نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۸۸ آبان ۱۸, دوشنبه

گزارش وال استریت ژورنال از مسجد 600 هزار دلاری تازه تاسیس در نیکاراگوئه
پولش را احمدی نژاد داده یا تاجر پاکستانی؟!

عصر ایران - روزنامه محافظه کار آمریکایی " وال استریت ژورنال " در گزارشی به روابط ویژه دولت محمود احمدی نژاد با دولت نیکاراگوئه پرداخته است .

به گزارش عصر ایران ، در این گزارش با اشاره به ساخت مسجدی بزرگ و زیبا در " ماناگوئا " پایتخت نیکاراگوئه به شایعات پیرامون ساخت این مسجد و هزینه های ساخت آن توجه نشان داده است.

بر اساس گزارش این روزنامه گفته می شود بخشی از هزینه های ساخت این مسجد بزرگ از سوی کمک های اقتصادی محمود احمدی نژاد در سفر 18 ماه پیش او به نیکاراگوئه تامین شده است .

وال استریت ژورنال درباره رابطه احمدی نژاد با دولت نیکاراگوئه می نویسد : " دولت محمود احمدی نژاد در اقدامی که بیشتر به یک " ژست " ابرقدرتی گرفتن شبیه بود در سفر دو سال پیش خود به نیکاراگوئه قول سرمایه گذاری 1 میلیارد دلاری ایران را در نیکاراگوئه به دولت " دانیل اورتگا " داد . سرمایه گذاری در ساخت یک شهر جدید و ساخت یک سد و احداث یک پروژه نیروگاهی در نیکاراگوئه از جمله پروژه هایی است که رییس جمهور ایران وعده کمک در اجرای آنها را به مقامات نیکاراگوئه داده است ".

این روزنامه آمریکایی می افزاید : " عصمت خطیب عضو انجمن مسلمانان نیکاراگوئه و خزانه دار انجمن فرهنگی مسلمانان این کشور که فلسطینی الاصل است درباره کمک ایران به ساخت مسجد در نیکاراگوئه که در سپتامبر( شهریور ) امسال افتتاح شد می گوید که شنیده های زیادی درباره کمک مالی ایران به پروژه ساخت این مسجد می شود اما بر اساس آنچه که من می دانم مقامات ایرانی وعده اهدای یک فرش بزرگ و نفیس برای این مسجد را داده بودند که هنوز خبری از ارسال آن نیست ".

فهمی حسن رییس انجمن فرهنگی مسلمانان نیکاراگوئه درباره این مسجد می گوید که هزینه کلی ساخت این مسجد 600 هزار دلار بوده است .

وی با اشاره به اینکه اکثریت 300 مسلمان ساکن در پایتخت نیکاراگوئه سنی مذهب هستند ، این شایعه را که ایران هزینه ساخت این مسجد را داده است رد کرده و می گوید : ایران حتی یک " کوردوبا " ( واحد پول نیکاراگوئه ) به ساخت این مسجد کمک نکرده است .

وی می افزاید : سفارت ایران در نیکاراگوئه سال گذشته تلاش کرد تا یک انجمن موازی با انجمن ما به نام " مرکز فرهنگی اسلامی نیکاراگوئه " ایجاد کند . آنها این مرکز را ایجاد کردند اما هیچ استقبالی از آن نشد و از این رو پس از چند ماه چون دیدند دکانشان بی مشتری است مرکز فرهنگی شان را تعطیل کردند ".

روزنامه وال استریت ژورنال در ادامه می نویسد : " اصرار خبرنگار ما برای اینکه دقیقا بدانیم چه کسی برای ساخت این مسجد کمک مالی کرده است فهمی حسن را واداشت تا نام سرمایه گذار اصلی ساخت این مسجد را بگوید .
او گفت که 350 هزار دلار از هزینه ساخت این مسجد را یک سرمایه دار پاکستانی ساکن هندوراس به نام " یوسف عمدانی " پرداخته است . در جواب اصرار ما برای اینکه شماره ای از این سرمایه دار پاکستانی در اختیار ما بگذارد او تنها گفت اسم او را از اینترنت جستجو کنید و این گونه می توانید با او تماس برقرار کنید ".

وال استریت ژورنال در ادامه می نویسد :" جستجوی اینترنتی عمدانی ما را به تماس تلفنی با او رساند . عمدانی در پاسخ به پرسش ما درباره کمک به پروژه ساخت مسجد در ماناگوئا ضمن اینکه اظهارات فهمی حسن را رد نکرد اما گفت هیچ کمکی به پروژه های ساختمانی وابسته به این مسجد نکرده است . او افزود که احتمالا هزینه ساخت مدرسه و مجموعه آپارتمانی وابسته به این مسجد را ایران تامین کرده است.

هیچ نظری موجود نیست: