نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۲ شهریور ۱۲, سه‌شنبه

نعیمه اشراقی تصاویر دخترش را سانسور کرد!درود بر نتیجه «امام»، و شرم بر نوه «امام» در حاشیه تدلیس فتوشاپی عکس نتیجه آیت‌الله خمینی توسط مادرش




نعیمه اشراقی تصاویر دخترش را سانسور کرد!

نعیما طاهری، دختر نعیمه اشراقی  در مسابقه OCE از ایالت انتاریو کانادا مقام اول را کسب کرد. به همین مناسبت نعیمه اشراقی مبادرت به انتشار عکسهای دخترش  به هنگام تحویل گرفتن جایزه در فیس بوک  کرده است. اما نکته جالب اینجاست که این خانم به طرز موذیانه ای! سعی کرده تصاویر دخترش را سانسور کند! ملاحظه بفرمایید با چه جانوران مکاری طرف هستیم! اصل تصاویر و تصاویر منتشر شده در صفحه نعیمه اشراقی را میتوانید در ادامه ببینید.






درود بر نتیجه «امام»، و شرم بر نوه «امام»

در حاشیه تدلیس فتوشاپی عکس نتیجه آیت‌الله خمینی توسط مادرش



ماجرا بسیار ساده است. دختر نعیمه اشراقی، در استان انتاریوی کانادا، جایزه‌ای مهم گرفته است. دکتر مریدی، وزیر تحقیقات و فن آوری هم به عنوان بالاترین مقام آموزش عالی دولت انتاریو در عکس حضور دارد. این افتخار کمی نیست. اما ماجرا آنجایی داغ می‌شود که نعیمه اشراقی، برای نشان دادن افتخار به دست آمده، عکس «فتوشاپی» دخترش را منتشر می‌کند.
به چند نکته توجه کنیم:
نعیما طاهری، دانشجوی دانشگاه مک‌مستر کانادا و دختر خانم اشراقی، به سن قانونی رسیده است. لباسی که پوشیده، خارج از عرف کانادا نیست و اتفاقا روسری هم دارد.
خانم نعیمه اشراقی اما، در فیسبوک عمومی خود، که از سوی هزاران هزار نفر دیده می‌شود و عملا رسانه فردی ایشان است، عکس‌ها را سانسور شده منتشر می‌کند، آن هم در عصر آزادی اطلاعات.
اگر خانم اشراقی، عکس سانسور نشده دخترش را منتشر می‌کرد، حداکثر از سوی بخشی از اصول‌گرایان مورد انتقاد قرار می‌گرفت، اما اینک کارش از همه سو مورد نقد خواهد بود. چرا؟
- حق انتخاب دخترش را برای پوشیدن لباس زیر سوال برده است.
- واقعیتی را «تدلیس» کرده. به عباراتی، فتوشاپ کرده و در فیسبوک عمومی خود نمایش داده.
- جایزه نعیما طاهری را تحت الشعاع سانسور خود قرار داده است.
اما این ماجرا چه سوال‌های جدیدی را ایجاد می‌کند و حساسیت‌های جدیدی را بر می‌انگیزد؟
- چرا خانم اشراقی عکس «دست‌کاری» شده را جانشین عکس کاملا متین دختر خود کرده است؟
- چرا اینقدر نسبت به این عکس حساسیت نشان داده؟
اما نکته مهم‌تر و البته سوال‌برانگیزاننده‌تر، ریشه‌های خانوادگی است.
آیت‌الله خمینی، حجاب را به زنان ایران، خارج از حق انتخاب‌شان، تحمیل کرد. به عبارتی، آیت‌الله خمینی، حقوق میلیون‌ها زن را در کشورمان دست‌کاری کرد و هزاران هزار زن «بدحجاب» و «نیمه‌حجاب» توسط نیروهای انتظامی و بسیج مقلد «امام» کتک خورده و آسیب دیده‌اند.
هزاران هزار زن ایرانی حتی با داشتن اندک آرایشی در حد خانم نعیمه اشراقی، مورد برخوردهای خشونت‌آمیز نیروهای حکومتی قرار گرفته‌اند.
اما حالا یک زن، در خارج از ایران، با لباس و حجابی که احتمالا انتخاب خودش است، ظاهر شده و از وزیر تحقیقات و فن‌آوری انتاریو که یک ایرانی-کانادایی هم هست، جایزه گرفته. بسیاری از چیزهایی را که پدربزرگ مادرش به جامعه ایرانی تحمیل کرده، در ظاهر او دیده نمی‌‌شود. چقدر خوب! او خود را از ظلمی که آیت‌الله خمینی به میلیون‌ها زن روا داشته، با انتخاب خود رها می‌کند.
اما چرا مادرش که او نیز ظاهرا در کانادا فوق لیسانس گرفته می‌خواهد این انتخاب دخترش را مخدوش کند؟
اما بحثی دیگر در باره نگاه خانم اشراقی به بد بودن «دست‌کاری» است. ایشان سخنان ثبت شده آیت‌الله خمینی را در یک فیلم، دست‌کاری شده می‌دانستند:
«به نظر من قسمت هایی از این فیلم جعلی است، در ابتدای فیلم صدای امام تقلید شده است، همچنین این فیلم را کامل و واقعی ببینید معمولا جهت تخریب چهره امام لا اله سخن امام را گرفته و الا الله را رها می کنند»
اما ظاهرا سخنان پدربزرگ ایشان در جای دیگری یعنی  صحیفه نور جلد ۸ صفحهٔ ۱۳ ثبت شده بود.
اعضای خاندان آیت‌الله خمینی البته بارها نسبت به نقض گسترده حقوق بشر، تبعیض و نارواهایی که مرتبط با «امام» بوده، سکوت کرده‌اند، اما از مزیت‌های وجودی رهبر انقلاب اسلامی بهره لازم را گرفته‌اند.
مطمئنا واقعیت‌های بسیاری در باره آن‌چه آیت‌الله خمینی و پیروان او بر سر کشورمان آورده‌اند، سانسور و نادیده گرفته شده، بندگانش همچنان به نفع او و به ضرر واقعیت «تدلیس» می‌کنند و بسیاری از اهالی رسانه نیز بدون تردید در تداوم این سانسور موثر و سهیم‌اند. اگر همراهی و همدلی بسیاری از همکاران رسانه‌ای نبود، خانم اشراقی اولا، چنین رفتاری نمی‌کرد، ثانیا یاد می‌گرفت که ارزش واقعیت و بیان آن مهم‌تر از نسبت فامیلی‌شان با کسی است که احتمالا به واسطه او، از موهبت‌هایی در دوران زیادی بعد از سال ۱۳۵۸ برخوردار بوده‌اند.

عکس دست‌کاری نشده نتیجه آیت‌الله خمینیعکس دست‌کاری نشده نتیجه آیت‌الله خمینی






هیچ نظری موجود نیست: