نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۰ خرداد ۱۱, چهارشنبه

سرپوش گذاشتن ایرنا بر جنایت: هاله سحابی بر اثر هیجان روحی درگذشت

خبرگزاری دولتی ایرنا- پیکر مرحوم 'عزت الله سحابی' صبح امروز در گورستان روستای 'گلندوک ' در لواسان در شمال شرق تهران به خاک سپرده شد.
به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار ایرنا، مراسم تشییع و خاکسپاری مرحوم سحابی، با حضور اعضای خانواده وی و نیز جمعی از دوستان و آشنایان برگزار شد. همچنین چند تن از چهره های سیاسی از جمله سید محمود دعایی نیز در این مراسم شرکت داشتند.
تشییع جنازه سحابی از منزل وی شروع و پیکر وی تا گورستان منطقه مشایعت شد.

به گزارش خبرنگاران حاضر در مراسم، مامورین انتظامی در برقراری نظم با خانواده سحابی همکاری کردند. براساس این گزارش، در طول مراسم پنج نفر که قصد برهم زدن نظم را داشتند، بازداشت شدند.
'فریدون سحابی' برادر مرحوم در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص مراسم بزرگداشت و ختم مرحوم سحابی، گفت که در اطلاعیه ای جزییات مربوط به مراسم را به اطلاع عموم خواهند رساند.
عزت الله سحابی ۸۱ ساله بیش از یک ماه بواسطه سکته مغزی در بیمارستان بستری بود و بامداد سه شنبه درگذشت.
گزارش خبرنگار ما حاکی است که افراد بازداشت شده، در طول مراسم با سخنان ناشایست و کنایه آمیز به ماموران انتظامی، سعی در برهم زدن مراسم داشتند، این درحالی است که ماموران نیز برای جلوگیری از هرگونه بی نظمی که می توانست در برنامه تدفین سحابی اخلال ایجاد کند، با حوصله و تدبیر از بروز تشنج در مراسم جلوگیری کردند.
مشایعت کنندگان پیکر مرحوم سحابی در این مراسم به غیر از شعارهای مذهبی مانند الله اکبر و لا اله الا الله ، از سردادن شعارهای انحرافی پرهیز کردند.
البته برخی گزارش ها از بروز تنش هایی در مقابل منزل مرحوم حکایت دارد که با تدبیر ماموران انتظامی، رفع شد.
به دنبال خاکسپاری پیکر مرحوم سحابی، افرادی که از تهران آمده بودند، لواسان را ترک کرده و نزدیکان مرحوم نیز به منزل او رفتند.
بر اساس این گزارش، هاله سحابی دخترمرحوم عزت الله سحابی به دنبال تشییع پیکر پدر براثر ایست قلبی در گذشت.
دختر عزت الله سحابی پیش از این از عارضه هایی چون فشار بالای خون و قند رنج می برد. نزدیکان وی گفتند که هاله در مراسم تشییع با مشکل قلبی مواجه شد و درپی انتقال به بیمارستان از دنیا رفت.
مرکز فوریت های پزشکی گزارش داده است که هاله سحابی در پی شرکت درمراسم تشییع پدر، دچار هیجان روحی زیاد شده و در ناحیه قلب خود درد شدیدی احساس می کند که پزشک خانواده آقای سحابی او را تحت مداوای اولیه قرار می دهد.
اکبر دلاور کارشناس این مرکز گفت که خانم سحابی دچار ایست قلبی شده و تلاش پزشک حاضر در محل برای احیای قلب او بی نتیجه بوده است.

هیچ نظری موجود نیست: