نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۰ خرداد ۱۱, چهارشنبه

طلاعيه کمپين بين المللی حقوق بشر در باره درگذشت هاله سحابی پس از حمله اوباش حکومتی به وی در مراسم تشييع جنازۀ پدرش

مقامات بايد مانع دخالت در مراسم خاکسپاری افراد بشوند
(۱۱خرداد۱۳۹۰) مداخلۀ نيروهای امنيتی و لباس شخصی در مراسم تدفين فعال سياسی برجسته ايرانی که با ضرب و شتم عزاداران همراه بود منجر به مرگ هاله سحابی دختر وی شد که براثر حمله قلبی مرگبار جان خودرا ازدست داد.
هادی قائمی، سخنگوی کمپين با اشاره به آنچه زمينه چنين حادثه ای را فراهم کرد گفت: "اقدامات شرم آور اوباش وابسته به حکومت در اين حادثۀ غمبار نمايانگر بی حرمتی عميق آنان نسبت به سنتهايی است که متعلق به همۀ ايرانيان است و چنين بی حرمتی اينک به اين تراژدی منجر شده است."
کمپين از قوۀ قضايیۀ ايران می خواهد تا در خصوص اين واقعه در مراسم تشييع جنازۀ عزت الله سحابی تحقيق نمايد و از بالاترين مقامات سياسی و مذهبی ايران خواست تا از حملۀ فيزيکی و روانی ماموران امنيتی و هرگونه مداخلۀ آنان در مراسم خاکسپاری افراد، بدون توجه به ديدگاههای سياسی افراد متوفی و اعضاء خانوادۀ آنان، جلوگيری کنند.




يک روزنامه نگار حاضر در مراسم تشييع جنازۀ عزت الله سحابی، فعال و منتقد سرشناس سياسی، و عضو نهضت آزادی ايران، به کمپين گفت که تعداد بسيار زيادی ماموران لباس شخصی و امنيتی در مراسم حضور داشتند که تعدادی از عزاداران را مورد ضرب و شتم قرار دادند.
در حاليکه هاله سحابی عکس پدرش را در دست گرفته بود، يک گروه نيروهای لباس شخصی به وی حمله کردند و سعی کردند که عکس را از وی بگيرند. او سپس به سمت تابوت رفت اما او را با ضرب و شتم از جنازه دور کردند و ماموران دولتی تابوت را ربودند و با خود بردند. در اين مقطع، هاله سحابی دچار حملۀ قلبی شد. او متعاقبا و پس از اينکه به کلينيک لواسان در حومۀ تهران منتقل شد جان سپرد.
هاله سحابی، ۵۶ ساله، خود يک فعال سياسی و پژوهشگر دينی بود. کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران با ابراز تاسف عميق از واقعه غم انگيز درگذشت هاله سحابی در مراسم تدفين پدرش، حضور نيروهای لباس شخصی و اقدامات تهاجم آميزآنان را که به وضوح مرگ هاله سحابی را در پی داشته است محکوم می کند.
هادی قائمی گفت: "اين مداخلۀ جنايتکارانه در مراسم تشييع جنازۀ عزت الله سحابی تنها گوشه ای از اختناق شديد اعمال شده بر فعالان سياسی و جامعۀ مدنی ايران است که حتی در مراسم خاکسپاری عزيزانشان نيز بايد آزار سيستماتيک افراد غير پاسخگو و ناشناس را شاهد باشند.

هیچ نظری موجود نیست: