نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۸۸ بهمن ۳۰, جمعه

در پي تعطيلي سه كارخانه توليد تجهيزات برقي؛ بيش از يكهزار و 500 كارگر بيكار شدند

ایلنا: ۳۰ بهمن

سه كارخانه به دليل بحران مالي تاكنون تعطيل شده‌اند/ به دليل آن كه كارخانه‌ها با تمام ظرفيت خود كار نمي‌كنند بحران خاموشي خود را نشان نمي‌دهد/ بحران مالي باعث شده تا كارخانه‌ها با حدود 20 تا 30درصد ظرفيت كار ‌كنند.

ایلنا: بيش از يكهزار و 500 نفر از كاركنان كارخانه‌هاي عضو سنديكاي صنعت برق ايران به دليل تعطيلي واحد توليدي از كار بيكار شده‌اند.

به گزارش خبرگزاري ايلنا، محمد پارسا، رييس هيات مديره سنديكاي توليدكنندگان تجهيزات برقي ضمن اعلام مطلب فوق افزود: سه كارخانه به دليل بحران مالي تاكنون تعطيل شده‌اند و با تعطيلي اين واحدها حدود 1500 تا 2000 نفر كارگر از كار بيكار شده‌اند.

او افزود: بقيه كارخانه‌هاي ما هم در سال‌هاي اخير سياست انقباضي پيش گرفته‌اند و كارگرانشان را تعديل كرده‌اند.

او گفت: يكي از اين كارخانه‌ها، كارخانه آونگان اراك بوده است كه چون نامش رسانه‌اي شده مي‌توانم اسمش را ببرم اما اسم دو كارخانه ديگر ار به دليل اين كه از صاحبانش اجازه ندارم نمي‌توانم اعلام كنم.

او با اشاره به اين كه به دليل بحران مالي كارخانه‌ها در اين بخش با حدود 20 تا 30درصد ظرفيت كار مي‌كنند توضيح داد: اين وضعيت در آينده مي‌تواند صنعت برق را با مشكلاتي مواجه كند. از يك سو در حال از دست دادن بازارهاي خارجي‌مان هستيم و از سوي ديگر به دليل اين كه تعرفه‌ها پايين است بازار داخلي‌مان را نيز در اختيار كشورهاي ديگر قرار داده‌ايم.

پارسا در پاسخ به اين سئوال كه با توجه به اعلام آمادگي وزارت نيرو براي پرداخت بخشي از بدهي‌هاي اين وزارتخانه آيا مشكل حل خواهد شد، گفت: ما مي‌خواهيم با دريافت اين پول بتوانيم حقوق و عيدي كارگرانمان را شب عيد پرداخت كنيم. مي‌دانيم كه مسئولان وزارتخانه همه تلاششان را براي پرداخت بدهي‌ها به كار گرفته‌اند اما واقعا پاسخگوي اين همه بحران كيست. آيا مي‌شود خسارت‌هاي ناشي از اين وضعيت را جبران كرد. ما سال‌ها بروز اين مشكل را پيش‌بيني مي‌كرديم.

او در توضيح اين مطلب افزود: بايد دقت كرد كه وقتي وزارت نيرو يا هر وزارتخانه ديگري نمي‌تواند پول ما را بدهد مشكل همان زمان بروز نمي‌كند و فاصله‌اي دو تا سه سال طول مي‌كشد تا بحران خود را نشان دهد. كما اين كه نبايد تصور كرد به دليل كار كردن كارخانه‌ها با ظرفيت پايين ما سريع با بحران خاموشي روبرو مي‌شويم بلكه بايد توجه داشت كه يك فاصله زماني دو تا سه سال طي مي‌شود تا بحران خاموشي خود را نشان دهد.

او گفت: البته به دليل وضعيت اقتصادي همه كارخانه‌ها با تمام ظرفيت كار نمي‌كنند و صنايع ما با كمتر از ظرفيت اسمي‌شان توليد مي‌كنند. بايد بگويم كه اگر كارخانه‌ها و صنايع با همه توان خود كار مي‌كردند ما حتما همين حالا هم با بحران خاموشي روبرو مي‌شديم اما در حال حاضر به دليل وضعيت اقتصادي بحران خاموشي خود را نشان نمي‌دهد.

او حجم مطالبات از وزارت نيرو را 5 هزار ميليارد تومان اعلام كرد و گفت: ما مدعي هستيم وزارت نيرو بايد هزار ميليارد تومان خسارت نيز به ما بپردازد اما تا به حال آنها چنين مطلبي را قبول نكرده‌اند. حرف ما اين است كه وقتي بانك‌ها از ما جريمه مي‌گيرند چرا دولت نبايد جريمه ديركرد خود را به ما بپردازد؟


هیچ نظری موجود نیست: