نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۲ فروردین ۵, دوشنبه


-رئیس اتاق بازرگانی تهران با تاکید بر اینکه دولت آینده باید بتواند در کوتاه مدت پنج نیاز خوراک، مسکن، پوشاک، بهداشت و آموزش اقشار ضعیف تا متوسط جامعه را تامین کند، هشدار داده که که ۷۵ درصد طبقات ضعیف تا متوسط جامعه در تأمین این پنج مورد «دچار چالش» هستند.
به گزارش کلمه، پیش از این نیز برخی از نمایندگان مجلس و نمایندگان بخش خصوصی درباره به مخاطره افتادن امنیت غذایی در کشور طی سال ۹۲ ابراز نگرانی کرده بودند.
یحیی آل‌اسحاق در گفت و گویی با خبرگزاری فارس با بیان اینکه یکی از اساسی‌ترین مسائل کشور هم‌اکنون تورم است، گفت: عمده‌ترین علامل مشکلات معیشت و تولید تورم است.
او با اشاره به لزوم تأمین این ۵ نیاز برای اقشار ضعیف و متوسط جامعه گفت: دولت آتی باید در اولین فرصت تغذیه را در حد وفور برای مردم فراهم کند و برای مسکن نیز که یکی دیگر از مشکلات عامه مردم است چاره‌اندیشی کند.
وی هم چنین گفته است: خرید و اجاره مسکن برای مردم کمرشکن شده است.
رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: هم‌اکنون طرح مسکن مهر نیازمند ۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار است تا به اتمام برسد اما دولت نباید به تنهایی اتمام این طرح را در دست بگیرد بلکه باید به کمک بخش خصوصی و مردم این کار صورت بگیرد.
طرح مسکن مهر از پروژه های تبلیغاتی و نمایشی دولت محمود احمدی نژاد است که هم اکنون روند ساخت و ساز و افزایش هزینه های ساخت آن با انتقادهای فراوان متقاضیان رو به رو شده است.
آل اسحاق نظام سلامت را هم به عنوان یکی از نیازهای اصلی جامعه با مشکلاتی مواجه است، مورد اشاره قرار داده و افزود: به طوری که وزیر فعلی بهداشت هزینه سالانه نظام سلامت را ۴۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرده است و از این میزان حداقل دو سوم آن توسط مردم تأمین می‌شود.
بحران دارو در کشور از معضلات اساسی کشور در سال گذشته بود که به دلیل عدم تخصیص ارز از سوی دولت جان بیماران را به خطر انداخت و تا این لحظه تدبیری برای آن صورت نگرفته است.

هیچ نظری موجود نیست: