نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۲ فروردین ۵, دوشنبه


اقامت و خانه گران‌قیمت رامین مهمان‌پرست در انگلیس

image
نشریه نهم دی نوشت که رامین مهمانپرست، سخن‌گوی وزارت خارجه ایران در انگلیس صاحب خانه‌ای گران‌قیمت است و خانواده‌ی وی نیز اقامت کشور بریتانیا را گرفته‌اند.
به گزارش بازتاب به نقل از «۹دی»، این نشریه افراطی با درج یادداشتی تحت عنوان «راز انفعال سخن‌گوی دستگاه دیپلماسی در برابر انگلیس» نوشت: «باید از آقای سخن‌گو پرسید که چه نسبتی با انگلیس دارد؟ فرزندان و خانواده آقای سخن‌گو در کجا اقامت دارند؟ کجا تحصیل می‌کنند؟ چه کسانی خانه گران‌قیمت در انگلیس خریداری کرده‌اند؟ پول خرید چنین خانه‌ای از کجا تامین شده است؟»

این نشریه در ادامه به ماموریت‌های رامین مهمان‌پرست به عنوان دیپلمات در کشورهای خارجی اشاره کرده و آنها را ناکارآمد توصیف کرده است.

۹ دی نوشته است: «در حالی که ماموریت‌های آقای مهمان‌پرست در سفارت دو کشور، به دلایلی چون ناکارآمدی، ناتمام ماند وی چگونه تا سطح سخن‌گویی دستگاه دیپلماسی آن هم در چنین شرایط حساسی ارتقاء یافت؟»

این نشریه در پایان هم نوشته است که افکار عمومی منتظر پاسخ چنین پرسش‌هایی هست.

گفتنی است در انتهای این مطلب در وب‌سایت بازتاب، نظرات مخاطبان بسیار جالب و قابل تامل است؛ برای نمونه برخی از مخاطبان نوشته‌اند: «به نظر می‌رسد ایشان بیشتر میزبان پرست باشد تا مهمان‌پرست!» یا دیگری؛ «حالا چرا انگلیس؟ کشور قحط بود؟ میرفتی لبنان یا سوریه...برادر سخن‌گو!» و ..

نکته‌ی قابل توجه اینکه بسیاری از مقامات ایران اقامت کشورهای غربی را دارا هستند و این موضوع تنها هنگام رقابت‌های سیاسی مورد نظر قرار می‌گیرد. برای مثال حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی، دبیرکل «جبهه پایداری» و استاد اخلاق دولت یکی از کسانی است که دارای گرین‌کارت آمریکا است و یا محمود خاوری که دارای ملیت کانادا بود و در بزنگاه لازم به این کشور سفر کرد و ...

هیچ نظری موجود نیست: