گزارش تسنیم، علیرضا خسروی امروز و در جلسه شورای اداری استان سمنان که با حضور امام جمعه شاهرود، معاون سیاسی،‌ امنیتی استانداری سمنان و مدیران کل دستگاه‌های اجرائی این استان در سالن اجتماعات شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان برگزار شد اظهار کرد: قضات باید مجازات‌های جایگزین را به‌جای حبس برای اتهام‌های سبک در نظر بگیرند.
وی با اشاره به وجود بیش از ۲۵۰ هزار زندانی در کشور بیان کرد: اعتباری که سالانه برای ۲۵۰ هزار زندانی کشور هزینه می‌شود، معادل دوبرابر بودجه عمرانی کشور در سال ۱۳۹۲ است. نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: به طور متوسط، روزانه برای هر یک از ۲۵۰ هزار زندانی زندان‌های کشور رقمی معادل ۲۵۰ هزار تومان هزینه می‌شود، که این هزینه‌ها در طول سال معادل دو برابر بودجه عمرانی کشور است.
خسروی افزود: این رقم در طول سال بیش از ۲۳۰ هزار میلیارد ریال است که رقمی عجیب به نظر می‌رسد.
کلاه قرمزی بد‌آموزی داشت/دیالوگ‌های غیر معمول برنامه پرمخاطب کودک نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی و لزوم توجه مسئولان به بخش فرهنگ، از عملکرد صدا و سیما در بخش فرهنگ انتقاد کرد.
خسروی با اشاره به عملکرد مثبت رسانه ملی و اقدامات سازنده آن در برخی از برنامه‌سازی‌های خود تصریح کرد: اما صداوسیما به عنوان پرمخاطب ترین رسانه در کشور باید اهتمام ویژه‌ای در زمینه فرهنگ به ‌ویژه برای مخاطبان کودک و نوجوان خود داشته باشد.
وی با انتقاد شدید از برخی دیالوگ‌های برنامه عروسکی کلاه قرمزی در ایام نوروز امسال خاطرنشان کرد: بیان دیالگی در یک برنامه پرمخاطب کودک و نوجوان که با فرهنگ اصیل اسلامی و ملی ایران مغایرت دارد، سبب فاصله گرفتن کودکان کشور از فرهنگ اصیل و اعتقادات و آموزه‌های دینی می‌شود.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان بیکاری را دغدغه اصلی امروز کشور،‌ استان سمنان و حوزه انتخابیه خود عنوان و اظهار کرد: بسیاری از شرکت‌های شهرک صنعتی سمنان زیر ظرفیت‌ خود کار می‌کنند و این مهم علاوه بر افزایش نگرانی‌های ما درباره بیکاری موجود، با تحقق شعار اقتصادی امسال نیز فاصله دارد.
خسروی با تأکید بر لزوم رونق گرفتن دوباره شهرک صنعتی شرق سمنان گفت: اگر شهرک صنعتی سمنان به ظرفیت نهائی خود در بخش سرمایه‌گذاری و رونق اقتصادی برسد، ضمن حل شدن معضل بیکاری، اقتصاد استان نیز رونق می‌یابد.

هیچ نظری موجود نیست: