نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۳ فروردین ۱۵, جمعه

پرتره‌های ویرجینیا وولف در لندن

پرتره‌های ویرجینیا وولف در لندن


بیش از صد پرتره از ویرجینیا وولف،‌ نویسنده و ادیب بریتانیایی،‌ در نشنال پرتره گالری لندن به نمایش در خواهد آمد.
عنوان این نمایشگاه "هنر، زندگی و بینش" است.
از جمله آثار این مجموعه پرتره ای از اوست که خواهرش ونسا بل کشیده است. (سمت چپ) این دو خواهر گروه نویسندگان، هنرمندان و روشنفکران بلومزبری را پایه گذاشتند. عکس سمت راست را جورج چارلز برسفورد در ژوئیه ۱۹۰۲ انداخت، زمانی که ولف تازه ۲۰ سالش بود و هنوز به نام "ویرجینیا استیون" شناخته می شد.
در این نمایشگاه همچنین تابلوهایی از لئونارد وولف به نمایش در می آید که ویرجینیا در سال ۱۹۱۲ با او ازدواج کرد. آنها با هم شرکت انتشاراتی هوگارث پرس را تاسیس کردند که رمان های او را منتشر کرد و نیز آثار کسانی چون تی اس الیوت را.
ویرجینیا و لئونارد وولف (چپ) در عکسی از جیسل فروند در سال ۱۹۳۹ و پرتره ای از لئونارد در سال ۱۹۱۲ (راست) اثر هنری لمبو که از یک کلکسیون خصوصی گرفته شده است.
دوستان، خانواده و یاران ادبی او همه در این نمایشگاه حضور دارند. این نمایشگاه از ۱۰ ژوئیه تا ۲۶ اکتبر برگزار خواهد شد.
این عکس را لیدی اتولاین مارل در ژوئن ۱۹۲۴ گرفته است. وولف و دوستش تی اس الیوت که او هم از حلقه روشنفکری بلومزبری بود.
در این نمایشگاه نامه ای از وولف هم به نمایش گذاشته می شود که به خواهرش ونسا بل،‌ مدت کوتاهی پیش از خودکشی اش در سال ۱۹۴۱ در ۵۹ سالگی نوشت.
بل پرتره ویرجینیا وولف را در سال ۱۹۱۲ کشید (چپ). تابلو رنگ روغن را دانکن گرانت،‌ از نقاشان گروه بلومزبری، در سال ۱۹۱۱ کشید.

هیچ نظری موجود نیست: