نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۸۹ فروردین ۲۳, دوشنبه

اولین جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام در سال جدید

اعدام هشت نفر در ايران، در يک روز، هرانا

خبرگزاری هرانا - سه نفر در زندان تایباد به دار آویخته شدند. گفته می شود، این افراد به اتهام قاچاق مواد مخدر اعدام شده اند.

در گزارش روزنامه دولتی قدس، به نام و تاریخ دقیق این اعدامها اشاره ای نکرده اما طبق گزارش های تائید نشده این اعدام ها روز پنجشنبه ۱۹ فروردین صورت گرفته است.

گفتنی است، روز پنجشنبه ۱۹ فروردین پنج نفر دیگر نیز به اتهام قاچاق مواد مخدر در زندان مرکزی مشهد اعدام شدند.

************************************************************************

اين اوباشان و دزدان و جنايتکاران حاکم بر سرنوشت مردم ايران هستند ؟
*********************************************************************************
هاشمی رفسنجانی: رابطه من و رهبری صميمانه است و ريشه های عميقی دارد، اختلاف نظر طبيعی است اما همه بايد تابع رهبری باشيم، ايلنا


ايلنا: رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام نقد را يکی از وظايف اصلی رسانهها دانست و گفت: آموزههای دينی و قانون اساسی حق نقد مسايل کشور و جامعه را به رسميت شناخته و طبيعی است اين به معنای ايجاد فضای تهمت، افترا نيست.
به گزارش خبرگزاری ايلنا، آيت الله هاشمی رفسنجانی صبح روز يکشنبه در ديدار مدير مسوول و اعضای شورای سردبيری روزنامه فرهنگ آشتی در ادامه جلسه در پاسخ به پرسش ديگری در مورد عدم شرکت در نمازجمعه تهران تاکيد کرد: وظيفه امام جمعه آگاه کردن جامعه در مورد مسايل جاری کشور و روابط بين المللی است و زمانی که احساس کنم ضرورت دارد شرکت میکنم.

رييس مجمع تشخيص مصلحت در پاسخ به پرسش ديگری اظهارات اخير اوباما رييسجمهور آمريکا را غيرمسوولانه و نامناسب شان رهبر يکی از بزرگترين کشورهای دنيا دانست.
هاشمیرفسنجانی در مورد روابطش با مقام معظم رهبری تاکيد کرد: رابطه ما صميمانه است و اين رابطه ريشههای عميقی دارد. اختلاف نظر طبيعی است، ولی همه بايد تابع نظر رهبری باشيم و اينجانب شخصی را بهتر از ايشان برای رهبری نمیشناسم
وی طرح هدفمند کردن يارانه ها را نياز کشور عنوان کرد و گفت: يکی از روشهای اجرای عدالت در همين طرح است که در سياستهای کلی و برنامههای توسعه نيز به آن پرداخته شده است. زمان فعلی برای اجرای اين طرح از لحاظ سياست داخلی و خارجی حساس است و بايد به گونهای عمل شود که ناراحتی اجتماعی ايجاد نکند که مشکلات بيشتری به همراه خواهد داشت.
هاشمیرفسنجانی تصريح کرد:
از لوازم اجرای اين طرح ايجاد وحدت است و اگر اختلاف به ويژه ميان مجلس و دولت وجود داشته باشد کار با مشکل مواجه میشود.

وی در پاسخ به پرسش ديگری، ايجاد حس اعتماد و اطمينان به مردم درباره شرکت در انتخابات و اهميت و تاثير آرای آنها را مهم عنوان کرد و گفت: مصلحت مردم و حکومت در اين است که مردم به انتخابات اعتماد و اطمينان داشته باشند و در آن شرکت کنند.
رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام همچنان عدم حضور احزاب قوی در کشور را يکی از دلايل مشکل در پيگيری حقوق مردم عنوان کرد و گفت: اگر همگان به اصول قانون اساسی پايبند باشند خواست مردم محقق خواهد شد.
او نظام توسعه انسانی را يکی از نيازهای جوامع کنونی عنوان کرد و گفت: تشکيل دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به تقاضای تحصيل از سوی نيروی جوان جامعه در مقطع اوايل انقلاب بود که نتايج موفقيتآميز آن را امروز شاهديم.
وی افزود: امروز بايد در بخش تحصيلات تکميلی برای رشد تقاضا پاسخ داشته باشيم.
در ابتدای اين ديدار امامی ناصری رييس شورای سياستگذاری روزنامه فرهنگ آشتی به اختصار مطالبی را درباره اوضاع مطبوعات در شرايط فعلی و مسايل روز جامعه بيان کرد


.***********************************************************

اولین جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام در سال 1389 صبح امروز شنبه به ریاست آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی برگزار شد.

عکس/ محمد کاظم پور


امانت داري و اخلاق مداري

هیچ نظری موجود نیست: