نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۲ مهر ۱۲, جمعه

وزیر بهداشت:‌ هزینه‌های درمانی سالانه 7 درصد ایرانی‌ها را زیر خط فقر می‌برد / 15 هزار پزشک به کاری غیر از پزشکی مشغولند

 وزیر بهداشت:‌ هزینه‌های درمانی سالانه 7 درصد ایرانی‌ها را زیر خط فقر می‌برد /  15 هزار پزشک به کاری غیر از پزشکی مشغولند
به گزارش ایسنا، دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی در سفر به استان کرمانشاه و در مراسم افتتاح 14 پروژه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، اولویت کاری وزارت بهداشت را ایجاد آرامش در بازار دارو تا پایان سال عنوان و ابراز امیدواری کرد این اولویت زودتر از موعد محقق شود و مشکل دارو در ماه های آینده برطرف می شود.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با نامناسب دانستن اوضاع وزارتخانه در زمینه دریافت اعتبارات، اظهار داشت: در حال حاضر از 13 هزار و 600 میلیارد تومان بودجه وزارت تنها 2600 میلیارد تومان آن تخصیص یافته است که این مسئله به علت اشتباه در بودجه ریزی است.
به گفته وزیر بهداشت، از مجموع 210 هزار میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده برای سال جاری کشور 127 هزار میلیارد تومان آن از منابعی است که امکان تحقق آن وجود ندارد. ضمن آنکه بر اساس بودجه نیز کارهایی پیش بینی شده که با این کسری فعلی امکان انجام آنها میسر نیست.
15 هزار پزشک به کاری غیر از پزشکی مشغولند
وزیر بهداشت در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر 15 هزار پزشک به دلیل وضعیت معیشتی به کاری غیر از پزشکی اشتغال دارند، یادآور شد: این در حالیست که با کمبود پزشک مواجه‌ایم و به حداقل 2000 پزشک در کشور نیار داریم.
هاشمی گفت: چنانچه تعرفه‌ها تغییر کرده و وضعیت بیمارستانهای دولتی ارتقاء یابد، قطعا این مشکل نیز مرتفع خواهد شد.
هاشمی از نمایندگان مجلس خواست تا در تخصیص یارانه برای برخی دهک ها تجدیدنظر کنند.

به گفته هاشمی تامین بیمه بیکاری و درمان از مهمترین نیازهای مردم کشور است، زیرا در حال حاضر بخاطر هزینه های کمرشکن بخش درمان، سالانه هفت درصد جمعیت کشور زیر خط فقر می روند.
 

هیچ نظری موجود نیست: