نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۸۸ بهمن ۳۰, جمعه

مهر :۳۰ بهمن

نصیری به مهر اعلام کرد:

هدروی 19 میلیارد متر مکعب گاز در صنعت نفت/ معادل کل مصرف ترکیه گاز می‌سوزانیم

یک مسئول در شرکت ملی نفت با اشاره به اینکه سالانه 19 میلیارد متر مکعب گاز در مشعل تاسیسات صنعت نفت می سوزد، ارزش تقریبی این میزان گاز را 3.5 میلیارد دلار عنوان کرد و گفت: حجم گازهایی که در مشعل تاسیسات صنعت نفت می سوزد معادل کل مصرف ترکیه است.

قدرت الله نصیری در گفتگو با مهر با بیان اینکه با برآوردهای انجام گرفته در سطح وزارت نفت سالانه 19 میلیارد متر مکعب گاز در مشعل تاسیسات صنعت نفت می سوزد، گفت: هم اکنون با پتانسیل سنجی هایی برای جمع آوری این میزان گازهای همراه و اجرای طرحهای CDM " مکانیسم توسعه پاک" انجام شده است.

مدیر کل بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه با اجرای طرحهای CDM امکان جمع آوری گازهای همراه و تزریق آنها به مخازن نفتی وجود دارد، تصریح کرد: همچنین می توان از محل گازهای جمع آوری شده کاربری های مختلف صنعتی تعریف و اجرا کرد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه در حال حاضر حجم گازهایی که سالانه در مشعل تاسیسات صنعت نفت می سوزد معادل کل گاز مصرفی کشور ترکیه است، بیان کرد: ارزش تقریبی این میزان از گازهای همراه بر اساس قیمت گاز وارداتی ترکمنستان بیش از 3.5 میلیارد دلار در سال است.

نصیری با تاکید بر اینکه با تعریف یک برنامه جامع 4 ساله و اجرای طرحهای CDM پیش بینی می کنیم حجم گازسوزی ها به حداقل کاهش یابد، تبیین کرد: اما امکان صفر کردن حجم این گاز سوزی ها وجود ندارد زیرا باید حجمی از گاز برای رعایت برخی از استانداردهای تولید در تاسیسات و پالایشگاههای کشور بسوزد.

هیچ نظری موجود نیست: