نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۸۹ آذر ۳۰, سه‌شنبه

عشوق مسلمان ولفوويتز، و حل تناقض به نفع بانک جهانی

5فروردين:معشوق مسلمان ولفوويتز، و حل تناقض به نفع بانک جهانی

روشنگری: پل ولفوويتز را همه به عنوان سياست مدار نئو کان طرفدار اسرائيل می شناسند. او علاوه بر روابط نزديک با اسرائيل خواهری دارد که مقيم اسرائيل است و با يک اسرائيلی ازدواج کرده است.

اما نام گذاری او به عنوان رئيس بانک جهانی توسط جرج بوش اين روزها نه رابطه او با اسرائيلی ها، بلکه رابطه اش با يک زن مسلمان را به موضوع گفتگوهاهم در سطح سياسی و هم در سطح حرف های درگوشی تبديل کرده است. اين زن که شاها علی رضا نام دارد، در بانک جهانی کار می کند.

نشريه نيويورکر در نوامبر سال 2004 در اين مورد نوشت شاها علی رضا که در تونس به دنيا آمده و در عربستان سعودی بزرگ شده است، يکی از کسانی است که در ولفوويتز نفوذ دارد.

شاها که اکنون در اواسط سال های 50 زندگی خود به سر می برد، در مدرسه اقتصاد لندن تحصيل کرد و سپس از اکسفورد در رشته روابط بين الملل فارغ التحصيل شد. او با يک ترک قبرسی به نام علی رضا ازدواج کرد. او در بانک جهانی در مورد مسايل خاورميانه و آفريقای شمالی کار می کندو گفته می شد در آن جا از حقوق زنان و دموکراسی در جهان عرب به عنوان يک فمينيست عرب دفاع می کرد. شاها علی رضا که از همسرش طلاق گرفته و 8 سال از همسر ولفوويتز دکتر کلرسلگين جوان تر بود، در بانک جانی بود که رابطه خود را با ولفوويتز آغاز کرد. ولفو ويتز و همسر سابق اش در سال 1968 با هم ازدواج کرده بودند. جدايی آن ها ربطی به رابطه ولفوويتز با شاها نداشت، بلکه از اين رو بود که ولفوويتز که 7 سال مدير مدرسه پژوهش روابط بين المللی بود در آن جا با يکی از شاگرادانش روی هم ريخته بود.

نام شاها سال گذشته در رسانه ها از آن رو مطرح شد که او را يکی از کسانی می دانستند که از طريق ولفو ويتز بر سياست پنتاگون در معماری جنگ عراق تاثير گذاشته است. آن ها رابطه خود را به شدت مخفی نگاه می داشتند و با هم در مجالس عمومی ظاهر نمی شدند. به گفته دوستان ولفو ويتز با اين که همه می دانستند او سال هاست يک باز طرفدار جنگ است، اما برای او بسيار تحقير آميز بود که بگويند بااشاره انگشت معشوقه اش حرکت می کند.

اما نام شاها اکنون از اين رو دو باره بر سر زبان هاست که به علت حضور او در بانک جهاني، رياست ولفوويتز بر بانک جهانی را نامناسب می دانند.يک از مخالفان اين سمت برای ولفوويتز گفت اين يک مورد جدی از قانون " تعارض منافع " است، مگر اين که رضا از شغل خود استعفا بدهد. در بانک جهانی خبر انتصاب ولفوويتز نارضايی شديدی ايجاد کرده است. بانک که تا هم اکنون نيز شهرت خوبی نداشت، با اين انتصاب بيش از پيش به عنوان عامل فشار بر کشورهای فقير و مدافع سرمايه های چند مليتی معرفی می شود.
ولفويتز در واکنش به شايعات گسترده گفت: اگر روابط شخصی می تواند موردی از " تعارض منافع " باشد، من به نفع بانک جهانی مساله را حل می کنم.

هیچ نظری موجود نیست: