نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۳ اردیبهشت ۱۶, سه‌شنبه

رویانیان در ارتباط با پرونده مربوط به ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت بازداشت شده است

محمد رویانیان 'بازداشت شد'


رویانیان در ارتباط با پرونده مربوط به ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت بازداشت شده است
محمد رویانیان، مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس و رئیس سابق ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور بازداشت شده است.
روز جمعه ١٦ اردیبهشت (٦ مه)، خبرگزاری دولتی ایران، ایرنا به نقل از "یک منبع آگاه" گزارش کرد که قرار بازداشت محمد رویانیان از سوی شعبه ١٥ دادسرای کارکنان دولت صادر شده است.
در این گزارش آمده است که آقای رویانیان پیشتر در ارتباط با پرونده مدیریت ستاد سوخت به این شعبه احضار و اتهامات وارده به او ابلاغ شده بود.
به نوشته ایرنا، غلامحسین محسنی اژه‌ای، دادستان کل و سخنگوی قوه قضاییه ایران، هفته گذشته گفته بود که تاکنون سه نقر در ارتباط با پرونده مربوط به تخلف در ستاد سوخت بازداشت شده و چند نفر دیگر نیز با سپردن وثیقه آزاد هستند.
پیش از آن، آقای اژه‌ای در مصاحبه دیگری در پاسخ به سئوال مربوط به وضعیت آقای رویانیان گفته بود که اگر منظور "آن پرونده‌ای است که در موضوع ستاد سوخت تشکیل شده، باید بگویم برخی تخلفات در آن پرونده شده بود که در حال رسیدگی است."
محمد رویانیان در سال ١٣٨٦ به ریاست ستاد حمل و نقل و سوخت کشور منصوب شد و در شهریورماه سال ١٣٩٠ به تصمیم وزیر وقت ورزش و جوانان سمت مدیریت عامل باشگاه پرسپولیس را هم برعهده گرفت. از وی به عنوان یکی از افراد مورد توجه محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری سابق، نام برده می‌شد.
آقای رویانیان در بهمن ماه سال ١٣٩١ از سمت ریاست مدیریت حمل و نقل و سوخت استعفا داد. در آن زمان، خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا به نقل از وی گزارش کرد که با رئیس دفتر رئیس جمهوری ملاقات کرده است.
در پی این ملاقات، خبرگزاری ایسنا به نقل از وی نوشت که از رئیس جمهوری خواسته "به دلیل فشار کاری و خستگی ناشی از کار، مایلم از ریاست ستاد حمل و نقل و سوخت کشور کناره گیری کنم و از سوی دیگر، از وزیر ورزش نیز درخواست کرده‌ام تا از مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس کنار بروم." وی افزود که درخواست کرده است به سمتی در نیروهای مسلح بازگردد.
در بهمن سال گذشته، وی همچنین از سمت مدیریت عامل باشگاه پرسپولیس کناره گرفت.
خبرگزاری ایرنا در خبر مربوط به بازداشت آقای رویانیان نوشته است که وی پیشتر در باره احضار خود به دادسرا در ارتباط با پرونده ستاد سوخت گفته بود: "به دادسرا رفتن جرم نیست و قوه قضاییه و دادسرا خانه من است."
محمد رویانیان، در سال ۱۳۶۱ وارد کمیته شهرستان نور شد و سپس به سمت فرماندهی کمیته و از آن پس با ادغام کمیته های انقلاب و شهربانی، به عنوان فرمانده نیروی انتظامی نور و سپس به عنوان فرمانده نیروی انتظامی استان مازندران منصوب شد.
آقای رویانیان به عنوان اولین فرمانده پلیس تازه تاسیس ۱۱۰ منصوب شد و تا ۱۳۸۰ رئیس مرکز فوریت های پلیس بود.
پس از آن آقای رویانیان در جایگاه فرماندهی پلیس راه قرار گرفت و تا سال ۱۳۸۴ در این سمت بود. در آن سال با جایگزینی اسماعیل احمدی مقدم به جای محمد باقر قالیباف در فرماندهی نیروی انتظامی٬ محمد رویانیان نیز رئیس اداره راهنمایی و رانندگی شد و پس از آن از سوی محمود احمدی نژاد به ریاست ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور منصوب شد.

هیچ نظری موجود نیست: