نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۸۸ مرداد ۱۲, دوشنبه

در دفاع از صلح ، عليه توطئه تجاوز اسرائيل برای نجات ارتجاع بايستيم - نويدنو


آنچه خواست مردم ما و جهان است هم صلح و هم آزادی ست
نويدنو

در زير پوست حوادث جاری در ايران ومنطقه ، تحولات مهمی در جريان است. با شکست قاطع حکومتيان در حل بحران عدم مشروعيت و تثبيت موقعيت داخلی خود، و پس از رسوايی کودتای مخملی انتخاباتی که هيچکس جز سازماندهندگان آن حاضر نشد عليرغم تسخير امنيتی نظامی شهرها، مهر تاييدی بر پای نتايج آن بگذارد، علائم هشدار دهنده تازه ای از خطر رويارويی نظامی در راه است. نشانه های آمادگی اسرائيل برای ايراد ضربات نظامی به ايران موضوع تازه ای نيست ولی اين دور از تهديدات می تواند خطرات افزون تری برای کشور و جنبش سبز هم ميهنان ما داشته باشد.

سايت عصر ايران چند هفته قبل خبر از عبور زير دريايی اسرائيلی از دريای سرخ تحت يک مانور نظامی را داده می نويسد:

" عرب مانيتور " روز گذشته به نقل از رسانه های اسراييلی نوشت که همزمان با تنش ديپلماتيک در روابط ايران و اتحاديه اروپا ، اواخر ماه ميلادی گذشته نيروی دريايی اسراييل شروع به انجام يک مانور دريايی با حضور زير دريايی های اتمی کلاس " دلفين " کرده است. اين رسانه ها هدف عبور زير دريايی دلفين از تنگه سوئز به دريای سرخ را در تيررس قرار دادن ايران عنوان کرده اند .... زير دريايی های اتمی دلفين قادرند با موشک های بالستيک از دريای سرخ اهدافی را در داخل ايران هدف قرار دهند. (عصر ايران - 13 تيرماه)

همزمان با چنين تحريکاتی جو بايدن معاون ائتلافی رياست جمهوری آمريکا باراک اوباما درست به هنگام حضور او در مسکو و انجام مذاکرات بسيار سازنده برای کاهش اساسی تسليحات اتمی در سطح جهان، در مصاحبه‌ای با شبکه تلويزيونی اي‌بي‌سی به شکل شگفت آوری اعلام می کند که :

تل آويو حق دارد درباره هرگونه تهديدی که از جانب ايران احساس کند، بدون توافق با آمريکا و به شکل مستقل واکنش نشان دهد.
ايالات متحده نمي‌تواند به کشور ديگرى ديکته کند که چه بکند و چه نکند. (بی بی سی فارسی و ساير خبرگزاری ها 15 تير)

اين درحالی ست که اين سياست بلافاصله توسط اوباما تکذيب می شود و مجددا به برندگان افراطی انتخابات اخير در اسرائيل، خودداری از هرگونه عمل تحريک آميز نظامی نسبت به جمهوری اسلامی گوشزد می شود. و اين جنگ فاجعه باری ست که رئيس ستاد مشترک آمريکا مايک مولن به صراحت "عواقب ماجراجويی و حمله به ايران را فاجعه بار توصيف کرده" و اعلام می دارد : "هرگونه ضربه به ايران به شدت متزلزل کننده خواهد بود و عواقب غيرقابل پيش‌بينی در پی خواهد داشت". (دنيای اقتصاد 15 تير ماه) اين ها اخباری پراکنده و نامرتبط نيست، زيرا بلافاصله اعلام می شود که هفته نامه ساندی تايمز، چاپ لندن، مدعی شده: "عربستان به طور ضمنی با در اختيار قرار دادن حريم هوايی خود جهت حملات احتمالی آينده اسرائيل به ايران موافقت کرده است." (عصر ايران 15 تير) و اين در حالی ست که سايت رسمی راديو اسرائيل ضمن اعلام بازگشت زيردريايی هسته ای دلفين به پايگاهش در بندر حيفا، با استناد به روزنامه جروزالم پست اعلام می کند نيروی هوائی اسرائيل به تمرين پروازهای راه دور ادامه می دهد که احتمالا هدف آن است که رسيدن به تاسيسات اتمی ايران و بازگشت به اسرائيل تمرين شود."

بازتاب اين اخبار در نشريات و سايت های رسمی نيمه دولتی و دولتی و واکنش علاءالدين بروجردی يک مقام درجه دو سياسی آن هم در سفارت ايران در ژاپن مبنی بر اينکه:

" اقدام ايران به هر گونه حمله اسرائيل به تاسيسات هسته‌اى واقعى و قاطع خواهد بود." نشانگر آغاز سير تحولات جديدی ست که بسيار نگران کننده است.

به نظر می رسيد با موضعگيری های رئيس جمهور آمريکا و تلاش ها برای مهار جنگ، اين دور از تبليغات نظامی کاهش يافته باشد که ادامه مانورها و موضعگيری افراطيون نظامی گرای اسرائيلی از يک سو و فرماندهان ارشد سپاه و نيروی زمينی مبنی بر زير پوشش موشکی بودن تمام خاک اسرائيل و سيد حسن نصرالله در موشک باران تلاويو ( کيهان- دوشنبه 5 مرداد ماه) از سوی ديگر، دوباره آتش رويارويی را تيز کرد.

نويد نو بارها و در طی مقالات گوناگون نسبت به خطر جدی ادامه سياست های افراطی مخرب جمهوری اسلامی تحت لوای دولت احمدی نژاد هشدار داده بود. امروز با کودتای انتخاباتی صورت گرفته و جلوگيری از تشکيل يک دولت صلح جو و دمکراتيک در کشور، اين خطر به شدت افزايش يافته است. چرا که کاملا مشهود است که اين حاکميت با توجه به بحرانی که در آن دست و پا می زند، ممکن است تن دادن به شرکت در توطئه کثيف دولت درست راستی و به شدت افراطی اسرائيل و متحدان جمهوری خواهش در آمريکا و برخی دولت های اروپايی را راه نجاتی بيابد و موقعيت را برای چرخش رويدادها عليه جنبش سبز و رهبرانش مساعد تصور کند.

آيا باز قرار است تاريخ تکرار شود و دست خارجی به کمک ارتجاع داخلی بيايد و آن را از افتادن به گرداب سقوط حتمی نجات دهد؟

پاسخ ما به اين سئوال به هيچ روی نمی تواند مثبت باشد. بايد با برپايی کارزار بزرگی از طرف جنبش صلح به کمک جنبش دمکراسی خواهی مردم خود برويم. ما نبايد اجازه دهيم نمايندگان صنايع مرگبار نظامی جهانی که بازندگان انتخابات آمريکا بوده اند و کودتاگران انتخاباتی ايران برای تثبيت موقعيت خود ما را به عرصه جنگی خانمانسوز بکشند. ما در اين زمينه با مردم جهان منافع مشترکی داريم و بايد بتوانيم از آن ها دفاع کنيم. حمايت بسيار بزرگ معنوی مردم جهان از مبارزات آزاديخواهانه مردم ما سرمايه اجتماعی اندکی نيست. می توان و بايد آن را برانگيخت و در جهت يک جنبش صلح عظيم عليه توطئه گران جهانی بکار گرفت. صف دوستان و دشمنان جنبش آزاديخواهانه ی مردم ما با آنچه امروز شعار آن داده می شود يکی نيست. بايد از هم اکنون توطئه راست های افراطی در اسرائيل را که درست با افراط گرايی های حماس و احمدی نژاد روی کار آمده اند، به موقع افشا کرد و نگذاشت آنان با اقدامات تجاوزکارانه ی خود نسبت به تاسيسات هسته ای به کمک کودتا چيان بيايند. به نظر می رسد برخی از رهبران اصلاح طلب از جايگزينی مرگ بر روسيه و چين به جای مرگ بر آمريکا و اسرائيل خوشحال شده اند. ما بايد "مرگ بر اين و آن" را کنار بگذاريم و ضمن انتقاد به حق نسبت به سياست های مداخله جويانه هر کشوری چه روسيه، چه چين و چه اسرائيل و آمريکا، خطرات موجود و امکان بهره برداری از آن ها توسط دولت کودتا را تشخيص دهيم و راه را بر آن ببنديم. و اين درسی لازمی ست که جبش آزاديخواهانه مردم ما به زودی با آن روبرو خواهد شد.

بايد آماده باشيم تا جنبش های صلح در سطح جهان را در کمک و پشتيبانی به کار بگيريم. پيروزی مبارزات آزاديخواهانه ما در يک فضای صلح آميز قطعی ست. به همين دليل جنگ هر چند محدود می تواند يک بار ديگر به کمک ارتجاع بيايد و آن را در پشت شعارهای ناسيوناليستی پناه دهد. به همين دليل است که مرگ و زندگی ما به سرنوشت پيکار بزرگ بين جنگ و صلح گره می خورد.
9 مرداد 1388 16:43

نظر شما
نام: ali
ای-میل:
22:35 10 مرداد 1388
"ta'abire zir" in bood:a

"نمايندگان صنايع مرگبار نظامی جهانی که بازندگان انتخابات آمريکا بوده اند "

نام: ali
ای-میل:
13:18 10 مرداد 1388
ای سوال و هشدار بسیار بجاست:

"آيا باز قرار است تاريخ تکرار شود و دست خارجی به کمک ارتجاع داخلی بيايد و آن را از افتادن به گرداب سقوط حتمی نجات دهد؟"

باید با دقت تمام این مساله را در نظر نگاه داشت.

اما در حاشیه باید به دوستان نویسنده گوشزد کنم که تعبیر زیر بس خام است و نشان از عدم آگاهی کافی نسبت به سیستم حاکم بر امریکا دارد. در امریکا قدرت "مجموعه نظامی ـ صنعتی ـ پارلمانی " ـ به قول آیزنهاور در پایان ریاست جمهوریش ـ بسیار فراتر از این حرفهاست. فراتر اینکه ـ مجموعه مذکور نیز خود زیر مجموعه ای از تشکیلاتی فرا ملیتی می باشد که رمز شناخت آنها از دو مجموعه ماسونی و صهیونی و خاندانهای راس هرم عبور می کند(برای شروع می توان منجمله پشت اسکناس یک دلاری را دید و نوشته ها را معنا کرد!)

هیچ نظری موجود نیست: