نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۲ اسفند ۲۴, شنبه

همسر سعید عابدینی: یک کشیش را با زنجیر به تخت بیمارستان وصل کرده بودند وضعیت وخیم جسمی حسین رونقی در زندان اوین


همسر سعید عابدینی: یک کشیش را با زنجیر به تخت بیمارستان وصل کرده بودند

وضعیت وخیم جسمی حسین رونقی در زندان اوین
اختلال در روند درمان حسین رونقی ملکی وی را با مشکلات جدیدی در زندان مواجه کرده است.
به گزارش خبرنگار کلمه، مخالفت غیرقانونی قاضی احمدزاده با اجرای ماده ۲۹۱ آیین دادرسی کیفری در مورد این زندانی سیاسی بیمار علیرغم نظر قطعی هیات عالی سازمان پزشکی قانونی و تداوم حضور این بیمار تک کلیه در شرایط زندان روند درمان وی را به کلی تعطیل و بلاتکلیف کرده است.
سیداحمد رونقی ملکی پدر این زندانی سیاسی با ابراز نگرانی از وضع رو به وخامت بیماری فرزندش به کلمه می گوید: “مسئولان به هرحال باید تصمیم بگیرند در مورد حسین چه می خواهند بکنند، اگر ملتزم به قانون هستند باید پاسخ بدهند که آیا مرجعی بالاتر از هیات عالی پزشکی قانونی کشور در این خصوص می تواند اظهار نظر کند؟ آیا پس از این همه بی قانونی و بی عدالتی حداقل حالا که مساله جان و سلامتی فرزندم مطرح است بار دیگر باید حق قانونی او برای درمان در خارج از زندان نقض شود؟ فکر می کردم با آن حکمی که به حسین دادند جوانی او را می خواهند بگیرند اما گویا با این تصمیم غیرقانونی قصد جان او را کرده اند”.
پدر حسین رونقی ملکی همچنین می گوید: “توقف روند درمان حسین، اخیرا موجب خونریزی کلیه او شده و درد شدیدی تحمل می کند، همچنین تکرر و سوزش ادرار و درد مثانه او را اذیت میکند، بعلاوه مشکلات و عوارضی همچون ورم صورت و ترک خوردگی لب ها نتیجه همین روند توقف درمان بوده است”.
سیدحسین رونقی ملکی که از بازداشت شدگان سرکوب های پس از انتخابات ۱۳۸۸ است در زندان دچار مشکلات حاد کلیوی شده است ۸۳ درصد کلیه راست و ۱۸ درصد کلیه چپ خود را از دست داده است و بر اساس نظر پزشکان بیمار یک کلیه محسوب میگردد.
همسر سعید عابدینی: یک کشیش را با زنجیر به تخت بیمارستان وصل کرده بودند
همسر سعید عابدینی، کشیش ایرانی- آمریکایی با اظهار اینکه همسرش از دوازدهم اسفند ماه به دلیل وخامت حالش به بیمارستان دی تهران منتقل شده است به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت: «سعید را با دستنبند و پابند از زندان به بیمارستان منتقل کرده بودند. یک کشیش را  با زنجیر به تخت بیمارستان وصل کرده بودند. رفتار ماموران با سعید در بیمارستان خوب نبوده و همین طور اجازه ملاقات با خانواده اش را نداشته است.»
همسر این کشیش ایرانی – آمریکایی با اظهار اینکه از روز پنجشنبه ۲۲ اسفند و به دنبال رسانه ای شدن وضعیت نامساعد همسرش، وضعیت او در بیمارستان بهتر شده است به کمپین گفت: « پس از رسانه ای شدن وضعیتش از روز پنجشنبه ۲۲ اسفند ماه زنجیره ها را باز کردند و دیگر روی تخت بیمارستان دستبند و پابند ندارد. هممچنین به یکی از افراد خانواده اش اجازه دیدار داده اند.  ماموران هم خوش اخلاق تر با او شده اند و قرار است تا درمان کامل در بیمارستان بماند.»
سعید عابدینی، نوکیش مسیحی ایرانی ـ آمریکایی تبار پس از تغییر مذهب در سال ۱۳۸۵ از ایران به آمریکا رفت و در مهرماه ۱۳۹۱ برای «بازدید از خانواده و تاسیس یک پرورشگاه» به ایران برگشت که در منزل پدریش دستگیر شد. او در بهمن ماه همان سال به اتهام تشکیل کلیساهای خانگی در ایران به قصد بر هم زدن امنیت ملی از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی به ۸ سال زندان محکوم شد.

هیچ نظری موجود نیست: