نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۲ آذر ۵, سه‌شنبه

آخرین اظهارنظرها پیرامون توافقات ژنو

تونی بلر: باید کاملا هوشیار باشیم
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه ديلي ميل ؛ توني بلر نخست وزیر سابق انگلیس از توافق هسته ای ژنو حمايت کرد و گفت: بدون دستيابي به این توافق، جنگ مي شد.
ديلي ميل به نقل از توني بلر نوشت: کشورهای منطقه مي دانند که در صورت نرسيدن به توافق، تنها گزينه براي پيشگيري رژیم تهران از دستيابي به توانايي ساخت سلاح هاي هسته اي، اقدام نظامي خواهد بود.
نخست وزیر سابق انگلیس افزود: ما بايد به حفاظت جدي از اجرای توافقنامه بپردازيم و کاملا هشيار باشيم.

هشدار سنای آمریکا به رژیم تهران
سناتور دموکرات کارل لوين، رئيس کميته نيروهای مسلح سنای آمريکا گفت، اگر رژيم تهران به توافقنامه ای که تضمين می کند به سلاح اتمی دست نيابد، تن ندهد، اجماع گسترده ای در کنگره آمريکا برای اعمال تحريمهای سخت تر وجود دارد.
توقف زيرساختهای اتمی رژيم تهران
روزنامه واشنگتن پست نوشت توافق با رژيم تهران در ژنو، توسعه زير ساختهای هسته ای اين رژيم را متوقف و زمان مورد نياز برای ساختن بمب را نیز طولانی تر خواهد کرد.
این روزنامه نوشت، با حمله شديد روز چهارشنبه خامنه ای به آمريکا و اسراييل بايد اين توهم را کنار گذاشت که رژيم تهران و غرب در حال پيشروی بسوی يک آشتی گسترده تر هستند.
فرانسه: لغو فقط 5 درصد تحریمها
وزير امور خارجه فرانسه در مصاحبه با دو رسانه این کشور در خصوص توافق اخیر ژنو اظهار نظر کرد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، لوران فابيوس وزير امور خارجه فرانسه سه شنبه در گفتگو با راديو فرهنگ فرانسه و روزنامه لوموند گفت:« توافق با رژیم تهران، توافقي موقتی است. بايد همه مسايل را در هفته ‌های آينده کنترل کرد. ما بايد درباره اجراي تعهدات از سوي رژیم تهران هوشيار باشيم.
وزير امور خارجه فرانسه تصريح کرد : نخستين بخش از تحريم ها قرار است به محض آنکه کنترل آژانس بين المللي انرژي اتمي آغاز شود برداشته شود.
وي افزود: براي آنکه تقريبا حجم کار مشخص شود، مي‌توانيم بگوييم لغو تحريم‌‌ها در مرحله اول کمي حدود پنج درصد کل تحريم‌ها عليه رژیم ايران است.»

کارشناس هسته ای: باخت کامل برای رژیم
یک کارشناس تسليحات اتمی در باره توافق ژنو به سی ان ان گفت: هر چقدر بیشتر توافقنامه ژنو را مطالعه کنید، بيشتر متوجه خواهید شد که رژيم تهران تا چه ميزان از دست داده است.
جوزف سيرينسيونه گفت: اين توافق روند برنامه اتمی رژيم تهران را منجمد می کند و بخشهای کليدی اين برنامه را عقب می راند.

نظر سناتورها و اعضای کنگره آمریکا
سناتور جمهوريخواه باب کورکر عضو سنای آمريکا گفت: نگرانی عمده من از توافق با رژيم تهران تکرار سناريوی کره شمالی است. کره شمالی در حال حاضر بمب اتمی دارد. من نمی خواهم شاهد تکرار آن در ايران باشم.
اليوت انگل عضو ارشد کميته روابط خارجی کنگره آمريکا از حزب دموکرات نیز گفت: ما بايد در مورد رژيم تهران بسيار هوشيار باشيم. من به آنها اعتماد ندارم، من فکر نمی کنم ما بايد به آنها اعتماد کنيم. تحريمها بايد همواره باشند زيرا اين تحريمها بودند که رژيم تهران را پای ميز مذاکره آورد
سناتور جموريخواه مارکو روبيو عضو سنای آمريکا نیز گفت: اکنون ضروری تر است که کنگره تحريمها عليه رژيم تهران را افزايش دهد تا اين رژيم به طور کامل از غنی سازی اورانيوم و تجديد توانمنديهای خود دست بکشد.
مايک راجرز نماينده جمهوريخواه که رياست کميته اطلاعات مجلس نمايندگان آمريکا را نیز به عهده دارد گفت: نبايد به رژيم تهران يعنی اصلی ترين حامی تروريسم در جهان کمک کرد. اگر اين کار را بکنيم به رفتاری بسيار بد و خطرناک پاداش داده ايم.

اعتراض گروگانهای سابق آمریکايی
برخی از گروگان‌های سابق آمریکا در تهران، توافق با رژیم ایران را "احمقانه" و نادرست خوانده‌ و گفته اند، مقامات حکومت ایران قابل اعتماد نیستند.
خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی که از واکنش گروگان‌های سابق منتشر کرده می‌نویسد که از نظر برخی از این دیپلمات‌ها اعتماد کردن به رژیم ایران در شرایط فعلی "اشتباهی تاریخی" است.
کلیر کورتلند، مامور بازنشسته‌ی سازمان "سیا" به آسوشیتدپرس گفته است:«این توافق مثل سیاست‌های دوران ریاست‌جمهوری جیمی کارتر است.»
این مامور امنیتی سابق معتقد است که مذاکرات دوران جیمی کارتر با جمهوری اسلامی ایران بر سر آزادسازی گروگان‌ها هم همین‌قدر سست و بی‌مبنا و خوش‌بینانه بود.
کلنل توماس شافر، افسر بازنشته‌ی نیروی دریایی آمریکا که در جریان گروگان‌گیری ۴۴۴ روزه‌ در سفارت آمریکا بود، توافق با ایران و کاهش تحریم‌ها را "احمقانه" دانسته است. او معتقد است:« به نظر من هیچ یک از رهبران حکومت ایران قابل اعتماد نیستند.»
این گروگان سابق پیش از تاسیس جمهوری اسلامی یکی از مقامات نظامی آمریکایی حاضر در ایران بود. او با تکیه بر تجربه‌ی شخصی خود گفته است:«هیچ‌کدام مسئولان رژیم ایران قابل اعتماد نیستند. چرا باید با افرادی که غیرقابل‌اعتمادند توافق کرد؟»
به گزارش رادیو آلمان، راکی زیگمن، افسر سابق نیروی دریایی آمریکا هم که یکی از گروگان‌ها بود، از این توافق احساس خوبی ندارد.
او گفته است:« دردناک است. برای ۴۴۴ روز با رژیم ایران بر سر ازادی ما هزاران مذاکره‌ی بی‌حاصل انجام دادند. حالا باز دوباره به عصر مذاکرات بی‌نتیجه و بی‌فایده برمی‌گردیم.»

هیچ نظری موجود نیست: