نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۸۹ بهمن ۲۶, سه‌شنبه


خبرگزاری حقوق بشر ایران - رهانادست کم دو شهروند معترض در خشونت‌های صورت گرفته از سوی نیروهای امنیتی و دولتی کشته شده‌اند.
دو تن از شهروندان معترض که روز گذشته برای حمایت از مردم مصر و تونس در راهپیمایی ۲۵ بهمن شرکت کرده بوده‌اند به دست نیروهای امنیتی و دولتی کشته شده‌اند.
به گزارش «رهانا»، سامانه خبری «خانه حقوق بشر ایران» این در حالی است که مقامات کشوری و لشکری همچون موارد متعدد مشابه در سال گذشته سعی دارند که این اتفاق را بار دیگر به «منافقین» نسبت داده و اعمال خشونت‌آمیز خود را توجیه کنند.
جلالی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در این زمینه با خطاب قرار دادن مردم و شهروندان ایران با عنوان «فتنه‌گر» گفته است که «وزیر کشور از شهادت دو تن در این ماجرا خبر داد و در این ماجرا چند تن از نیروهای مردمی و انقلابی با تیر مجروح که دو نفر به شهادت رسیدند، بررسی‌ها کاملاً نشان می‌دهد که این تیراندازی توسط عناصر خود فروخته بودند انجام شد و این‌ها به دنبال پروژه نخ نما شده کشته‌سازی بودند.»
این سخنان در حالی بیان می‌شود که گزارشگران رهانا، روز گذشته از تیراندازی لباس شخصی‌های وابسته به دولت به سوی شهروندان معترض و زخمی شدن دو تن از شهروندان خبر داده بودند. این لباس شخصی‌ها با استفاده از«کلت کمری» این دو شهروند را مجروح کرده بودند.
صانع ژاله متولد سال ۶۳ از هموطنان کرد زبان اهل پاوه و از شهروندان اهل تسن، دانشجوی رشته نمایش دانشگاه هنر تهران روز گذشته با تیر مستقیم مورد هدف قرار گرفت که پس از اعز ام به بیمارستان به شهادت رسید.
رسانه‌های دولتی در حالی نام این شهروند معترض را اعلام کرده‌اند از کشته شدن او توسط «منافقین» خبر می‌دهند. به منظور فرافکنی هر چه بیش‌تر نیز مسئول روابط عمومی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری امنیتی فارس اعلام کرد: «مراسم تشییع پیکر شهید صانع ژاله دانشجوی دانشگاه هنر تهران که روز گذشته در اغتشاشات خیابانی مورد هدف تیر مستقیم گروهک تروریستی منافقین قرار گرفت، بامداد چهارشنبه از مقابل دانشگاه هنر تهران (چهارراه ولیعصر) به سمت دانشگاه تهران برگزار می‌شود.»
سال گذشته و در جریان اعتراض‌های مدنی و مسالمت‌آمیز شهروندان ایرانی ده‌ها تن به دست نیروهای انتظامی، بسیج و سپاه کشته و مجروح شدند، در حالی که تصاویر و فیلم‌ها و شاهدان بسیاری در این زمینه وجود داشته و دارد، مسئولان مقامات جمهوری اسلامی کشته شدن ایران افراد را یا انکار کرده یا به عوامل خارجی و فرضی نسبته دادند.
گفتنی است خبرگزاری‌ها جمهوری اسلامی از زخمی بودن دست کم چهار شهروند دیگر و درمان آن‌ها در بیمارستان گزارش می‌دهند.
پایان پیام

هیچ نظری موجود نیست: