نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۲ تیر ۲۶, چهارشنبه

هزاران درخت در تنگه بابابهرام زغال می‌شوند

هزاران درخت در تنگه بابابهرام زغال می‌شوند

خبرگزاری هرانا - هزاران اصله درخت بلوط در تنگه بابابهرام پلدختر قربانی می‌شوند تا با تبدیل به زغال و سوخت برای ساعاتی گرمابخش خانه‌ای روستاییان شود.

به گزارش فارس، روستاییان بابابهرام با قطع هزاران اصله درخت بلوط در منطقه زیبا و تفرجگاه طبیعی تنگه بابابهرام پلدختر آن‌ها را به زغال و سوخت تبدیل می‌کنند. متأسفانه در بازدیدی که جمعه گذشته از منطقه بابابهرام داشتیم شاهد پدیده غم‌انگیز قطع هزاران اصله درخت بلوط بودیم که دیدن این صحنه‌ها آه را از نهاد هر انسانی برمی‌آورد.
یکی از شهروندان پلدختر نیز با ابراز تأسف گفت: مسلم است که این درختان در فصل زمستان توسط روستاییان قطع شده‌اند.

شهروندی با اشاره به مسیری که راه عبور تراکتور است، اظهار داشت: همان‌طور که از صعب‌العبور بودن این منطقه پیداست بعد از قطع کردن درختان، آن‌ها را با تراکتور حمل می کنند.

شهروند دیگری نیز که برای تفریح به این مکان آمده است، با اشاره به چال‌های حفر شده در این منطقه، افزود: همان‌طور که مشاهده می‌کنید، این حفره‌های بزرگ برای سوزاندن درختان و تبدیل آن به زغال است.

وی با بیان اینکه از هر چاله حدود ۱۰ تا ۲۰ گونی زغال تولید می‌شود، گفت: زغال‌هایی که در مغازه‌ها به صورت عادی به فروش می‌رسد از همین طریق تولید می‌شوند.

این گزارش تنها یکی از ده‌ها مورد قطع درخت در شهرستان پلدختر است که امید است متولیان امر با حساسیت بیشتری آن را دنبال کنند و جلوی قطع این همه اصله درخت بلوط که در مناطق مختلف شهرستان پلدختر به خصوص مناطق بادامک، کلک‌بیشه که باعث نگرانی‌های شدید علاقه‌مندان و دوستداران محیط زیست شده را هر چه زود‌تر بگیرند.

هیچ نظری موجود نیست: