نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۸۹ مهر ۳۰, جمعه

30مهر.كشور در شرايط ركود تورمى است/از کفش و لباس و ميوه گرفته تا سنگ قبر از چين وارد ميشود.

30مهر.كشور در شرايط ركود تورمى است/از کفش و لباس و ميوه گرفته تا سنگ قبر از چين وارد ميشود.

ايلنا:عضو هيات رئيسه اتاق بازرگانى ايران تاكيد كرد اكنون كشور در شرايط ركود تورمى قرار دارد و قرار داشتن آن در اين ركود تورمى نگرانى هايى را در صورت مديريت نامنظم براى اقتصاد كشور ايجاد مى كند.
به گزارش ايلنا،دكتر مسعود دانشمند در گفت و گو با ايلنا،در ياسوج مركز كهگيلويه و بويراحمد گفت: براى برون رفت از ركود تورمى بايد شرايط ويژه اى فراهم شود اما اكنون اقتصاد كشور دچار دو مساله اساسى شده است.
وى تحريم هاى اقتصادى كه اجازه برنامه ريزى به برنامه ريزان اقتصادى نمى دهند را يكى از اين مسائل عنوان و اظهار داشت: هدفمند كردن يارانه ها كه تورم در كنار آن بطور طبيعى ايجاد مى شود يكى ديگر از اين مسائل است.
عضو هيات رئيسه اتاق بازرگانى ايران افزود: يارانه نقدى براى جبران تورمى است كه مى خواهد ايجاد شود و اگر بگوييم تورم نيست چشم بر روى حقيقت ها بسته ايم.
دانشمند ، توليد ملى را راهكار اساسى براى كنترل تورم و توقف ركود دانست و خاطرنشان كرد: با توليد ملى هم اتكاء دولت به نفت كم مى شود هم فرصت هاى شغلى متعددى ايجاد مى گردد.
وى گفت: اكنون پوشاك ، كفش ، نساجى ، عسل ، ميوه و سنگ قبر از چين وارد ايران مى شود چون توليد سنگ قبر و كفش ما گرانتر از توليدات چين است.
اين فعال اقتصادى معتقداست نظارت در كمرگ بر كالاهاى وارداتى و بازگشت كالاهاى بى كيفيت مى تواند كم بزرگى به توليدات داخلى بكند.
دانشمند در ادامه نرخ تسهيلات بانكى در كشور را بالا ذكر و يادآور شد: نظام بانكى چون متكى به سپرده هاى مردمى است اشكال دارد.
عضو هيات رئيسه اتاق بازرگانى ايران افزود: دولت بايد نظام نقدى را به نظام اعتبارى و چكى تغيير داده و سقف آن را براى كارمندان ، مديران و بدون محدوديت تعريف كند.
وى در پاسخ به اين سوال كه نرخ تورم از سوى دولت 9/8 درصد اعلام شده هم خاطرنشان كرد: چون مبناى علمى اين اعداد نامشخص است نمى توان به آن اعتماد كر

هیچ نظری موجود نیست: