نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۸۹ مهر ۳۰, جمعه

30مهر.مواد مخدر اکنون در دسترس همه است/مصرف مواد مخدر در «خانه های بهبود»؟



ايلنا: شهردار گچساران کهگيلويه و بويراحمد با اظهار تاسف از اينکه مواد مخدر اکنون در دسترس همه است ، اظهار داشت: همه ما تابع نظام جمهوری اسلامی ايران و تحت امر ولی فقيه خود هستيم اما بايد واقعيت ها را گفت و پذيرفت.
"رمضان عباسی " در گفت و گو با ايلنادر گچساران گفت: مواد مخدر امروزه در اختيار خرد تا درشت قرار گرفته و معتقدم دولت علاوه برشربت ترياک بايد اقدامات مطلوبتری را در زمينه معتادان بکار گيرد.
وی با بيان اينکه معتاد خيابانی مانند سابق در شهر گچساران وجود ندارد ، اظهار داشت: چهار سال پيش معتادان خيابانی در ميدان مرکزی شهر بخوبی حضور داشتند.شهردار گچساران کهگيلويه و بويراحمد افزود: خانه های بهبودی با همکاری بخش خصوصی و بهزيستی شهرستان تشکيل شده که معتادين در آن جا حضور دارند.
عباسی تعداد خانه های بهبود موجود شهر گچساران را پنج خانه عنوان و يادآور شد: تعداد معتادينی که در اين خانه ها حضور دارند متغير که معمولا تعداد آنها بين 150 تا 200 نفر در تمامی خانه ها است.
وی گفت: در خانه های بهبود شيوه گفتار درمانی برای معتادان پيش بينی شده و شيوه های ترک اعتياد بخوبی در آنها ارائه می شود.
شهردار گچساران از واگذاری برخی امکانات شهرداری از قبيل مساجد پارک ها و برخی واحدهای شهرداری به خانه های بهبود خبر داد و خاطرنشان کرد: روش های موجود در اين خانه ها برای ترک اعتياد معتادان مناسب است.
عباسی در پاسخ به اين سوال که آيا شايعه مصرف مواد مخدر در خانه های بهبود توسط معتادان درست است يا خير؟ اظهار داشت: بايد واقعيت ها را گفت و معتقدم نبايد واقعيت ها را پنهان کرد.
اين مسوول شهری گچساران ، شايعه مصرف مواد مخدر در خانه های بهبود اين شهر توسط معتادان را نه رد کرد و نه تاييد.
وی گفت: دو معتاد را که خودم به خانه های بهبود معرفی کردم اکنون اعتياد خود را ترک کرده اند و به زندگی عادی خود برگشته اند.
شهردار گچساران ، سن گرايش معتادان اين شهر را ثابت ذکر و يادآور شد: سن گرايش به مواد مخدر در اين شهر نسبت به چهار سال گذشته تغييری نکرده است.
شهرستان گچساران در کهگيلويه و بويراحمد 20 درصد نفت کشور را تامين می کند در حاليکه دارای نرخ بيکاری بالايی است.

هیچ نظری موجود نیست: