نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۸۸ آبان ۲۵, دوشنبه

نقش مُشترکی که "کُمیته پیگیری" و "پُلیس امنیت" بازی می کُنند

فراسوی خبر... 25 آبان


منصور امان

نزدیک به پنج ماه پس از تشکیل بی نتیجه "کُمیته" ای از سوی مجلس مُلاها برای بررسی تبهکاریهای صورت گرفته در بازداشتگاه کهریزک، آقای لاریجانی رُل مُدعی العُموم در یک جنایت تکان دهنده دیگر را نیز به خود اعطا کرده است.

وی که اینبار به اتفاق برادرش، رییس قوه قضاییه روی صحنه پدیدار شُده است، آزار جنسی یک خانُم از سوی دو ماموران انتظامی و کسان دیگری که رسانه های رسمی از آنها به عُنوان "چهار جوان" یاد می کُنند را دستمایه این نقش قرار داده است. رییس مجلس مُلاها با توجُه به قوز زمُختی که "کمیته پیگیری وضعیت بازداشت شُدگان" بر پُشت این نهاد رویانده، اکنون به درآوردن یک "طرح" از آستین اکتفا کرده است.

رووسای قوه های مُقننه و قضاییه با تاکید پُر حرارت بر مُجازات "اوباش و اشرار"، بخش مربوط به خود را در فُکاهه "رسیدگی" ادا کرده اند و سپس نوبت به اجرا کُننده ی قانون و گیرنده هُشدارها می رسد که از سوی دیگر صحنه وارد شود.

برخلاف برادران لاریجانی، نقش پاسدار علیرضا علیپور کوتاه است. رییس پُلیس امنیت تهران می گوید از تبهکاری مورد بحث اطلاعی ندارد! این همان پاسُخی است که "کُمیته" مامور مجلس در مورد نزدیک به همه ی اتهامها یا اطلاعات پیرامون تبهکاری اوباش آقای خامنه ای در کهریزک و بازداشتگاه های رسمی و مخفی دیگر ارایه کرده است.

با این وجود، همان دلایلی که موجب گردیده "کُمیته پیگیری وضعیت بازداشت شُدگان" تا کُنون از کتبی کردن انکار، تکذیب و ماله کشی شفاهی اعضایش در قالب یک گُزارش طفره برود، آقای لاریجانی را نیز وا می دارد که به انتظار بیهوده ی اُفتادن آب از آسیاب این تدبیر نماند و به طور عاجل بساط تازه ای را پهن کُند.

رژیم ولایت فقیه زیر نگاه مُراقب جامعه ای قرار گرفته است که برداشتها و ارزیابیهای خود از رفتار آن را به گونه بی واسطه و با جسارت ابراز می دارد. تحت این شرایط، اقدام حُکومت علیه و به زیان "پایین"، بدون به جان خریدن هزینه و اجبار در پرداخت آن تصور پذیر نیست.

پایوران رژیم مُلاها به دُرُستی دریافته اند که مردُم مُعترض بین جنایت قیامدشت و تبهکاری کهریزک کُدام خُطوط مُوازی را ترسیم می کُنند. صحنه گردانیهای یکسان حُکومت در هر دو مورد، فقط می تواند برداشت جامعه را تقویت کُند.

هیچ نظری موجود نیست: