نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۸۸ شهریور ۱۷, سه‌شنبه

چاوز ضمن اعلام صادرات روزانه 20 هزار بشکه بنزین به ایران:


مسیح و مهدی نمرده اند و ظهور خواهند کرد


خبرگزاری انتخاب
رئیس جمهور ونزوئلا با بیان اینکه به زودی حضرت مهدی و حضرت مسیح ظهور خواهند کرد و جهان را پر از عدل و داد خواهند کرد از صادرات 20 هزار بشکه ای بنزین به جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری انتخاب ، هوگو چاوز رئیس جمهور ونزوئلا که امروز به همراه رئیس جمهور واعضای هیئت وزیران در مشهد مقدس حاضر شد، در پاسخ به این سئوال که یادداشت های تفاهم نامه بین دو کشور چه پیامی برای دنیای غرب خواهد داشت، گفت: مردم ایران توجه بسیار زیادی به خدا دارند و در مقبره ای که با حضور احمدی نژاد به زیارتش آمدیم مکانی بسیار مقدس است و من به عنوان یک مسیحی این احساس را به خوبی دریافت نمودم و تبریکات قلبی خود را نثار همه مردم ایران می کنم.

وی افزود: احساسات قلبی خود را نثار امام رضا (ع) می کنم می دانم که احساس مسیح هم احساسات بسیار مثبتی در راستای احساس امام رضا است.

رئیس جمهور ونزوئلا با تاکید بر اینکه مسیح دوباره زنده خواهد شد و به همراه مهدی قدرت را به دست خواهند گرفت گفت: مسیح و مهدی نمرده اند، زنده اند و روزی باز خواهند گشت و دنیا را پر از عدالت خواهند کرد.

وی با اشاره به صحبت های مقام معظم رهبری عنوان کرد: امروز عصر امام خامنه ای به ما گفت تا زمانی که ما دو رئیس جمهور با هم متحد باشیم و از اعمال دل و روح با هم باشیم در کارکرد و تلاشها وهمه اقدامات انسانی که انجام خواهیم داد با هم باشیم و تا زمانی که اقدامات عدالت طلبانه را پیگیری کنیم خیلی زود حضرت مهدی و مسیح ظهور خواهند کرد. باید در این راستا تلاش کنیم هر چه زودتر حضرت مهدی و مسیح ظهور کنند تا دنیای پر از عدالت را به وجود آورند که امیدواریم هر چه زودتر محقق شود.

هوگو چاوز در ادامه به موضوع تجارت بین دو کشور اشاره کرد و افزود: تجارت موضوعی است که باید به آن توجه کنیم و از آن بستر به چشم اندازهای آینده برسیم. باید بتوانیم اتحاد موجود را که بین دو کشور وجود دارد هویت بخشیده و شکل دهیم و اقدامات اقتصادی و همکاریهای تجاری و تبادل تکنولوژی و نیروی انسانی کمک خواهد کرد تا به عدالت دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه امروز اسناد دیگری هم علاوه بر موضوع تجارت به امضا رسید گفت: این خیلی خوب است که مردم در همه این اسناد تجاری بین دو کشور اطلاع داشته باشند.

رئیس جمهور ونزوئلا درقسمت دیگری از سخنانش به بانک دو ملیتی ایران ونزوئلا که هم اکنون وجود دارد اشاره نمود و اظهار داشت: دیروز جلسه هماهنگی مجمع این بانک دو ملیتی برگزار شد و قرار شد در مدت 30 روزه هر یک از کشورها 30 میلیون دلار را به آن واریز کنند. زنده باد بانک دوملیتی ایران ونزوئلا

وی با بیان اینکه مجمع صندوق مالی پروژه های ایرانی ونزوئلایی نیز برگزار شد یاد آور شد: در این مجمع به موضوعاتی همچون تبادل محصولات، تکنولوژی، مواد غذایی، دارو و مواد اولیه ساخت و ساز و مواد خام برای صنایع و ...پرداخته شد.

چاوز در قسمت دیگری از سخنانش به امضای موافقتنامه بنزین بین دو کشور که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است اشاره نمود و افزود: برای ونزوئلا این سند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. که قرار شد از ماه آینده (اکتبر) ونزوئلا هر روز 20 هزار بشکه بنزین به ایران صادر کند و این بسیار مهم است چرا که معادل با حدود 800 میلیون دلار می باشد و از این مبلغ که مربوط به صادرات بنزین می شود صندوقی را در ایران افتتاح خواهیم کرد. برای اینکه بخواهیم منابع را به ونزوئلا برگردانیم که نه به صورت دلار آن را به صورت خرید ماشین آلات، تکنولوژی و سایر تلاشها و همکاری فیمابین دو کشور به ونزوئلا برخواهیم گرداند.

وی خاطر نشان کرد: به این ترتیب بسیاری از مواردی که نیاز به تامین مالی خواهد داشت از این طریقی که گفته شد حل خواهد شد.

چاوز با بیان اینکه این صندوق عملا در ایران ثبت خواهد شد گفت: این موضوع بسیار شگفت انگیز خواهد بود چون کمک شایان توجهی به تجارت خواهد نمود وخودش هم نوعی تجارت است.

وی با بیان اینکه ما در حدود 50 میلیون دلار نیازمند داروی ایران هستیم گفت: قطعا مبلغی را که در خصوص نیاز دارو به ایران داریم از محل صندوقی که از باب فروش بنزین به ایران ایجاد کرده ایم پرداخت خواهیم کرد.

رئیس جمهور ونزوئلا با تاکید بر اینکه همه آنچه که می توانیم به دست آوریم منوط به وحدت و یکپارچگی با کشور دوست و برادر خودمان ایران است اظهار داشت: ما توانستیم شرایطی را همچون شرکتهای چند ملیتی و سرمایه گذاری را پشت سر بگذاریم به گونه ای که خودمان توانستیم به اهداف مذکور دست پیدا کنیم.

* احمدی نژاد چه گفت؟
محمود احمدی نژاد در کنفرانس خبری مشترک با چاوز رئیس جمهور ونزوئلا که در تالار آئینه حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار شد، با خیر مقدم مجدد به هوگو چاوز اظهار داشت: خوشحالم که پایان سفر ایشان به ایران با زیارت امام رضا (ع) مقارن شد؛ چراکه اینجا حرم امام رضا(ع) یعنی انسانی کامل و یار و یاور عدالت‌جویان جهان است.

وی افزود:‌ امامان انسان‌های کاملی هستند که به همه بشریت تعلق دارند و این حضور آقای چاوز نشاندهنده عمق اعتقادات مشترک دو ملت و دو کشور ایران و ونزوئلا است؛ دو ملت و دو دولت ایران و ونزوئلا یکتا پرست و عدالت‌طلب هستند و به پیامبران الهی و انسانهای صالح ایمان دارند.
احمدی‌نژاد با بیان اینکه روزی انسان کامل به همراه حضرت مسیح خواهد آمد و ضمن برپایی عدالت، عدالت‌خواهان را حمایت خواهند کرد گفت: پذیرایی از آقای چاوز در مقدس‌ترین مکان ایرانیان نشان دهنده اوج احترام ایران به آقای چاوز و ملت انقلابی ونزوئلا است؛ این یعنی دلها و اندیشه‌های ما به طور کامل به هم پیوند خورده و ما برای دفاع از عدالت و مظلومان جهان و حقوق ملت‌ها در کنار هم خواهیم بود و برای پیشرفت کشورهای خود و قطع فشارهای استکبار جهانی تا آخر با هم متحد خواهیم ماند.

محمود احمدی نژاد و اعضای هیئت دولت و اکثریت نمایندگان خراسان رضوی، روزه خود را در حرم امام رضا(ع) افطار کردند و هوگو چاوز رئیس جمهور ونزوئلا مهمان سفره آنها بود.

همچنین تصاویری که در بخش خبری ساعت 24 شبکه 5 سیما پخش شد، احمدی نژاد و چاوز را دست در گردن یکدیگر نشان داد . چاوز در این حال در باره ظهور امام مهدی که برای برقراری عدالت در جهان ظهور می کند جملاتی بیان کرد.

در این تصویر اسفندیار رحیم مشایی مشاهده نشد.

هیچ نظری موجود نیست: