نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۸۸ بهمن ۱۲, دوشنبه

گزارش تظاهرات در نوفل لوشاتو

کمیته مستقل ضد سرکوب شهروندان ایرانی – پاریس

حمله سفیر ایران در فرانسه به تظاهرکنندگان و درگیری با پلیس فرانسه، همراه با ویدیو و عکس

دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۸۸ - ۰۱ فوريه ۲۰۱۰





روز یکشنبه 11 بهمن ماه هزار و سیصد و هشتاد و هشت، تعدادی از ایرانیان ساکن پاریس به دعوت کمیته ضد سرکوب شهروندان ایرانی، جشن دولتی سفارت جمهوری اسلامی ایران در نوفل لوشاتو را به مناسبت سالروز ورود آیت الله خمینی به ایران سبز کردند.
کارکنان و مهمانان سفارت، که از نمایندگان عالیرتبه دولت جمهوری اسلامی در فرانسه می‌باشند، شعارهای سبز ایرانیان را تاب نیاورده و اقدام به فحاشی، پرتاب سنگ و تهدیدهای فیزیکی و گفتاری نمودند.
خوشبختانه حضور موثر پلیس فرانسه مانع از آن شد تا مامورین دولت کودتا، از راس تا ذیل، موفق شوند صدمه ای به ایرانیان معترض وارد کنند.
اینها همه در حالی بود که همان گونه که در فیلم‌ها و عکس‌ها مشاهده می کنیم، هموطنان سبزمان کاملا به صورت مسالمت آمیز فریاد اعتراضی خود را به گوش دولتمردان کودتاچی می‌رساندند.
پلیس فرانسه در اقدامی هوشیارانه مانع از تعرض یکی از فرزندان خشمگین مسئولان عالیرتبه سفارت ایران در فرانسه به ایرانیانِ معترض حاضر در تظاهرات گردید و با زدن دستبند و خواباندن او بر روی زمین، خشم کارمندان و بویژه آقای میرابوطالبی سفیر ایران در فرانسه را برانگیخت تا آنجایی که او شخصا به مقابله و درگیری فیزیکی با پلیس فرانسه برخاست.
در آغاز سالگرد دهه انقلاب، این حرکت کمیته ضد سرکوب شهروندان ایرانی، به عنوان بخش کوچکی از جنبش سبز خارج از کشور، جشن‌های تحمیلی کودتاچیان را در کامشان تلخ کرد.

ما بیشماریم
کمیته مستقل ضد سرکوب شهروندان ایرانی – پاریس
Comité indépendant contre la répression des citoyens iraniens
www.whereismyvote.fr

















هیچ نظری موجود نیست: