نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۲ شهریور ۱۶, شنبه

مریم رجوی باید پاسخ دهد !!مریم رجوی خواهان انتقال ساکنان اشرف به لیبرتی شد!

مریم رجوی باید پاسخ دهد
حنیف حیدرنژاد
مریم رجوی "رئیس جمهور منتخب مقاومت" در نامه خود به تاریخ 7 سپتامبر 2013 خطاب به "بت جونز" معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک با پیشنهاد وزارت خارجه آمریکا برای انتقال باقی مانده ساکنین اشرف به لیبرتی موافقت کرده است.

مریم رجوی درحالی با انتقال ساکنین اشرف به لیبرتی موافقت می کند که تا پیش از این بر بازگشت ساکنین لیبرتی به قرارگاه اشرف اصرار می ورزید. مریم رجوی توضیحی در مورد چرخش 180 درجه ای موضع خود نمی دهد. همچنین معلوم نیست که چرا مریم رجوی به  خواسته های ایرانیانی که با نگرانی بر ناامن بودن اشرف تاکید می ورزید پاسخی نداده، اما به خواست وزارت خارجه آمریکا پاسخ مثبت می دهد. آیا خطری که در کمین ساکنین اشرف بود برای ایشان نامشخص بود؟ آیا حتما باید 52 انسان بی دفاع به طرزی فجیع کشتار می شدند تا ایشان باور کنند که دیگر اشرف امن نمی باشد؟ آیا انتظار داشتید که رژیم تماشاچی بماند و 100 نفر ساکنین اشرف را به حال خود رها کند؟ یعنی شما نمی دانستید که چه خطری در کمین آنها بود؟ شما باید که می دانستید. آیا باید آنها اینطور کشته می شدند تا چشم و گوش شما باز شود؟
مریم رجوی در نامه خود به معاون وزیرخارجه آمریکا همچنین می نویسد: "اما من قبل از هر چيز می خواهم توجه شما را به اجرای هرچه سريعتر نيازهای مبرم امنيتی برای انتقال ساکنان اشرف به ليبرتی جلب کنم. به خصوص که می دانيد با توجه به وضعيت سوريه رژيم ايران به محض انتقال ساکنان اشرف به ليبرتی بر روی ادامه حملات به کمپ ليبرتی و ساکنان بی دفاع آن متمرکز می شود."
به این ترتیب مریم رجوی به درستی بر خطرناک تر شدن وضعیت امنیتی در لیبرتی در صورت بروز جنگ در سوریه تاکید می کند. اما این گفته او، تنها بار مسئولیتی که متوجه او می باشد را سنگین تر می سازد. باید از او پرسید اگر شما به این حقیقت آگاه هستید، چرا در نامه خود به وزارت خارجه آمریکا بر حل و فصل هر چه  سریعتر مشکلات موجود برای انتقال ساکنین لیبرتی به کشورهای ثالث تاکید نمی کنید؟ آیا باید تعداد بیشتری هم در لیبرتی کشته شوند و نامه جدیدی از وزارت خارجه آمریکا دریافت کنید تا به انتقال به کشورهای ثالث به صورت فردی، و نه بصورت جمعی، نیز رضایت دهید؟
خانم رجوی لطفا فریاد و استمداد ایرانیان در حفاظت از جان ساکنین  لیبرتی و اشرف را جدی بگیرید و جان این انسان ها را موضوع معامله و بده و بستان های پنهان و پیدا ی سیاسی با وزارت خارجه آمریکا قرار ندهید. همین الان، همین الان با انتقال انفرادی ساکنین لیبرتی به کشورهای ثالث موافقت کنید. شما در موقعیتی نیستید که بخواهید برای دولت آمریکا یا دولت های اروپائی یا سازمان ملل متحد خط و نشان کشیده و شرط تعیین کنید. اصل را بر حفظ جان ساکنین لیبرتی قرار دهید و خونریزی های بیشتر را مانع  شوید.

حنیف حیدرنژاد
7 سپتامبر 2013
********************************************************************************

مریم رجوی خواهان انتقال ساکنان اشرف به لیبرتی شد!
پاسخ مریم رجوی به معاون وزير خارجه آمريکا در امور خاورنزديک - ۷سپتامبر ۲۰۱۳ (۱۶شهريور۹۲)
سرکار خانم بت جونز 
من نامه شما و پيام وزير جان کری را دريافت کردم و از زحمات شما و ايشان و اشتياقتان برای حفظ جانها در اشرف بسيار سپاسگزارم. 
من نهايت تلاشم را برای هدف مشترکمان به عمل می آورم. لطفاً سفارش کنيد يک مسئول از سفارت آمريکا به اتفاق آقای جرجی باستين در اسرع وقت به ليبرتی بروند و با رهبری کمپ و نماينده ساکنان و مشاوران حقوقی در مورد ترتيبات اجرايی گفتگو کنند. 
اما من قبل از هر چيز می خواهم توجه شما را به اجرای هرچه سريعتر نيازهای مبرم امنيتی برای انتقال ساکنان اشرف به ليبرتی جلب کنم. به خصوص که می دانيد با توجه به وضعيت سوريه رژيم ايران به محض انتقال ساکنان اشرف به ليبرتی بر روی ادامه حملات به کمپ ليبرتی و ساکنان بی دفاع آن متمرکز می شود. در اين رابطه مهمترين نکته برگرداندن 17500تيوال 4متری و انتقال تجهيزات مبرم پزشکی از اشرف به ليبرتی و کلاه خودها و جليقه های حفاظتی برای 3هزار نفر ساکنان است. من توجه شما را جلب می کنم که آزمايش جديت دولت عراق در حفظ جانها مقدمتاً موکول به اجرای اين امر است که اگر موافق باشيد من ترجيح می دهم همين فردا قبل از انتقال بقيه ساکنان اشرف به ليبرتی به هزينه ما انجام شود. پس از اجرای اين اقدامات کليه ساکنان اشرف به ليبرتی خواهند رفت. آنها با خود متعلقات شخصی اشان از جمله اسناد داراييهای منقول و غيرمنقول اشرف، کتابها و کامپيوترها و پول و تجهيزات حفاظت شخصی و وسايل پزشکی و کليه تجهيزات ارتباطی خود را خواهند برد.

بسيار محترمانه مريم رجوی

رو نوشت: آقای جرجی باستين رئيس بالفعل هيأت مساعدت ملل متحد در عراق.

 
نامه معاون وزير خارجه آمريکا در امور خاورنزديک به مریم رجوی- ششم سپتامبر ۲۰۱۳ پانزدهم شهريور ۹۲

وزارت خارجه ايالات متحده آمريکا، معاون وزير خارجه در امور خاورنزديک، واشينگتن شش سپتامبر 2013، 
خانم رجوی عزيز: من اين نامه را از جانب وزير خارجه، کری در رابطه با وضعيت فعلی در کمپ اشرف در عراق می نويسم. ايالات متحده آمريکا به شديدترين شکل ممکن حمله يی که در روز يکم سپتامبر در اشرف رخ داد را محکوم نموده و تسليت خود را به دوستان و خانواده های قربانيان ابراز می دارد. ما از يونامی و تلاشهای آن برای انجام يک تحقيقات حقيقت ياب در مورد اين واقعه دردناک و مستند کردن آنچه رخ داده است حمايت می کنيم. ما به دولت عراق فراخوان داده ايم که به طور کامل از اين تلاشها حمايت کند. ما در مورد اين که مرتکبين اين عمل بربريت در مقابل قانون قرار بگيرند و هر آنچه ممکن است، برای يافتن مفقودين انجام شود، اصرار داريم. در اين رابطه ما به اطلاعيه های صادرهٴ آزار دهنده توسط سپاه پاسداران رژيم ايران که اين حمله را مورد ستايش قرار داده اند توجه کرده و از دولت ايران می خواهيم که از تمام نفوذ خود بر گروههايی که ممکن است مفقودين را در دست داشته باشند، برای تضمين آزادی بلادرنگ آنها استفاده کند. علاوه بر اين ما از دولت عراق می خواهيم که تحقيقات کاملی صورت داد ه و به يافتن مفقودين کمک نمايد. 
در رابطه با وضعيت عاجل در اشرف ما از شما مصرانه خواهان پذيرش طرح هيأت مساعدت ملل متحد در عراق هستيم تا باقيمانده ساکنان اشرف به طور سلامت و بدون تأخير تحت نظارت سازمان ملل و در اتوبوسهای زرهی سازمان ملل در اسرع وقت منتقل شوند. اين برای سلامت بازماندگان ضروری است که آنها اين طرح را بپذيرند و با جابه جايی در اسرع وقت موافقت کنند. زيرا اين يک موضوع حياتی و مبرم است. اگر شما با اين رويکرد موافقت نماييد سازمان ملل به فراهم کردن حفاظت از اموال در اشرف از طريق به کارگيری يک شرکت نگهداری مورد اعتماد محلی کمک خواهد کرد. سفارت آمريکا تمامی توان خود را برای حمايت از اين تلاشها به کار خواهد بست. ما نهايتاً با توافق دولت عراق با يونامی برای نصب تی والهای بزرگ طبق طرح امنيتی يونامی و همچنين اقدامات حفاظتی افزوده ديگر را مد نظر داريم. اين اقدامات همزمان با انتقال با امنيت و سلامت از اشرف تحت نظارت يونامی انجام می گيرد و ما حداکثر کاری را که می توانيم بکنيم در اين پروسه به عمل خواهيم آورد. ما همچنين تلاشهای خود برای يافتن محلهای امن و ايمن در خارج از عراق را تشديد خواهيم کرد. وزارت خارجه يک مقام ارشد برای نظارت بر همين پروسه به طور تمام وقت برگزيده است در اسرع وقت ما پذيرش کامل شما را از پروسه يونامی درخواست می کنيم. تا به هدف مشترکمان برای حفاظت از جان باقيماندگان اشرف نائل شويم و از عزيمت سالم و به موقع آنان از عراق اطمينان حاصل کنيم. ارادتمند بت جونز 
رو نوشت جرجی باستين جانشين رئيس يونامی.
منبع:سایت مجاهدین خلق

هیچ نظری موجود نیست: