نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۸۸ بهمن ۱۲, دوشنبه

ثبت ۷۵ در صد از کودک آزاری‌های روانی در تماس با صدای یارا


۱۲ , بهمن , ۱۳۸۸

در ۲۵% موارد تنبیه بدنی و ۷۵% تنبیه روانی صورت گرفته است . تنبیه روانی شامل دادزدن، توهین ، سرزنش و مقایسه با دیگران بوده وتحصیلات تماس گیرندگان به ترتیب فراوانی ،بالاتر از دیپلم و دیپلم وسیکل بوده است.

رهانا – کودکان: بر اساس آمارهای ثبت شده در صدای یارا ، در ۲۵% موارد ارجاع شده در دی ماه سال جاری تنبیه بدنی و ۷۵% تنبیه روانی صورت گرفته است . تنبیه روانی شامل داد زدن، توهین ، سرزنش و مقایسه با دیگران بوده است.
به گزارش ایلنا، تعداد کل تماس گیرندگان با صدای یارا در دی ماه سال جاری ۲۶۵ مورد بوده است.
۹۳% تماس گیرندگان مادران و تنها ۱% پدران و ۵% کودکان و ۱% سایر افراد بوده ،همچنین ،اولویت مطالب مطرح شده مربوط به سنین ۰-۶ و ۹-۷ و۱۲- ۱۰ سال بوده است .
بر اساس این گزارش ،در ۲۵% موارد تنبیه بدنی و ۷۵% تنبیه روانی صورت گرفته است . تنبیه روانی شامل دادزدن، توهین ، سرزنش و مقایسه با دیگران بوده وتحصیلات تماس گیرندگان به ترتیب فراوانی ،بالاتر از دیپلم و دیپلم وسیکل بوده است.
همچنین ،بیشترین تماسها به ترتیب فراوانی از مناطق ۵،۴ ،۱۹ و ۲تهران بوده ، و تماس از شهرستان های کرج،قم ،اراک،ساوه ، ورامین،هشتگرد،بومهن،دزفول و یزد بوده است.
به گزارش ایلنا ،صدای یارا ، اولین خطوط تلفنی کمک فکری به کودکان و نوجوانان و مسائل مربوط به آن هاست ، که برای اولین بار در ایران از دی ماه سال ۱۳۷۹ به همت انجمن حمایت از حقوق کودکان شروع به کار کرد
پاسخگویان این خطوط ، از میان داوطلبان دارای تحصیلات و تجارب کاریه های روانشناسی ، مشاوره و مددکاری اجتماعی ، پس از انجام مصاحبه و گذراندن دوره‌های آموزشی ، انتخاب شده در زمان و در ساعت و روز مشخص و برنامه ریزی شده با کد اختصاصی به ارائه خدمات داوطلبانه می پردازند .
صدای یارا بر مبنای این باور که هر کودک و نوجوان صرف نظر از طبقه اجتماعی ، جنسیت ، نژاد ، استعداد و غیره باید در مواقع ضروری بتواند از کمک های فکری مناسب برخوردار شود ، ایجاد شده و در همین راستا می کوشد کودکان ، نوجوانان و خانواده ها را با مطالب مندرج در پیمان نامه حقوق کودک و مفهوم حق و تکلیف آشنا سازد .

هیچ نظری موجود نیست: