نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۱ اسفند ۱۸, جمعه

لابی جمهوری اسلامی در اروپا


لابی جمهوری اسلامی در اروپا Print
دکتر کاظم موسوی- برلین 6 مارس 2013
روزبه پارسی که برادر تریتا پارسی است در سفر اخیر خود به تهران با مسئولان کنونی و سابق رژیم دیدار کرد و پس از سخنرانی در یکی از موسسات تحقیقی رژیم به اروپا بازگشت تا در کنار دهها کارشناس دیگری که به کمک رژیم و محافل مماشات در نهادهای اروپائی جای گرفته اند فعالیت کند. یکی از آنها محمد علی شعبانی است.

-----------------------------------------------------------.
روزبه پارسی، برادر تریتا پارسی رئیس سازمان لابی نایاک، پژوهشگر رسمی اتحادیه اروپا و ساکن پاریس است.  روزبه پارسی در نیمه ماه ژانویه به ایران رفت و با عده ای از مسئولان کنونی و سابق جمهوری اسلامی دیدار داشت. او سپس در مرکز پژوهشهای خاورمیانه در
تهران که متعلق به رژیم است سخنرانی کرد.

 

روزبه پارسی، ژانویه 2013 تهران، پژوهشکده مطالعات استراتژیک خاورمیانه - متعلق به رژیم


چند هفته بعد، "انستیتوی بین المللی مطالعات استراتژیک" لندن یک جلسه سخنرانی در باره مسائل ایران برگزار کرد که دو نفر در آنجا سخنرانی کردند. سخنرانان این جلسه روزبه پارسی که بتازگی از سفر تهران بازگشته بود و محمد علی شعبانی، سردبیر مجله مطالعات تشخیص مصلحت که ایشان هم در لندن بعنوان کارشناس مسائل ایران فعالیت میکند، بودند.


مارس 2013، موسسه مطالعات استراتژیک لندن، سخنرانی روزبه پارسی و محمد علی شعبانی


روزبه پارسی و محمد علی شعبانی دو نمونه از دهها کارشناس و پژوهشگر مسائل ایران در اروپا هستند که با حمایت محافل غربی طرفدار مماشات و در همکاری با نهادهای رژیم بویژه مجمع تشخیص مصحلت و وزارت خارجه، در مشاغل و پست های مهم در مهمترین نهادهای فکری و رسانه ای اروپا جای گرفته اند و در جهت حفظ جمهوری اسلامی و لابی میکنند. با نگاهی به فعالیت های روزبه پارسی و محمد علی شعبانی میتوان به نحوه کار و نفوذ این افراد در محافل اروپائی و رسانه ها آشنا شد.
روزبه پارسی در سال 2009 از سوئد به پاریس آمد و با حمایت محافل طرفدار دوستی با رژیم ایران، به استخدام انستیتوی مطالعات امنیتی اتحادیه اروپا در آمد و مدارج ترقی را یکشبه پیمود و بعنوان کارشناس مسائل ایران در رسانه های مهم و کمیسیون های اتحادیه اروپا مورد مشورت قرار گرفت.
دهها مصاحبه و گزارش از وی در رسانه های مهم و نهادهای تصمیم گیری اتحادیه اروپا چاپ میشوند یک نمونه از آن، گزارشی است که وی با کمک فریده فرهی عضو هیئت مشاوران نایاک تهیه کرد تا مورد استفاده اتحادیه اروپا قرار گیرد.
به موازات فعالیت در اروپا، روزبه پارسی با حمایت نایاک وارد سیستم سیاسی آمریکا هم شد. موسسه ویلسون که بخش خاورمیانه آن تحت مدیریت هاله اسفندیاری است و به خانه مماشات تبدیل شده است از وی برای سخنرانی دعوت کرد و راه رسانه های مهم بروی وی باز شد.

سخنرانی روزبه پارسی در موسسه ویلسون در کنار افشین مولوی و رابین رایت از فعالین طرفدار مماشات

دهها مقاله از وی در رسانه های مهم آمریکا منجمله فارین پالیسی چاپ شد. روزبه برخی از این مقالات را بطور مشترک با تریتا پارسی نوشته است تا به خاطر روابط تنگاتنگ برادرش با محافل مماشات انتشار آنها آسانتر صورت پذیرد.
از طرف دیگر، روزبه پارسی در جلسات نایاک در آمریکا نیز شرکت کرده و بنفع لابی رژیم سخنرانی و فعالیت میکند.  در این عکس روزبه پارسی را در جلسات نایاک در واشنگتن می بینیم.

2012، شرکت روزبه پارسی در نشست سالانه نایاک در واشنگتن

همینطور که مشاهده میشود، روزبه پارسی به کمک شبکه نایاک در آمریکا و محافل اروپائی طرفدار نزدیکی به رژیم ایران، بصورت یک کارشناس ارشد در آمده و در همه مصاحبه ها و فعالیت های خود از دوستی و سازش با رژیم جمهوری اسلامی دفاع میکند.
همین سناریو یعنی رشد و ترقی به کمک محافل و لابی طرفدار رژیم را میتوان در مورد محمد علی شعبانی مشاهده کرد. وی سردبیر مجله انگلیسی زبان مطالعات استراتژیک وابسته به مجمع تشخیص مصلحت نظام است. ایشان در دانشگاه لندن در حال گذراندن دوره دکترا می باشد.
جالب اینجاست که در سایت دانشگاه نوشته شده که تز دکترای وی در همکاری با مجمع تشخیص مصلحت است.

بیوگرافی محمد علی شعبانی، سردبیر مجله انگلیسی تشخیص مصلحت، دانشجوی دکترای دانشگاه لندن، کارشناس مسائل ایران

استاد راهنمای وی برای گرفتن دکترا، آرشین ادیب مقدم است. وی یکی از کسانی است که تحت نام مبارزه با امپریالیسم، ضمن همکاری با سازمان کاسمی، بطور آشکار بنفع رژیم ایران فعالیت میکند.
طی یک سال گذشته، شبکه نایاک در آمریکا به کمک شعبانی آمده است و راه رسانه های مهم آمریکا را بروی وی باز کرده است. جوانی که هنوز دکترا نگرفته است به کمک تریتا پارسی و شبکه لابی رژیم ایران، مدارج ترقی را یکباره طی کرد و دهها مقاله از وی در رسانه های مهم
آمریکا چاپ شده اند که میتوان به مقاله مشترک وی با حسین موسویان در نیویورک تایمز اشاره کرد.

مقاله مشترک محمد علی شعبانی و حسین موسوسان در نیویورک تایمز

محمد علی شعبانی بطور مرتب در دو وبسایت خبری آمریکا یعنی ال مونیتور و لوب لوگ مقاله می نویسد و از رژیم ایران دفاع میکند. سایت لوب لاگ خودش را ترقیخواه و ضد جنگ میخواند ولی تمامی مقالات مربوط به ایران در این سایت توسط شبکه نایاک و امثال شعبانی و حسین موسویان نوشته میشوند و در تمامی آنها بطور آشکار از رژیم ایران دفاع میشوند.
فعالیت های روزبه پارسی و محمد علی شعبانی که هم با نهادهای رژیم همکاری میکنند و هم بعنوان کارشناس در اروپا بنفع رژیم لابی میکنند، زنگ خطری برای جامعه ایرانیان در اروپاست. با درس گیری از هموطنان مقیم آمریکا که به مقابله با سازمان نایاک برخاسته اند، ما نیز
بایستی در اروپا به مقابله با شبکه نفوذی رژیم ایران برخیزیم و از کمک رسانی آنها به جنایتکاران حاکم بر کشورمان جلوگیری کنیم.

برگرفته از سایت حزب سبز های ایران http://www.iran-e-sabz.org/?p=2331

.دکتر کاظم موسوی مسئول بخش محیط زیست و سخنگوی حزب سبزهای ایران در آلمان است.* 
 

هیچ نظری موجود نیست: