نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۱ آبان ۱۵, دوشنبه

روز شمار نقض حقوق شهروندان بهایی - مهرماه


روز شمار نقض حقوق شهروندان بهایی - مهرماه


 
خبرگزاری هرانا - در تدوام سرکوب اقلیت مذهبی بهایی گزارشی ماهانه از سوی واحد آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران منتشر می‌شود که گزارش زیر نقض حقوق بهائیان در مهرماه ماه سال گذشته است.
متن این گزارش به قرار زیر است:
۱ مهر ماه: دو شهروند بهایی ساکن سمنان به نامهای "ترانه ترابی" و "زهره نیک آیین" که هر کدام به ترتیب به ۳۰ و ۲۳ حبس تعزیری محکوم شده بودند همراه فرزندان شیرخوارشان جهت گذراندن دوران محکومیت راهی زندان سمنان شدند.
۵ مهر ماه: ماموران اداره اطلاعات مشهد سه شهروند بهایی ساکن شهر مزبور را پس از تفتیش منازلشان بازداشت نمودند اسامی این شهروندان بهایی عبارتست از: نیکا خلوصی – نوا خلوصی و مهسا مهدوی.
- "فواد خانجانی" زندانی بهایی محبوس در زندان رجایی شهر به بیمارستان خارج از زندان منتقل شد ولی مسئولین بیمارستان از بستری نمودن نامبرده اجتناب کردند و پس از آزمایشهای مقدماتی به زندان بازگردانده شد این درحالی است که این فرد بهایی طبق نظر پزشکان احتیاج به جراحی فوری دارد.
- "مهوش شهریاری (ثابت)" ۶۰ ساله و یکی از مدیران جامعه بهایی که در حال گذراندن محکومیت ۲۰ ساله در زندان اوین می‌باشد به دلیل پوکی استخوان دچار شکستگی لگن شده ولی مسئولین از دادن مرخصی درمانی جهت نامبرده اجتناب کردند.
۶ مهر ماه: "نوید خانجانی" زندانی بهایی و فعال حق تحصیل به دلیل بیماری به بهداری زندان رجایی شهر منتقل شد این درحالی اتفاق افتاد که نماینده زندانیان سیاسی به نام خالد حردانی که مسئول این انتقال بود مورد ضرب و شتم ماموران حفاظت قرار گرفت.
۸ مهر ماه: ماموران اداره اطلاعات یزد دو شهروند بهایی ساکن شهر مزبور را به نامهای "مهران اسلامی" و "فرح باغی (قدرت)" را پس از تفتیش منازلشان و ضبط کامپیو‌تر، اوراق و عکسهای خصوصی و مذهبی بازداشت نمودند.
- "شهناز رنجبر" شهروند بهایی ساکن قائم شهر جهت بازجویی به اداره اطلاعات احضار که پس از بازجویی، آزاد و دنباله بازجویی به روز بعد موکول شد.
۹ مهر ماه: "کیوان رحیمیان" شهروند بهایی و یکی از اساتید دانشگاه مجازی بهاییان ایران جهت اجرای حکم ۵ سال حبس تعزیری خود را به زندان اوین معرفی و به بند ۳۵۰ منتقل گردید.
- "شهناز رنجبر" پس از معرفی مجدد خود به اداره اطلاعات، بازداشت شد.
۱۰ مهر ماه: "هوشنگ فناییان" زندانی بهایی زندان بابل چندین ماه است که به دلیل جابجایی مهره‌های گردن و بازو بشدت از درد در ناحیه گردن و دست رنج می‌برد ولی مسئولین از دادن مرخصی درمانی به نامبرده خودداری کردند.
۱۲ مهر ماه: دو زندانی بهایی محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین به نامهای "عزیزالله سمندری" و "کیوان رحیمیان" به زندان رجایی شهر منتقل شدند نامبردگان هر کدام به ۵ سال حبس تعزیری محکوم می‌باشند.
۱۳ مهر ماه: حکم بدوی ۶ سال ونیم حبس تعزیری یک شهروند بهایی ساکن سمنان به نام "پویا تبیانیان" توسط دادگاه تجدید نظر تائید شد.
- دادگاه انقلاب سمنان یک شهروند بهایی به نام "طاهر اسکندریان" را به سه سال حبس تعزیری محکوم کرد.
- دادگاه انقلاب سمنان "افراسیاب سبحانی" شهروند بهایی ساکن سمنان را به یک سال حبس تعزیری محکوم کرد.
۱۵ مهر ماه: ماموران اداره اطلاعات مشهد به منزل یک شهروند بهایی به نام «ادیب شعاعی» مراجعه کرده و پس از تفتیش محل و ضبط کامپیو‌تر، کتب و عکس‌های مذهبی نامبرده را نیز بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات منتقل نمودند.
۲۳ مهر ماه: دادگاه تجدید نظر استان سمنان حکم بدوی ۴ سال و ۴ ماه حبس تعزیری یک شهروند بهایی ساکن شهر مزبور به نام «انیسا فناییان» را به ۲۲ ماه حبس تعزیری تقلیل داد.
۲۴ مهر ماه: دادگاه انقلاب شهر بیرجند یک شهروند ۸۵ ساله بهایی به نام «محمد حسین نخعی» را پس از ۵ ماه بازداشت موقت به اتهام تبلیغ علیه نظام از طریق تبلیغ بهایی و عضویت در جامعه بهایی به سه سال حبس تعزیری محکوم کرد.
۲۶ مهر ماه: در پی یورش همزمان و گسترده به منازل بیش از ۲۰ شهروند بهایی ساکن گرگان و می‌نودشت، ۱۷ شهروند بهایی دستگیر شدند قابل ذکر است چند شهروند مسلمان نیز در این عملیات بازداشت شدند. اسامی بازداشت شدگان بهایی عبارتست از:
فرهاد فهندژ – شیدا قدوسی – پونه ثنایی – هوشمند دهقان – کمال کاشانی – مریم دهقان – فره‌مند ثنایی – فرح ثنایی (همسر فره‌مند) – پریوش فناییان – نازی تحقیقی (خلخی) – بهنام حسنی – سودابه مهدی‌نژاد – حنا عقیقیان – نوید معلمی – کاملیا بیدلیان (همسر نوید) – شهنام جذبانی – شهره صمیمی (همسر شهنام)
۳۰ مهر ماه: در پی احضار و مراجعه دو شهروند بهایی ساکن اسلامشهر به نامهای «فرزین شهریاری» و «رامین شهریاری» به دادسرای انقلاب، بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شدند.
- به حکم دادگاه انقلاب شهر سمنان یک شهروند بهایی به نام «اکبر‌پور حسینی» به اتهام تبلیغ علیه نظام و عضویت در تشکیلات مذهبی بهایی به ۲۸ ماه حبس تعزیری محکوم گردید.

منبع: هرانا

هیچ نظری موجود نیست: