نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۱ آبان ۱۹, جمعه

اعدام 15 نفر در یکروز در تهران و شیراز و کرمان


اعدام 15 نفر در یکروز در تهران و شیراز و کرمان

رادیو فرانسه: مقامات مختلف قضایی جمهوری اسلامی، امروز خبر از اعدام ١٥ نفر به جرم حمل و قاچاق مواد مخدر دادند؛ این خبر همزمان شد با خبر اعدام قریب الوقوع ٩ نفر دیگر در همین ارتباط.
خبرگزاری ایسنا، در این رابطه نوشت: اعدام ١٠ نفر از قاچاقچیان عمده مواد مخدر، سحرگاه روز چهارشنبه ١٧ آبان به اجرا گذارده شد.
نکته قابل توجه آنکه، مقامات قضایی جمهوری اسلامی این بار نام افراد اعدام شده را به صورت کامل منتشر کردند. بنا بر این گزارش دادسرای عمومی و انقلاب تهران اسامی این محکومان را به این شرح اعلام کرد: احمد تجری- فرزند علی اکبر، شهرام یداللهی- فرزند علی، یوسف کریم خانی زرنقی- فرزند محمود، قادر ملکی- فرزند محرم، سگر فرجی نیری- فرزند سلمان، عبدالقادر هادی تاجیک- فرزند عبدالله (عبدل)، سید جلال حسینی- فرزند عنایت الله، حمید غلامی- فرزند یارولی، قهرمان قاسمی کرم جوان- فرزند اصغر و ابراهیم برآهویی- فرزند سیاه خان.
این در حالی است که، امروز یک اعدام با همین اتهام در در زرند- کرمان، رخ داده و احکام اعدام ١٣ نفر از قاچاقچیان مواد مخدر در شیراز نیزصادر شده که از این تعداد احکام چهار نفر از این قاچاقچیان، صبح امروز چهارشنبه، در میدان کوزه گری- شیراز، اجرا و طبق اعلام رسمی مقامات جمهوری اسلامی حکم ٩ نفر دیگر نیز تا چند روز آینده اجرا خواهد شد.
افزایش میزان اعدام‌ها به اتهام مواد مخدر در حالی است که جامعه بین‌المللی، جمهوری اسلامی را به شدت در این رابطه تحت فشار و انتقاد قرار داده است.
در حالی که بسیاری از فعالان حقوق بشر معتقدند، دادگاه‌های افراد متهم به قاچاق مواد مخدر به شدت از نرم ها و استانداردهای قضایی حتی در داخل ایران نیز فاصله دارد، دادستانی جمهوری اسلامی در مورد اعدام این ده نفر در تهران مدعی شد: «پرونده اتهامی این محکومان، پس از تکمیل تحقیقات با صدور کیفرخواست به دادگاه انقلاب اسلامی تهران ارسال شده بود که شعبات دادگاه‌های رسیدگی کننده با حضور نمایندگان دادستان و وکلای محکومان به اتهامات آنان رسیدگی و با توجه به جرایم ارتکابی، آنان را به اعدام محکوم کرد که رأی صادره از سوی دادستانی کل کشور هم مورد تأیید و ابرام قرار گرفت.»
لازم به ذکر است، چندی پیش نیز خبر اعدام ١٠ نفر از متهمین مواد مخدر به شدت در عرصه رسانه‌ای جنجالی شد، خانواده این ١٠ نفر متهم به قاچاق مواد مخدر، طی چندین بار تجمع در برابر بیت آقای خامنه‌ای خواستار بازنگری در روند بررسی پرونده این افراد شده بودند و از سوی دیگر اعضای خانواده برخی از این متهمین، طی گفتگو با رسانه‌های بین‌المللی اساساً دخالت اقوام خود را در هرگونه قاچاق و حمل مواد مخدر تکذیب کرده بودند.
منبع: رادیو فرانسه

هیچ نظری موجود نیست: