نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۸۸ آبان ۲۵, دوشنبه

پرويز داوودي: ابتدا سوخت 20 درصد را مي گيريم بعد 3/5درصد مي دهيم


ایرنا
مشاور عالي رييس جمهور گفت: دولت درمبادله سوخت، منافع ملي را درنظر مي گيرد و درصورتي که در اين خصوص توافقي شود، ابتدا سوخت 20 درصد را مي گيريم و بعد سوخت 5/3درصد مي دهيم.

"پرويز داوودي" در گفت وگو اختصاصي با خبرنگار سياسي ايرنا در خصوص عقب نشيني غرب از مواضع گذشته خود و به رسميت شناختن بحث غني سازي در ايران ، تصريح کرد: عقب نشيني غرب در قابل موضوع هسته اي ايران کاملا روشن است و آنان بحث غني سازي را به رسميت شناخته اند.
وي گفت: زماني غربي ها حتي تحمل چند سانتريفيوژ را هم نداشتند ولي امروز اين غني سازي را به رسميت شناخته اند.
داوودي با اشاره به اينکه دولت منافع ملي را در بحث مبادله سوخت در نظر مي گيرد، اظهار داشت: قطعا ما با سرنوشتي که سال ها قبل فرانسه به سرمان آورد و سهم ايران را در کارخانه هاي غني سازي سوخت و کارخانه هاي توليد اورانيوم غني شده ندادند، روبرو نخواهيم شد.
مشاور عالي رييس جمهور گفت: تجربه عملکرد فرانسه در اين زمينه تجربه خوبي است که ما اعتماد کامل به غربي ها نداشته باشيم و سعي کنيم زمينه را طوري بچينيم که اگر قرار شد چنين مبادله اي صورت گيرد با تضمين و تدريجي انجام شود.
وي در خصوص نحوه مبادله اين سوخت گفت: ما اگر در نوع توافقاتي که مي کنيم برروي نحوه مبادله به توافق برسيم بايد ابتدا سوخت 20 درصد را بگيريم و سپس سوخت 3/5درصد را به آنان بدهيم.
مشاور عالي رييس جمهور تاکيد کرد: مطمئنا با تجربيات دولتمردان شاهد خدمات مطلوب در جهت منافع مردم خواهيم بود.

داوودي در ادامه اين گفت و گو در خصوص گزارش تکان دهنده قاضي ريچارد گلدستون از جنايات اسراييل در غزه، گفت: با توجه به مجموعه حرکاتي که جمهوري اسلامي ايران انجام داده و تحولاتي که در دنيا اتفاق افتاده روز به روز فضا براي اينکه آزادگان روي مسائل مختلف اظهار نظر کنند بازتر مي شود.
وي گفت: شما شاهد هستيد در مورد هولوکاست قبلا اصلا صحبتي نبود اما هم اکنون از گوشه کنار صحبت هايي را مي شنويم؛ فضا باز تر شده و جو برگشته است.
وي اظهار داشت: زمينه هاي لازم براي اينکه گلدستون چنين مسائلي را مطرح کند فراهم گشته و اين فضا موجب شده که اسراييل امکان قبلي براي انجام حمله جديد را نداشته باشد؛ البته شايد اسراييل ديوانگي هايي را بکند و بخواهد براي تغيير فضا يک حمله مجدد کند ولي اين فضا به ضررش است.
داوودي تاکيد کرد: اسراييل امروز همانند کسي است که در هنگام مرگ دست و پا مي زند ولي اين دست و پا زدن ها مرگش را سريعتر مي کند.

هیچ نظری موجود نیست: