نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۸۹ بهمن ۲۶, سه‌شنبه

وقت آن است که چشم فتنه کور شود !!


وقت آن است که چشم فتنه کور شود !!
(گرد و خاک در مجلس ایران)

همنشين بهار
 
در فتنه ها، چونان شتر دو ساله باید بود که نه پُشتی دارد سواری دهد و نه پستانی تا او را بدوشند.
« كُنْ فِی الْفِتْنَةِ كَابْنِ اللَّبُونِ لاَ ظَهْرٌ فَیرْكَبَ، وَلاَ ضَرْعٌ  فَیحْلَبَ » نهج الباغه، حکمت یکم
***
اگر فتنه با فریب و تیرگی همراه است. اگر چون شبهای ظلمانی سیاه است اما دائم دم از نور می‌زند، اگر حق و باطل را قاطی می‌کند و به باطل لباس حق می‌پوشاند. دقت در معنای لغوی و مفهومی آن نشان می‌دهد فتنه گران واقعی در جامعه ایران آن جریان میرا و واپسگرا ست که انقلاب بزرگ ضدسلطنتی را به محاق برد و بر آن با کشت و کشتار و اسیرکشی سال ۶۷ و با غارت حرث و نسل مردم ستمدیده، لکه پیسی انداخت، بر ذهنیت عاطفی و مذهبی جامعه ما سوار شد و کلمات طیبه را به صلیب جور و جهل کشید و به اعتماد مردم پاک و بپاخاسته که فریاد می‌کشیدند: «زیر بار ستم نمی‌کنیم زندگی»، ترکش‌های هولناک زد.
چشم فتنه، چشمی که باید کور شود، تمامیت نظامی است که حتی از وارونه نمایی و دگرگون جلوه دادن آیات الهی و سخنان انبیاء و اولباء ابایی ندارد و همه چیز برایش نردبان و دکان است.
آنان بودند که «با واژگون نشان دادن مسائل امر را بر دیگران مشتبه كردند تا به مقصود برسند.»
لَقَدِ ابْتَغَوُا الْفِتْنَةَ مِن قَبْلُ وَقَلَّبُوا لَكَ الْأُمُورَ... سوره توبه آیه ۴۸
***
امروز غلامعلی حداد عادل، روح الله حسینیان و همه کسانیکه برای سر به نیست کردن اعتراضات به حق مردم ایران، علاوه بر بگیر و ببندهایی که روی ناجی و ازهاری و اویسی را هم سفید کرد، چاره را در کورکردن چشم فتنه می‌دانند و مدتها برای این هدف «آتش تهیه ‌ریختند» ــ با لاریجانی رئیس مجلس هم نوا شدند و در مجلس شورای اسلامی شعار «مرگ بر کروبی، موسوی، خاتمی» سردادند.
بعد از خروش جوانان ایران، این گرد وخاک طراز نوین در مجلس، خبر از سرکوب تازه می‌دهد.
***
البته دنیا دار مکافات است و شبیه سازی های کور، خود را مولای متقیان جازدن و همه را خوارج پنداشتن راه به جایی نخواهد بُرد.
اگر بعد از سربرداشتن جاهلیت و اشرافیت قریش و جنگ جمل، علی بن ابیطالب گفت: «من چشم فتنه را کور کردم و کسی جز من جرات این کار را نداشت...» داستان دیگری است.
***
عمله ستم که اینک چونان گورخران، یكدیگر را گاز می‌گیرند، يَتَكَادَمُونَفِيهَا تَكَادُمَ الْحُمُرِ ...
باید مطمئن باشند بار کج به منزل نخواهد رسید و مردم بپاخاسته ایران زمین، خودشان هزاران چشم بینا دارند و با کورکردن آنچه آنان چشم فتنه می‌پندارند، کور نخواهند شد.
 
متاسفانه قدرت تنها چیزی که ندارد  ضوابط اخلاقی است و  برای ستمدیدگان راهی جز فدا و از خودگذشتگی باقی نمی‌گذارد.  
گویی الهه تکامل نیز چاره ای ندارد جز آنکه شراب خود را در کاسه سر شهیدان بنوشد...


پانویس
واژه فتنه و مشتقات آن در آیات قرآن ۶۰ بار دیده می‌شود. ۸ مورد با الف و لام به صورت الفتنه و ۲۲ مورد بدون الف و لام یعنی «فتنه» و در بقیه موارد صیغه های مختلف فعل ماضی «فتن» و مضارع «یفتنُ». یک مورد هم به صورت اسم فاعل «فتن» و اسم مفعول «مفتون» به کار برده شده است.
ریشه لغوی کلمه «فـتـنـه»، مـصـدر عـربـى از مـاده فـَتـَن اسـت و در لغـت به معناى «در آتش انداختن» و «گـداخـتـن سـیـم و زر» جـهـت آزمـایـش و جـدا سـاخـتـن مـواد خـالص آن از نـاخـالصى هاست.
وقتی هدف، وسیله را توجیه کند کلمات نیز به بازی گرفته می‌شوند.
به قول ماکیاول،(در درسهائی برای رافائیلو ـ جیرولامی):
«گاهی باید کلمات در خدمت پوشاندن واقعیات باشد. اما این امر باید به طریقی انجام گیرد که کسی از آن آگاه نگردد، یا اگرباید بدان توجه شود، بهانه موجود بوده، یا بلافاصله خلق گردد.»
***
همنشین بهار
منبع: سايت ديدگاه 

هیچ نظری موجود نیست: