نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۲ فروردین ۲۱, چهارشنبه


ناگفته های تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی؛ حجم تخلفات بالا است/هزار میلیارد تنها پول تو جیبی یک مدیر شرکت تامین اجتماعی است


میزان تخلفات در سازمان تامین اجتماعی بیش از هزار میلیارد است و هزار میلیارد تنها پول جیب مدیران شرکتهای تامین اجتماعی است.
Jafarzadeh Soleyman
پارسینه - گروه سیاسی: عضو کمیته تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی در مجلس هشتم یاد آور شد: میزان تخلفات در سازمان تامین اجتماعی بیش از هزار میلیارد است و هزار میلیارد تنها پول جیب مدیران شرکتهای تامین اجتماعی است.
سلیمان جعفر زاده نماینده مجلس هشتم با اشاره به نتیجه تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی در مجلس هشتم گفت: در آینده نزدیک ناگفته های خود از تحقیق و تفحص در مجلس هشتم را خواهم گفت.
وی ادامه داد: باتوجه به اینکه اواخر عمر مجلس هشتم تحقیق و تفحص انجام شد، فرصت کافی برای ارائه این گزارش در مجلس هشتم مهیا نشد. از شرکتهای سازمان تامین اجتماعی، شستا و سازمان آب بیش از نیم قرن از بدو تاسیس تحقیق و تفحص انجام نشده بود بنابراین یک زمان بسیار طولانی می خواست که این تحقیق و تفحص به نتیجه برسد.
رییس کمیسیون اجتماعی در مجلس هشتم با اشاره به قدرت زیاد شرکتهای تامین اجتماعی، خاطرنشان کرد:از سوی دیگر با توجه به قدرت اقتصادی و مافیایی که در برخی شرکتهای این سازمانها وجود داشت سعی می کردند هرکسی که ورود پیدا می کند را با تهدیدها و مارک های مختلف آنها را از این شرکتها دور کنند. ما بیش از 200 شرکت از مجموعه های این سازمانها را تحقیق و تفحص کردیم و بیش از 60 هزار برگ و سند تخلفات قانونی، اداری و مالی که در این سازمانها و شرکتها اتفاق افتاده را هنوز داریم.
جعفرزاده تصریح کرد: با توجه به زمان کم باقی مانده در مجلس هشتم موفق نشدیم این گزارش را قرائت کنیم اما بنده خلاصه این گزارش که بیش از 400 صفحه است را برای برخی از سازمانها و دستگاههای نظارتی ارسال کردم. اینکه مجلس نهم قصد دارد از سازمان تامین اجتماعی تحقیق و تفحص کندجای تشکر دارد چراکه به دلایلی که در آینده خواهم گفت این سازمانها دست نخورده هستند و تا امروز اجازه ندادند بسیاری از مسئولین به آن شرکتها ورود پیدا کنند.
وی با بیان اینکه تخلفات در سازمان تامین اجتماعی با رنگ و بوی قانونی است، یاد آور شد: البته دستگاه نظارتی کار خود را انجام داده اند اما تخلفات دور از چشم و با رنگهای قانونی بود و آنها رد پایی از تخلفات نگذاشتند. در تحقیق و تفحص ما این ردپاها را شناسایی کردیم و نتیجه خوبی بدست آمد. بنده آمادگی دارم این اطلاعات را در اختیار نمایندگانی که می خواهند از تامین اجتماعی تحقیق و تفحص کنند و یا هر دستگاه نظارتی که در خواست کند قرار بدهم.
این نماینده مجلس هشتم با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی حیات خلوتی برای دولتی ها شده است، تاکید کرد: آنچه ما در تحقیق و تفحص به آن رسیدیم تخلف مالی، گریز از قانون و عدم تمکین به مصوبات بوده است. امید مردم به دستگاههای نظارتی ومجلس کمک کرد که این تحقیق و تفحص به نتیجه برسد اما در عین حال این سازمانها حیات خلوتی برای دولتی ها شده و سو استفاده های بسیار کلانی در این مجموعه می شود. معمولا افراد مسئله دار در این شرکتها قرار گرفته اند و مشخص است که افراد سالم در آنجا جا ندارند.
جعفرزاده افزود: البته مدیران خوب و سالمی هم در این سازمانها مشغول به کار هستند اما در عین حال این شبهه هنوز برطرف نشده که یک رییس سازمانی که مطلع شود مدیرش چه تخلفاتی مرتکب شده چرا از او حمایت می کند و یا هنوز او را در مسند مدیریت نگه می دارد که باید نهادهای مربوطه این موارد را بررسی کنند و نتیجه آن را به مردم اعلام کنند. چرا که به هر حال سرنوشت قشر زحمت کشی به گردن مسئولین و جامعه است و کسی حق ندارد حق این قشر را در اختیار افراد سود جو قرار داد.
وی با تاکید بر اینکه تخلفات مالی سازمان تامین اجتماعی بیش از هزار میلیارد است، گفت: تخلف مالی سازمان تامین اجتماعی بیش از هزار میلیارد است. هزار میلیارد چیست! هزار میلیارد تومان پول تو جیبی یک مدیر شرکت است. تخلف مالی، قانونی و اداری بسیار بزرگی در مجموعه تامین اجتماعی انجام میگیرد و مدیران سازمان بدون قانون دست به اقداماتی می زنند که تخلف محسوب می شود و مدعی العموم باید به این موارد رسیدگی کنند.
این نماینده اصولگرای مجلس هشتم تصریح کرد: البته بنده در زمان مناسب این تخلفات را از طریق مراجع قانونی اعلام خواهم کرد و در حال حاضر اقداماتی در حال انجام شدن است و همه این مدیران مورد حمایت رییس جمهور و افراد نزدیک به آنها هستند و همه باید پاسخگو باشند از رییس جمهورتا مدیران پایین تر.
جعفر زاده در خصوص تخلفات مرتضوی در سازمان تامین اجتماعی اظهارداشت: تخلفات مرتضوی در دوره ما نبود. آقای مرتضوی در اواخر مجلس هشتم به تامین اجتماعی آمد و بعد از مدیریتش مشخص نشد که چه تخلفاتی را مرتکب شدند اما قبل از مرتضوی روسای سازمان آب و مدیران شستا تخلفات زیادی انجام دادند. بنده به زودی ناگفته های خود از تحقیق و تفحص تامین اجتماعی را خواهم گفت و سکوت بیش از یک سال خود را می شکنم.

هیچ نظری موجود نیست: