نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۸۹ آذر ۳۰, سه‌شنبه

مرکز يهودي در امور امنيت ملي آمريکا (جينسا) را بهتر بشناسيم


  Saturday May 13 , 20








مرکز يهودي در امور امنيت ملي (The Jewish Institute for National Security) معروف به جينسا JiNSA يک مرکز يهودي طرفدار سرسخت تقويت روابط آمريکا و"اسرائيل" در واشنگتن است و تأثير بسيار زيادي بر سياستگزاران و تصميم گيرندگان اين کشور بويژه در مسائل پر اهميت ا منيتي و دفاعي دارد.
به گزارش خبرگزاري قدس(قدسنا) جالب توجه اينکه اعضاي هيئت مشورتي اين مرکز را افراد ذي نفوذ در اداره آمريکا تشکيل مي دهند که بيشتر آنان وابسته به جريان نومحـافظه کاران امريکائي هستند از جمله " جين جي كرپاريك" Jane J Kirparick ، وريچارد پرل Richard Perle ، کرپاريک در گذشته به عنوان نماينده ايالات متحده آمريکا در سازمان ملل و ريچارد به عنوان معاون وزير دفاع در زمان رياست جمهوري "رونالد ريگان" ايفاي نقش کرده اند.

اهداف جنسا:
فعاليتهاي اين مرکز بر 9 محور اصلي متمرکز است که پنتاگون، کاخ سفيد و وزارت خارجه و اعضاي کنگره و معاونان و رسانه هاي گروهي مختلف را در جريان تحولات مربوط به اين مسائل قرار مي دهد.
1-ايجاد استراتژي دفاعي آمريکائي براي آينده
2-مبارزه با تروريسم در داخل و خارج
3-جذب همپيمانان جديد به گونه اي که مسئولان اين مرکز معتقدند که آمريکا به کشورهاي قدرتمند مانند ترکيه، تايوان، هند و کشورهاي اروپاي شرقي و ميانه نياز دارد
4-مبارزه با عدم ثبات منطقه اي بويژه در جنوب اسيا و برخي از مناطق اتحاد شوري سابق
5-تقويت همکاري استراتژيک با اسرائيل با اين اعتبار که آمريکا و اسرائيل اصول مشترکي دارند و هر دو به حمايت از ثبات در خاورميانه توجه دارند
6-تشويق به ترويج تکنولوژي موشکهاي بالستيک و تکنولوژي موشکهاي ضد بالستيک به منظور توسعه تکنولوژي دفاعي حمايت از آمريکا و هم پيمانان آن در مقابل هر گونه هجوم
7-مبارزه با گروههاي اسلامي با اين اعتبار که امنيت اسرائيل و آمريکا را تهديد مي کنند
8- نظارت بر روسيه و جمهوريهاي انشعاب يافته از شوروي سابق به دليل وجود اختلافات بين روسيه و آمريکا بويژه در رابطه با موضعيگري روسيه در قبال ايران
9-تأمين نيازهاي امنيتي اسرائيل، مسئولان مرکز ياد شده معتقدند که عامل اساسي درگيري اسرائيل و فلسطين، عدم تمايل کشورهاي عربي به شناسائي اسرائيل است همچنانکه با توجه به اين مسئله بايستي مسئله تأمين امنيت اسرائيل در رأس اولويتهاي ايالات متحده بويژه در زمان فروش سلاح به کشورهاي عربي قرار گيرد.

فعاليتهاي جنسا:
از جمله برنامه هاي مهم اين مرکز "اعزام فرماندهان نظامي به اسرائيل" است بدين ترتيب که کارکنان وزرات دفاع امريکا را به سفر به اسرائيل دعوت مي کنند تا با مسئولان حکومتي و نظامي اسرائيل ديدار کنند و با تهديدهائي که اسرائيل با آن مواجه است(بنا به ادعاي اسرائيلي ها) و چگونگي برخورد با آن و استفاده از همکاري امريکا و اسرائيل براي کاهش اين تهديدات آشنا شوند.
اين مرکز از افراد شرکت کننده در اين ديدارها و با توجه به توانائي آنان براي تأثير گذاري در دايره سياستگذاري آمريکا انتخاب مي کند تا به درون وزارت دفاع آمريکا نفوذ يابند.
اعزام دانشجويان آکاديمي نظامي آمريکا به اسرائيل و ديدار آنان با مقامهاي وزارت جنگ اسرائيل از ديگر برنامه هاي اين مرکز است.
نظارت بر برنامه اجراي قانون تبادل افسران: اعزام افسران پليس آمريکا از ايالتهاي مختلف و با رتبه هاي متفاوت به اسرائيل و ديدار آنان با مقامهاي پليس اسرائيل و آشنائي با نحوه برخورد با افراد استشهادي و تهديدهاي ديگري که اسرائيل با آن مواجه است.
برگزاري سلسله جلسات و سخنرانيها درباره امنيت خاورميانه، جامعه اسرائيل و فرهنگ و سياست اسرائيل براي دانشجويان دانشکده هاي نظامي.

چاپ مقاله و کتاب:

علاوه بر فعاليتهاي ياد شده، مرکز جنسا مقاله ها و کتابهائي را چاپ کرده و به انجام مطالعات در زمينه هاي مختلف اقدام مي کند:
1-پيگيري اخبار مربوط به گروههاي اسلامي
2-observer(ناظر) که هر سه ماه يکبار و با همکاري جمعيت ترکهاي مؤسسات آمريکائي به چاپ مي رسد که روابط سه جانبه بين ترکيه، اسرائيل و آمريکا را دنبال مي کند.
3- Profiles in Terror( سرگذشت تروريستها) که بنـا به ادعـاي اهارون مان Aaron Mannes تهيه کننده آن، راهنماي سازمانهاي تروريستي است.
4-کتاب"دولت فلسطين": ملاحظاتي در رابطه با امنيت و سياست آمريکا، که به 7 باب تقسيم مي شود که در هر باب و فصل آن ديدگاههاي مختلف در رابطه با تأثير تشکيل دولت فلسطين بيان شده است.


 



هیچ نظری موجود نیست: