نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۱ شهریور ۲۹, چهارشنبه

آمارسازی رحیمی از ویرانی صددر صدی واحدهای مسکونی روستایی در مناطق زلزله

 20 هزار واحد مسکونی روستایی در مناطق زلزله زده باید صددرصد نوسازی شوند و حال آقای رحیمی حرف از "ساخت 8 هزار واحد مسکونی صددر صد ویران شده" میزنند،سوال اینجاست مابقی ۱۲ هزار واحد مسکونی صددر صد ویران شده روستایان را چه کسی‌ بایستی بسازد و یا آقای رحیمیآن آمارها هم زیر تلی  از خاک با دیگر قربانیان مفقود شدند؟
zelzelehzadegan azarbaijanآفتاب: معاون اول رئیس جمهور از سفارش و آماده شدن 10 هزار کانکس برای زلزله‌زدگان آذربایجان‌شرقی خبر داد و گفت: ساخت 8 هزار واحد مسکونی صددر صد ویران شده اولویت دولت در این مناطق است. 
محمدر‌ضا رحیمی بامداد امروز در تشریح نتایج نشست کارگروه راهبری بحران مناطق زلزله‌زده ارسباران در آذربایجان‌شرقی در گفت‌‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه هر خسارتی که در هر شهر و روستا بر اثر زلزله باشد مشمول قاعده کلی است و با یک فرم و براساس الویت جبران می‌کنیم، اظهار کرد: اولویت نخست دولت در مناطق زلزله‌زده ارسباران آذربایجان‌شرقی تامین سرپناه برای زلزله‌زدگان و ساخت اماکن دام‌های آنها قبل از آغاز فصل سرماست. 
معاون اول رئیس جمهور، اولویت بازسازی مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی را ساخت مسکن دائمی برای زلزله‌‌زدگان عنوان کرد و گفت: مهم‌ترین مسئله ما ساخت مسکن برای مردم پیش از آغاز فصل سرماست و در این راه نیازمند همکاری هستیم. 
وی با بیان اینکه در حال حاضر بنیاد مسکن 15 استان کشور در مناطق زلزله‌زده اهر، هریس و ورزقان در امر بازسازی فعالیت می‌کنند، افزود: بنیاد مسکن متولی ساخت هشت هزار واحد مسکونی به کلی ویران شده در روستاها است. 
آواربرداری 11 هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده 
رحیمی با بیان اینکه بعد از زلزله‌ بیست و یکم مرداد اهر و ورزقان در کنار اسکان موقت به مسائل بهداشتی نیز توجه شد، اظهار کرد: تا به امروز 11 هزار و 724 واحد مسکونی آواربرداری شده است. 
معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: در این مدت شش هزار و 924 واحد مسکونی پی کنی شده و عملیات فونداسیون دو هزار واحد مسکونی انجام شده است. 
سفارش و آماده شدن 10 هزار کانکس برای زلزله‌زدگان 
رحیمی از سفارش 10 هزار واحد کانکس و خانه‌های پیش ساخته برای زلزله‌زدگان در قشم و مشهد خبر داد و گفت: این کانکس‌ها آماده شده و در روزهای آینده به مناطق زلزله‌‌زده فرستاده می‌شود. 
وی با بیان اینکه هر تریلی بیش از دو کانکس را نمی‌تواند حمل کند، افزود: برای این امر پنج هزار تریلی لازم است و این سختی کار را می‌رساند. 
طراحی و ساخت 5 هزار واحد دامی پیش ساخته 
معاون اول رئیس‌جمهور همچنین از طراحی و ساخت پنج هزار واحد دامی با استفاده از نقشه‌های پیش ساخته خبر داد و گفت: پذیرش ساخت دو هزار واحد توسط کارگاه‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و دو هزار واحد دیگر توسط انبوه‌سازان انجام می‌گیرد.
رحیمی با بیان اینکه برای ساخت منازل مسکونی مناطق زلزله‌زده 50 هزار تن فولاد لازم است و باید طوری تهیه و خرید شود که در بازار کشور موجب اخلال نشود، گفت: نزدیک 29 هزار تن فولاد و میلگرد توسط بنیاد مسکن خریداری و به این منطقه حمل شده است. 
حمل شن و ماسه از فاصله 270 کیلومتری به مناطق زلزله‌زده 
معاون اول رئیس جمهور یکی از مشکلات اساسی مناطق زلزله‌زده در امر بازسازی را کمبود شن و ماسه اعلام کرد و گفت: نزدیک‌ترین جا برای تهیه شن و ماسه برای مناطق زلزله‌زده، با 270 کیلومتر فاصله، در شهرستان خوی در آذربایجان‌غربی است. 
رحیمی به سفارش ساخت 11 هزار اسکلت فلزی اشاره و خاطرنشان کرد: تاکنون 250 هزار تن سیمان از کارخانه‌های مختلف تامین و به مناطق زلزله‌زده ارسال شده است. 
وی افزود: با توجه به مصالح و اعتبار تامین شده و قانون مصوب، 10 هزار واحد ساختمان برنامه‌ریزی شده و مصالح 5 هزار واحد آن تامین شده است. 
ساخت 12 هزار واحد دامی در مناطق زلزله‌زده 
رحیمی گفت: 12 هزار واحد دامی نیز در مناطق زلزله‌زده باید ساخته شود. 
معاون اول رئیس‌جمهور دیروز در این سفر یک روزه به همراه علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی، مهدی غضنفری وزیر صنعت، معدن و تجارت، مجید نامجو وزیر نیرو، صادق خلیلیان وزیر کشاورزی، محمدرضا میرتاج‌الدینی معاون رئیس‌ جمهور در اجرای قانون اساسی، علی‌اکبر آقایی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و ابوالحسن فقیه رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور از مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی بازدید کردند و از نزدیک در جریان روند بازسازی مناطق زلزله‌زده و مشکلات این مناطق قرار گرفتند. 
به گزارش فارس،با توجه به تدوین طرحی 19 ماده‌ای در کمیسیون عمران مجلس در خصوص مناطق زلزله‌زده در صورتی که نتایج مورد نظر از نشست‌های کارگروه گرفته شود، این طرح برای کمک به مردم مناطق زلزله‌زده به هیئت رئیسه مجلس ارائه خواهد شد. 
براساس این گزارش، در زلزله بیست و یکم مرداد، زلزله 6.2 ریشتری اهر و شش ریشتری ورزقان را لرزاند که موجب کشته شدن 258 نفر و مصدوم شدن هزار و 358 نفر در شهرستان‌های اهر، هریس و ورزقان شد. 
در این زمین لرزه‌ها 430 روستا آسیب و تخریب شد.

هیچ نظری موجود نیست: